Cum atacă inima noul coronavirus. Oamenii de știință sunt bulversați: "Nu am mai văzut niciodată așa ceva"

Cum atacă inima noul coronavirus. Oamenii de știință sunt bulversați:

COVID-19 este definită de oamenii de știință ca fiind o boală respiratorie, însă ultimele studii demonstrează că virusul SARS-CoV-2 afectează și alte organe importante, inclusiv inima.

Problemele cardiace au reprezentat unul dintre factorii determinanți în decesele legate de COVID-19 și chiar pacienții care au experimentat simptome ușoare de COVID-19 prezintă semne de disfuncție cardiacă la câteva luni după recuperare.

Un nou studiu realizat de oamenii de știință de la Institutul Gladstone ajută la explicarea modului în care SARS-CoV-2 provoacă daune asupra celulelor cardiace. Rezultatele studiului, publicate pe bioRxiv, arată efectele neașteptate ale virusului asupra structurii celulelor cardiace în laborator, precum și asupra țesutului cardiac de la pacienții cu COVID-19.

Realizatorii studiului, Todd C. McDevitt și Bruce R. Conklin, în colaborare cu directorul Institutului de Virologie Gladstone, Melanie Ott, au expus celulele la diferite doze de SARS-CoV-2.

"Chiar de la începutul experimentelor, am observat că multe dintre cardiomiocite ((celulele muşchiului cardiac) prezentau unele caracteristici foarte ciudate. Ceea ce vedeam era complet anormal; în întreaga mea experiență în studiul cardiomiocitele, nu mai văzusem niciodată așa ceva", a declarat McDevitt, care este, de asemenea, profesor de bioinginerie și științe terapeutice la UC San Francisco (UCSF).

Echipa de cercetători a observat că atunci când au expus cardiomiocitele la SARS-CoV-2, sarcomerele din unele celule păreau să fie tăiate în fragmente mici, cu fragmente de dimensiuni regulate. De obicei, sarcomerele - unități ale fibrelor musculare din celulele inimii - sunt organizate în filamente lungi aliniate în aceeași direcție. Aceste sarcomere controlează contracția coordonată a celulelor inimii pentru a produce bătăile normale ale inimii.

„Întreruperile sarcomerului pe care le-am descoperit ar face imposibil ca celulele musculare cardiace să bată în mod corespunzător”, a explicat Bruce R. Conklin, care este și profesor de medicină, farmacologie celulară și moleculară și oftalmologie la UCSF.

Oamenii de știință au remarcat, de asemenea, că ADN-ul nuclear părea să lipsească din multe dintre celulele inimii. Fără ADN, celulele nu mai pot îndeplini funcții normale.

"Este echivalent cu o moarte cerebrală la nivelul celului. Chiar și după studierea literaturii științifice și discuții cu alți colegi, nu am putut găsi aceste caracteristici celulare anormale în niciun alt model de boală cardiacă. Credem că sunt unice pentru SARS-CoV-2 și ar putea explica afectările cardiace prelungite observate la mulți pacienți cu COVID-19", a mai explicat Bruce R. Conklin.

Cercetătorii Alain Aspect, John F. Clauser şi Anton Zeilinger au câștigat premiul Nobel pentru Fizică 2022

Cercetătorii Alain Aspect, John F. Clauser şi Anton Zeilinger au câștigat, marţi, premiul Nobel pentru fizică pe anul 2022, pentru "experimente revoluţionare" în domeniul mecanicii cuantice.

VIDEO. CEO-ul Tesla, Elon Musk, a prezentat prototipul primului său robot umanoid, Optimus

CEO-ul Tesla, Elon Musk, a prezentat vineri un prototip al robotului său umanoid ”Optimus”, prezicând că producătorul de vehicule electrice va putea fabrica milioane de exemplare.

A fost descoperit un nou virus mortal care se transmite la oameni. Avertismentul cercetătorilor legat de o nouă pandemie

Cercetătorii de la Universitatea din Colorado au descoperit un nou virus asemănător cu Ebola, care ar putea provoca următoarea pandemie globală. Virusul, întâlnit cel mai frecvent la maimuțe este capabil să afecteze celulele umane.

„e-Estonia, model pentru viitor”. Noi cu plicuri, ei cu clickuri. Cât de practic este sistemul de sănătate digitalizat

În timp ce la noi încă dictează plicul în spitale, iar bolnavii cară teancuri de trimiteri, analize și rețete de la un doctor la altul, în Estonia, sistemul de sănătate este digitalizat integral încă din 2008.

Apar mărturii șocante în cazul scandalului în care sunt implicați înalți prelați: „Aveau un grup de Whatsapp în care vorbeau”

După ce un deputat din Parlamentul României ar fi fost fotografiat și filmat în ipostaze indecente alături de un teolog, scandalul ia o amploare nebănuită.

Intervenție în van a pompierilor care evacuează apa din Tăul Mare - Roșia Montană. Cu cât au scăzut nivelul apei

Comitetul Național pentru Situaţii de Urgenţă a cerut controale de urgență la toate barajele de capacitate mică din țară, după fisura apărută în barajul subteran al lacului Tăul Mare.