Lumea neștiută din adâncurile Lunii unde ar putea trăi oamenii. ”Nu știm nimic despre ceea ce se află acolo” | FOTO

pestera pe luna
smithsonianmag.com

Oamenii de știință au descoperit pentru prima dată o peșteră pe Lună. Aflată la cel puțin 100 de metri adâncime, ar putea fi un loc ideal pentru ca oamenii să își construiască o bază permanentă.

O peșteră uriașă descoperită pe Lună ar putea fi locul perfect pentru o bază permanentă în care oamenii să locuiască pe viitor, scrie BBC, care preia un articol apărut luni în revista Nature.

Și este doar una din probabil sutele de peșteri ascunse într-o „lume subterană, nedescoperită”, spun cercetătorii.

Țările Pământului se luptă pentru a stabili o prezență umană permanentă pe Lună, dar vor trebui să protejeze astronauții de radiații, temperaturi extreme și vreme spațială.

Helen Sharman, primul astronaut britanic care a călătorit în spațiu, a declarat pentru BBC News că peștera recent descoperită arăta ca un loc bun pentru o bază și a sugerat că oamenii ar putea trăi în gropi lunare peste 20-30 de ani.

gaura neagra
Ce se întâmplă dacă ai cădea într-o gaură neagră. O simulare epică NASA arată în câte secunde apare finalul inevitabil VIDEO
Detalii terifiante. Soția unui preot din Vaslui a făcut autostopul, iar a doua zi Maricela a fost găsită moartă

Dar, a spus ea, această peșteră este atât de adâncă, încât astronauții ar putea avea nevoie de jet-pack sau lifturi pentru a intra și a ieși din aceasta.

Lorenzo Bruzzone și Leonardo Carrer de la Universitatea din Trento, Italia, au găsit peștera folosind un radar pentru a pătrunde prin deschiderea unei gropi de pe o câmpie stâncoasă numită Marea Liniștii (Mare Tranquillitatis).

Este vizibilă cu ochiul liber de pe Pământ și este, de asemenea, locul unde a aterizat Apollo 11 în 1969.

Peștera are un luminator pe suprafața Lunii, care duce în jos către pereți verticali și o podea înclinată care s-ar putea extinde și mai mult sub scoarța lunară.

”Îți dai seama că ești prima persoană din istoria umanității care le-a văzut”

S-a format cu milioane sau miliarde de ani în urmă, când lava curgea pe Lună, creând un tunel prin stâncă.

Cel mai apropiat echivalent de pe Pământ ar fi peșterile vulcanice din Lanzarote, Spania, explică profesorul Carrer, adăugând că cercetătorii au vizitat acele peșteri ca parte a studiului lor.

Este cu adevărat incitant. Când faci aceste descoperiri și te uiți la aceste imagini, îți dai seama că ești prima persoană din istoria umanității care le-a văzut”, a spus profesorul Carrer.

Odată ce profesorul Bruzzone și profesorul Carrer au înțeles cât de mare este peștera, și-au dat seama că ar putea fi un loc bun pentru o bază lunară.

La urma urmei, viața pe Pământ a început în peșteri, așa că are sens ca oamenii să poată trăi în interiorul lor și pe Lună”, consideră profesorul Carrer.

Peștera nu a fost încă explorată pe deplin, dar cercetătorii speră că radarul care pătrunde prin sol, camere sau chiar roboți ar putea fi folosiți pentru a o cartografi.

Oamenii de știință și-au dat seama pentru prima dată că probabil există peșteri pe Lună în urmă cu aproximativ 50 de ani. Apoi, în 2010, o cameră dintr-o misiune numită Lunar Reconnaissance Orbiter a fotografiat gropi despre care oamenii de știință credeau că ar putea fi intrări în peșteră.

Cercetarea ajută și la explorarea peșterilor de pe Marte

Dar cercetătorii nu știau cât de adânci ar putea fi peșterile sau dacă s-ar fi prăbușit. Lucrările profesorului Bruzzone și ale profesorului Carrer au răspuns acum la această întrebare, deși sunt multe de făcut pentru a înțelege întreaga amploare a peșterii.

Avem imagini foarte bune ale suprafeței - până la 25 cm de rezoluție - putem vedea locurile de aterizare Apollo - dar nu știm nimic despre ceea ce se află sub suprafață. Există oportunități uriașe de descoperire”, a declarat Francesco Sauro, coordonatorul Topical Team Planetary Caves al Agenției Spațiale Europene, pentru BBC News.

De asemenea, cercetarea ne poate ajuta să explorăm peșterile de pe Marte în viitor, spune el.

Acest lucru ar putea deschide ușa pentru a găsi dovezi ale vieții pe Marte, pentru că, dacă ar fi existat, aproape sigur ar fi fost în interiorul unor peșteri protejate de elementele de pe suprafața planetei.

Peștera Lunii ar putea fi utilă oamenilor, cercetătorii subliniază, de asemenea, că ar putea ajuta la răspunsul întrebărilor fundamentale despre istoria Lunii și chiar despre sistemul nostru solar.

Rocile din interiorul peșterii nu vor fi la fel de deteriorate sau erodate de vremea spațială, astfel încât ele pot oferi o înregistrare geologică extinsă, care are în urmă miliarde de ani.

Presa din Kosovo l-a descris în două cuvinte pe Mircea Lucescu, după meciul de la Priștina
NASA a depistat mișcare pe Europa, satelitul înghețat al lui Jupiter

Nava spațială Juno, care orbitează în jurul lui Jupiter, a fotografiat luna gigantică Europa și a observat mișcare aparentă în crusta sa înghețată. Este o caracteristică pe care NASA a poreclit-o deja ”Ornitorincul”.

Cum ar fi să cazi dincolo de orizontul de evenimente al unei găuri negre? O nouă simulare NASA oferă o privire asupra fizicii bizare a spaghetificării. Și îți arată în cât timp ai fi complet dematerializat: 12,8 secunde.

Cele mai frumoase imagini realizate de NASA în anul 2023 | FOTO

Agenția Spațială Americană a dat publicității cele mai frumoase fotografii ale anului 2023.

NASA vrea să trimită un mesaj pentru extratereștri ”într-o sticlă”. ”Le trimitem ce avem mai bun pe Pământ”

NASA intenționează să trimită un mesaj criptic către una dintre lunile înghețate ale lui Jupiter, Europa, deoarece consideră că luna este un loc ideal pentru „viața extraterestră”.

Hai, noroc! NASA anunță descoperirea a două stele în formare, înconjurate de alcool și gheață

NASA a anunțat descoperirea de către telescopul James Webb a două protostele înconjurate de alcool, oțet și gheață- practic, molecule organice care fac posibilă dezvoltarea vieții.

Incendiile de vegetație provoacă dezastru în întreaga țară. Salvatorii au ajuns să lupte și cu inconștiența oamenilor

Este în continuare prăpăd în multe județe din țară din cauza incendiilor de vegetație.

Filmul românesc „Anul Nou care n-a fost” a câștigat Premiul FIPRESCI la Festivalul Internațional de la Veneția

Vin vești minunate de la Festivalul de Film de la Veneția! „Anul Nou care n-a fost”, regizat și scris de Bogdan Mureșanu, a câștigat Premiul FIPRESCI, oferit de juriul Federației Internaționale a Criticilor de Film.

Proteste uriașe în Franța faţă de numirea lui Michel Barnier în funcţia de premier. Macron, acuzat că „a furat” alegerile

Zeci de mii de persoane au ieşit sâmbătă în stradă în Franţa pentru a protesta faţă de numirea lui Michel Barnier în funcţia de premier, stânga acuzându-l pe Emmanuel Macron că „a furat alegerile” prin numirea unui politician de centru-dreapta.