NASA va trimite prima femeie pe Lună în 2024 în cadrul misiunii Artemis

A făcut o fotografie în grădina casei, iar apoi NASA a premiat-o
iStock

NASA va trimite pentru prima oară o femeie pe Lună în 2024, în cadrul proiectului 'Artemis', în reluarea misiunilor cu echipaj spre satelitul natural al Pământului, relatează EFE.

Administratorul NASA, Jim Bridenstine, a declarat marţi într-un eveniment difuzat pe internet că i-ar plăcea ca fiica sa, în vârstă de 11 ani, să se poată vedea în postura unei astronaute care va pleca pe Lună în 2024, precizând că în anii 1960 tinerii nu aveau acest tip de repere, scrie Agerpres.

Preşedintele SUA, Donald Trump, a anunţat luni pe contul său de Twitter reluarea zborurilor spre Lună şi Marte.

Bridenstine a evidenţiat "marele vot de încredere" pe care Administraţia Trump a acordat-o NASA prin alocarea unei tranşe suplimentare de 1,6 miliarde de dolari.

Responsabilul NASA a precizat că misiunea din 2024 va fi doar începutul şi că scopul său este o prezenţă susţinută pe Lună şi trimiterea în fiecare an a unui echipaj.

A făcut o fotografie în grădina casei, iar apoi NASA a premiat-o
NASA, păcălită de o firmă ce livra piese de calitate proastă. Pierderile sunt astronomice
De ce Rusia va pierde în războiul din Ucraina. Un expert chinez în geopolitică explică care sunt cei patru factori principali

În iulie se vor sărbători 50 de ani de la sosirea primului om pe Luna la bordul misiunii Apollo 11.

În cadrul acestei misiuni, care a plecat de pe Terra la 16 iulie 1969 şi a ajuns după patru zile pe Lună, Buzz Aldrin şi Neil Armstrong, ambii astronauţi americani, au făcut primii paşi pe suprafaţa Lunii.

În 2011, NASA a pus capăt zborurilor navetelor sale spaţiale iar de atunci depinde de Rusia pentru a-şi transporta astronauţii pe Staţia Spaţială Internaţională (ISS).

NEWS ALERT Zinedine Zidane revine! S-a înțeles cu noua sa echipă
Schimbarea bizară care se petrece pe Lună. Anunțul făcut de cercetătorii NASA

Luna se micșorează și “tremură” în timpul acestui proces, potrivit noilor date NASA. În ultimul deceniu, oamenii de știință au stabilit că, în timp ce interiorul Lunii se răcește, scoarța sa se zbârcește ca coaja unei stafide.

Falsificarea rezultatelor unor teste de către un producător de metale a provocat pierderi de peste 700 de milioane de dolari şi eşuarea a două misiuni de lansare de sateliţi, potrivit unei investigaţii efectuate de NASA.

Descoperirea NASA pe Titan, cel mai mare satelit al planetei Saturn. ”Este misterios”

Cercetătorii NASA susțin că au descoperit un misterios coridor de gheață pe luna planetei Saturn, Titan, relatează space.com

Analiștii militari, despre răspunsul Israelului la atacul cu drone de sâmbătă: „Limitat și strict simbolic”

Limitat și strict simbolic, așa califică experții răspunsul Israelului la atacul iranian de sâmbătă. Acțiunea a vizat o bază militară de lângă Isfahan. în vecinătatea unor instalații nucleare.

Cîrstoiu, întrebat dacă Ciolacu şi Ciucă i-au cerut să se retragă: Nici vorbă. Probabil că va fi o discuţie luni

Candidatul PSD-PNL la Primăria Capitalei, Cătălin Cîrstoiu, a negat informaţiile că liderii coaliţiei, Marcel Ciolacu şi Nicolae Ciucă, i-au cerut să se retragă din cursă, dar a precizat că va avea o discuţie cu aceştia, probabil luni.

Furtuna Renata continuă să facă ravagii în România. În nordul țării a nins viscolit și se circulă în condiții de iarnă

Un nou episod de vreme rea, cu grindină și polei, îi pune în dificultate pe șoferi. Un bărbat și-a pierdut viața într-un accident produs în județul Sibiu.