Vezi aici cum se înmatriculează în România o maşină din străinătate!
Cine a încercat să înmatriculeze în România o maşină cumpărată din strainatate poate spune, cu mâna pe inimă, că a trecut printr-un calvar.
Bucuria de a avea autoturismul dorit se spulberă în momentul în care oamenii aflaţi în această situaţie realizează că numele provizorii expiră, iar ei nu au bătut toate drumurile necesare, 12 la număr.
Toată povestea îndrăzneaţă de a înmatricula maşina începe în Pipera la Direcţia de Înmatriculări şi Permise Auto. Sau cel puţin asta crezi când pleci de acasă. Acolo afli că drumul l-ai făcut doar pentru nişte cereri şi o fişă tip care trebuie dactilografiată. Toate aceste lucruri pot fi obţinute şi mai aproape de centrul capitalei, de la Udrişte.
Alegeri 2024
19:26
Au fost tipărite 5,6 milioane de buletine de vot pentru referendumul din București. Care este condiția pentru a fi validat
19:14
Cum votăm la prezidențiale, în țară și în străinătate. Cei care nu sunt în localitatea de reședință pot vota la orice secție
19:05
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
15:07
BEC a retras materialele online ale unui candidat. Ce regulă importantă nu a respectat și care a fost reacția lui
Prima provocare: completarea fişei de înmatriculare. După ce este dactilografiată, trebuie să mergeţi cu ea la Direcţia Impozite şi Taxe Locale de unde o ridicaţi abia după ce primeşte două ştampile. Poate dura şi două zile.
În niciun caz la Taxe şi Impozite nu plătiţi şi taxele necesare înmatriculării. Taxa pentru talonul maşinii trebuie plătită la Poştă, iar cea de înmatriculare la CEC.
Altă bătaie de cap: taxa de poluare. E nevoie de o vizită la RAR, trebuie să vă programaţi prin telefon şi aşteptaţi în medie 14 zile. La RAR mai e nevoie de un drum pentru identificarea maşinii. Programarea tot prin telefon, timpul de aşteptare - în jur de cinci zile.
La Administraţia Financiară trebuie să veniţi numai după ce aveţi un dosar complet care trebuie să conţină cel puţin şapte documente după care umblaţi prin vreo cinci locuri. Veniţi cu dosarul, îl depuneţi, după care aşteptaţi două zile, reveniţi şi plătiţi taxa, din fericire în acelaşi loc. Asta dacă aveţi norocul să prindeţi ghişeul deschis.
După un adevărat pelerinaj prin toată capitala şi după săptămâni de aşteptare, ajungeţi în sfârşit cu dosarul în Pipera la Înmatriculări. Cu puţină şansă, în două ore l-aţi depus, iar după două zile vă întoarceţi să ridicaţi greu obţinutele numere noi.
Cel mai probabil veţi veni după ele pe jos - cele provizorii sunt valabile 30 de zile, un interval prea scurt pentru birocraţia din România.