Gaura neagră uriașă care se îndreaptă spre Pământ. Descoperirea astronomilor de la Royal Astronomical Society

O gaură neagră uriașă amenință Pământul, în fața sistemului nostru solar, au descoperit oamenii de știință.

În afară de cei doi asteroizi așa numiți „distrugătorii de planete”, astronomii au mai identificat un pericol pentru Pământ. Este o o gaură neagră „supermasivă”, într-o galaxie la patru milioane de ani-lumină, care se află în fața sistemului nostru solar.

Galaxia, clasificată drept PBC J2333.9-2343, este acum considerată ca fiind de 40 de ori mai mare decât Calea Lactee, aflându-se la aproximativ 657 de milioane de ani lumină de Pământ, arată publicația Daily Star.

Ceea ce este mai puțin clar este modul în care traiectoria găurii negre ar putea afecta galaxia noastră, arată sursa citată.

Am început să studiem această galaxie deoarece prezenta proprietăți ciudate”, a explicat dr. Lorena Hernandez-Garcia, de la Royal Astronomical Society. „Ipoteza noastră a fost că traiectoria relativistă al găurii negre supermasive și-a schimbat direcția, iar pentru a confirma această idee a trebuit să efectuăm o mulțime de observații.”

gaura neagra
Astronomii au descoperit o masivă şi neaşteptată gaură neagră
Lovitură pentru Serghei Șoigu. În Rusia e scandal uriaș, a fost arestată o a treia persoană anchetată în dosarul viceministrului rus al Apărării

De ce și-a schimbat direcția

Se crede că o coliziune cu o altă galaxie ar fi putut determina gaura neagră să se întoarcă la 90 de grade către Pământ.

Potrivit cercetătorilor spațiali, galaxia a fost inițial clasificată ca fiind o radiogalaxie, dar, dintr-un motiv oarecare, s-a rotit la 90 de grade și acum își îndreaptă centrul spre Pământ.

Cercetătorii Societății Astronomice Regale nu sunt siguri cu privire la circumstanțele care ar fi putut cauza schimbarea de direcție, dar unii experți cred că PBC J2333.9-2343 s-ar fi putut ciocni cu o altă galaxie.

Se pare că gaura neagră nu este nici singura amenințare la adresa Pământului, noile date arătând, de asemenea, că doi asteroizi apropiați de Pământ (NEA) au fost descoperiți în sistemul solar intern și s-ar putea îndrepta spre planeta noastră.

Sondajul nostru crepuscular cercetează zona aflată în interiorul orbitelor Pământului și ale lui Venus în căutarea asteroizilor", a declarat astronomul Scott Sheppard, autorul lucrării, care a anunțat descoperirile astăzi (luni, 27 martie).

Până în prezent am găsit doi asteroizi mari din apropierea Pământului, care au un diametru de aproximativ un kilometru, o dimensiune care duce la denumirea de "distrugători de planete" a adăugat astronomul.

NEWS ALERT Apare un nou stadion de 5 stele în România! Guvernul aprobă azi toate actele
O stea a fost „devorată” de o gaură neagră. Rămășițele au fost propulsate pe Pământ

O gaură neagră a înghițit o stea, iar rămășițele au fost propulsate pe Pământ.

Astronomii au descoperit o masivă şi neaşteptată gaură neagră

Astronomii au descoperit gaura neagră cu cea mai rapidă creştere din ultimele nouă miliarde de ani, a anunţat miercuri Universitatea Naţională din Australia (ANU), anunţă dpa, informează News.ro.

Prima imagine cu gaura neagră din centrul galaxiei Calea Lactee. Este de patru ori mai masivă decât Soarele

A fost publicată prima fotografie cu gaura neagră situată chiar în centrul galaxiei Calea Lactee.

Descoperire uimitoare. Ce au văzut oamenii de știință într-o gaură neagră supermasivă

Oamenii de știință au descoperit că șase galaxii sunt prinse într-o gaură neagră supermasivă, care s-a format la mai puțin de un miliard de ani după Big Bang.

Astronomii au descoperit un obiect misterios în spațiu

O echipă internaţională de astronomi a descoperit un misterios obiect cosmic aflat în zona de masă intermediară dintre cea mai grea stea neutronică (cunoscută) şi gaura neagră cu cea mai mică masă (cunoscută), conform unui nou studiu publicat marţi.

Petre Roman, în fața procurorilor. Este informat oficial despre punerea sub acuzare în dosarul mineriadei din 1990

Petre Roman a ajuns joi la sediul Parchetului General, ca să ia la cunoştinţă că a fost pus din nou sub acuzare în dosarul Mineriadei din iunie 1990. Roman a fost premierul României între 1989-1991.

Pun capăt războiului și acceptă pacea, cu o condiție. Ce a cerut Hamas ca să oprească luptele cu Israelul

Un oficial de rang înalt din Hamas a declarat pentru AP că grupul islamist militant este dispus să accepte un armistițiu de cinci ani sau mai mult cu Israelul.

Banca Transilvania, OTP Bank și Exim Banca Românească, procese câștigate cu ANPC. Nu plătesc amenzi și nu oferă rate egale

Alte trei bănci au câștigat procesele cu Autoritatea Națională a Consumatorilor, care le obligase să emită scandețare cu rate egale la credite pentru toși clienții. La acest moment sunt cinci instituții bancare care au avut căștig de cauză.