Un "monstru al apelor", crezut disparut pentru totdeauna, a fost redescoperit in Mexic

axolotl

Axolotl, cunoscut si drept “pestele umblator mexican”, este o specie de salamandra despre care se credea ca disparuse de pe fata pamantului. Cercetatorii sustin insa ca au surprins din nou ciudata creatura.

Salamandra traia numai in cele cateva lacuri din Mexico City si era cunoscuta si sub numele de “monstrul apelor”, relateaza AP.  In ciuda eforturilor biologilor de a descoperi ultimele exemplare din aceasta specie rara, timp de un an axolotlul nu a fost de gasit. Cercetarile lor au vizat, in special, apele mlastinoase din lacul Xochimilco, si, negasind nimic, s-au temut ca specia a disparut complet.

Dar, biologul Armando Tovar Garza de la Universitatea Nationala Autonoma a Mexicului, citat de Associated Press, sustine ca, o parte din membrii echipei sale, care au inceput o noua investigatie, au zarit vineri doua astfel de creaturi.

Nu am reusit sa le prindem, din cauza ca sunt foarte dificil de capturat. Asa ca nu am prins niciuna, dar am reusit sa le zarim de doua ori. Asta este important, pentru ca inseamna ca mai avem o sansa”, spune Tovar Garza.

Axolotlul este considerat urat, cu o coada vascoasa, branhii ciudate ce imita penajul si o gura care parca se intinde sub forma unui zambet. Singurul habitat cunoscut al sau sunt lacurile si canalele din Mexico City. Unele exemplare inca traiesc in captivitate, in acvarii, si sunt importante pentru cercetatori datorita abilitatilor de a-si regenera membrele sectionate.

zimbrii
Paradoxul unui simbol national. Zimbrul nu mai poate supravietui in Romania decat daca este vanat si impuscat
Caroline Wozniacki, făcută praf de fanii tenisului! Nu au uitat de conflictul cu Halep
Reptile pe cale de disparitie, ascunse in sosete de doua romance. Erau aproape 10% dintr-o specie rara de iguane

Doua romance au fost retinute de politistii britanici dupa ce au fost prinse pe Aeroportul Heathrow cu 13 iguane dintr-o specie pe cale de disparitie, ascunse in sosetele din bagaje.

Asa cum chinezii au ursul panda, noi avem zimbrul. O specie din care mai ramasesera 50 de exemplare in toata lumea a renascut si acum populeaza 4 rezervatii din Romania. Asa ca acum avem alta problema: sunt prea multi.

De 100 de ani nu au mai gasit asa ceva. Descoperire impresionanta in apele unui rau din Brazilia

O noua specie de delfini a fost descoperita in Brazilia, aceasta fiind prima descoperire de acest gen din ultimii 100 de ani, mai ales pentru ca vorbim de o specie ce traieste in rauri.

Șeful NATO: Actele de spionaj ale Rusiei nu ne vor descuraja să susţinem Ucraina, ne coordonăm răspunsul

Secretarul general al NATO, Jens Stoltenberg, a calificat vineri drept inacceptabile presupusele activităţi de spionaj rusesc descoperite recent în Germania şi Marea Britanie şi a avertizat că aliaţii îşi coordonează foarte atent reacţia scrie AFP.

Localnicii din Slănic au atras atenția asupra unui fenomen neobișnuit în ianuarie. Craterul din centrul orașului s-a adâncit

Craterul din centrul orașului Slănic Prahova s-a adâncit peste noapte cu 20 de centimetri. Deja 42 de oameni au fost evacuați din locuințe. Două familii care n-au avut unde să se ducă sunt găzduite temporar în pensiuni din zonă.

Rusia loveşte reţeaua feroviară din Ucraina pentru a paraliza transporturile militare, inclusiv ajutorul militar occidental

Rusia bombardează reţeaua feroviară a Ucrainei pentru a "paraliza" aprovizionările militare, inclusiv ajutorul militar occidental, Moscova pregătind o nouă ofensivă, a declarat vineri un responsabil de securitate ucrainean, citat de AFP.