Pământul a trecut printr-o Epocă de Gheață „străveche”, din cauza unui asteroid uriaș

Asteroid
iStock

Coliziunea unui asteroid uriaș cu un alt corp ceresc, în urmă cu 466 de milioane de ani, a făcut ca Pământul să se confrunte cu o Epocă de Gheață „străveche”, potrivit unui studiu publicat miercuri în Jurnalul pentru Științe Avansate.

Asteroidul cu un diametru de 150 de kilometri, situat între planetele Marte și Jupiter, s-a ciocnit cu un alt corp terestru, ceea ce a dus la răspândirea unui praf dens în întregul Sistem Solar. De-a lungul a două milioane de ani, Pământul a fost afectat de acest praf care a dus la scăderea drastică a temperaturilor.

„Putem asemăna evenimentul cu decizia de a scutura sacul de la aspirator în mijlocul sufrageriei, dar la o scară mult mai mare”, a explicat Birger Schmitz, coordonator al studiului și profesor de Geologie la Universitatea Lund.

„În mod normal, pe Pământ se adună anual 40.000 de tone de material venit din spațiu. Imaginați-vă această cantitate multiplicată de o mie de ori sau de 10.000 de ori. Ipoteza noastră este că de-a lungul a două milioane de ani, pe Pământ au ajuns cantități foarte mari de praf, ceea ce a contribuit la scăderea temperaturilor de pe Terra”, a completat Philipp Heck, curator la Muzeul Field și profesor asociat la Universitatea din Chicago.

Asteroid
Momentul în care un asteroid uriaș ajunge foarte aproape de Pământ

Praful cauzat de coliziunea asteroidului cu un alt corp ceresc a blocat parțial lumina primită de Pământ de la Soare, ceea ce a cauzat în timp transformarea climei. Înainte de această „Epocă de Gheață” străveche, clima era similară pe întreaga planetă.

„Este o perioadă diferită de cea de acum 65 de milioane de ani, când un asteroid a ucis dinozaurii și diferă și de perioada de acum, când planeta se confruntă cu încălzirea globală”, mai precizează autorii studiului.

Cercetătorii au ajuns la această concluzie după ce au analizat praful din mai multe roci de acum 466 milioane de ani. Apoi le-au comparat cu micrometeoriții descoperiți în Antarctica.

Misiune comună SUA - UE pentru a devia un asteroid uriaş. Şi România va fi implicată

NASA şi ESA pregătesc prima misiune spaţială având ca scop salavarea planetei în cazul în care acesta ar fi ameninţată de impactul cu un asteroid.

Momentul în care un asteroid uriaș ajunge foarte aproape de Pământ

Un asteroid inclus în categoria corpurilor cerești ″potențial periculoase″ a trecut, duminică, pe lângă Pământ.

Doi asteroizi au trecut sâmbătă noapte, pe lângă Pământ. De ce au fost urmăriți atent

Un asteroid a trecut pe lângă Pământ, la ora 3 dimineaţa, iar NASA l-a inclus în categoria corpurilor cerești ''potențial periculoase''.

Un asteroid cu diametrul de 370 m va trece pe lângă Pământ. Va fi vizibil de pe Terra

Un asteroid care măsoară 370 de metri în diametru va trece pe lângă Pământ la o distanţă de aproximativ 5 milioane de kilometri în noaptea de sâmbătă spre duminică, potrivit unui expert al Agenţiei Spaţiale Europene (ESA), relatează vineri DPA.

O descoperire făcută de NASA ar putea îmbogăți Planeta. Misiunea va începe în 2022

NASA a localizat un asteroid care conține suficient aur pentru a îmbogăți întreaga Planetă.

Inflația bate record după record în Europa. Economiștii vin cu vești sumbre pentru toamnă

În Europa inflația bate record după record, iar economiștii avertizează că situația se va înrăutăți din toamnă când se vor resimți acut scumpirile din energie.

Cei doi tineri dispăruți în mare, la Costinești, ar fi fost trimiși pe plajă pentru că urma un control la terasa unde lucrau

Au apărut secvențe tulburătoare cu cei doi tineri din Huși, dispăruți acum o săptămână la Costinești, în timpul uneia dintre cele mai puternice furtuni din Marea Neagră.

Guvernul vrea să schimbe sistemul de reducere a facturilor la curent. Plătim 3% din PIB pentru plafonarea prețurilor

Plafonarea prețurilor la energie dă dureri de cap coaliției de guvernare.