Descoperire îngrijorătoare într-o regiune izolată a Munților Pirinei. „Este un pericol”

Descoperire îngrijorătoare într-o regiune izolată a Munților Pirinei
iStock

Oamenii de știință au găsit microplastic în aerul dintr-o regiune izolantă a Munților Pirinei.

O echipă de cercetători de la Universitățile Strathclyde și Toulouse au petrecut cinci luni în acel loc, situat la granița dintre Franța și Spania, potrivit BBC

Rezultatele arată că în fiecare zi, aproximativ 365 de bucăți mici de plastic, ajung în fiecare metru pătrat din regiune.

Cel mai apropiat oraș este Toulouse, care se află la o distanță de peste 120 de kilometri, iar cea mai apropiată localitate se află la 6 kilometri distranță. Având în vedere aceste lucruri, cercetătorii credeau că zona este una dintre cele mai curate din Franța.

Bucățile de plastic descoperite nu sunt vizibile cu ochiul liber și deocamdată nu se poate spune de unde provine acesta.

A fost descoperită o nouă specie umană
A fost descoperită o nouă specie umană. Explicațiile oamenilor de știință
Hanul cu Tei se vinde cu 1,6 milioane€. Clădirea, cumpărată de Ilie Dumitrescu în 2004

Cert este că fragmentele de microplastic pot parcurge o distanţă de aproximativ 96 de kilometri pe calea aerului.

„Este îngrijorător că au fost descoperite atât de multe particule de plastic în Munţii Pirinei. Deci nu numai în oraşe este aer poluat cu plastic. Gunoiul din plastic creşte la nivel global şi este un pericol pentru toate formele de viaţă de pe Pământ”, spune Steve Allen, de la Universitatea Strathclyde.

Presa din Spania a reacționat imediat după ce Simona Halep a aflat că joacă cu Paula Badosa în primul meci de la revenire
O echipă de cercetători americani a reînviat creierele unor porci la 4 ore de la moarte

O echipă de cercetători americani a reuşit ceea ce nimeni nu credea că e posibil, punând sub semnul întrebării definiţia actuală a "morţii cerebrale".

A fost descoperită o nouă specie umană. Explicațiile oamenilor de știință

O echipă de cercetători a descoperit, în insula Luzon, Filipine, fosile aparținând unei noi specii umane, care a trăit în urmă cu peste 50.000 de ani.

Experiment. Traseul unui morun eliberat de cercetători în Dunăre, în urmă cu 6 ani

Un pui de morun eliberat în mediul natural de specialiştii de la Universitatea Dunărea de Jos din Galaţi, spune povestea supravieţuirii celei mai vechi specii de peşti de pe planetă, neschimbată de pe vremea dinozaurilor.

A fost prezentată prima imagine a unei găuri negre făcută vreodată

Echipa de cercetători din cadrul proiectului Event Horizon Telescope (EHT) a prezentat miercuri, în premieră absolută, fotografia unei găuri negre, o reuşită majoră în domeniul astrofizicii.

Arma NATO care va tranzita România pentru a ajunge în Ucraina. MApN îi va asigura combustibilul

Între timp, apărarea Ucrainei suferă din cauza stocurilor tot mai mici de muniție. Un ajutor substanțial este pe drum din Finlanda, stat care a aderat la NATO anul trecut.

PSD și PNL s-au înțeles: Cătălin Cîrstoiu va fi candidatul comun al Coaliției la Primăria Capitalei

După aproape aproape ore de discuții, coliția de Guvernare a decis luni seară că medicul Cătălin Cîrstoiu este candidatul PSD-PNL pentru Primăria Capitalei.

Bani europeni pentru înființarea centrelor de colectare, refuzați de primării. Câmpurile au devenit „magnet” pentru deșeuri

Peste 1.900 de primării ar fi putut să ia bani europeni prin PNRR pentru înființarea așa-numitelor centre de colectare cu aport voluntar.