Traversarea Dunării pe la Galați a devenit un coșmar. Bacul MApN adus în locul celui trimis pentru refugiați se strică mereu
Traversarea Dunării pe la Galați, pentru a ajunge la mare sau în deltă, a devenit un adevărat coșmar. Șoferii sunt nevoiți să aștepte la coadă, în căldură, și trei ore, înainte de a putea urca pe bac.
Pentru că unul dintre feriboturi fost trimis la Isaccea, în sprijinul refugiaților ucraineni, flota a fost completată acum cu un bac militar, de la Ministerul Apărării Naționale. Numai că acesta stă mai mult la mal, stricat.
Nervii întinși la maximum și vorbele de duh au fost caracteristicile zilei, pe malul Dunării, la Galați. Familii cu copii sunt nevoite să aștepte la o coadă de câteva sute de metri să traverseze fluviul.
”Femeie: Foarte mult. Suntem și cu doi copii mici.
Reporter: Unde mergeți?
Femeie: În Tulcea, adică la Sulina. N-am știut, că veneam mai repede.
Reporter: În vacanță?
Femeie: Da”.
Turistă: ”În vacanță. Dar... mama ei de vacanță... Mai e un bac dincolo, defect. A luat bac de aici, l-a dus dincolo, ceea ce nu-i normal”.
Oamenii așteaptă bacul și 3 ore
Plictisiți, iritați, cu o vacanță începută cu stângul, oameni mai fac și haz de necaz.
Turist: ”Puteam, cred, să mâncăm 15 mici, să bem vreo 13 beri, altfel mă campam aicea. Nu înțeleg de ce pun numai un bac? Mai ales în iulie-august, când lumea se duce în concediu, să stai cu un singur bac – cu un singur bac mic și un singur bac mare".
Coada de mașini de la bacul de la Galați se întinde, practic, pe două străzi. Vine din acea direcție și merge încolo încă două, trei sute de metri.
Șoferii spun că timpii de așteptare sunt între două și trei ore, după care mai durează încă cel puțin jumătate de oră traversarea Dunării.
La solicitarea Guvernului, compania care asigură traversarea Dunării la Galați a trimis un bac la Isaccea, odată cu începerea conflictului armat din Ucraina.
Podul dintre Galați și Brăila va fi deschis circulației în decembrie
Pentru a asigura nevoile regionale, însă, Ministerul Apărării Naționale a acceptat să aloce la Galați un feribot militar, de aceleași dimensiuni.
”Cosmin Chelbașu, șef serviciu comercial: Bacul militar s-a stricat. Am avut prima defecțiune cred că pe 3 august. Pe 4 l-au înlocuit cu un alt bac și pe 6 dimineața s-a stricat.
Reporter: Și cel de-al doilea s-a stricat?
Cosmin Chelbașu: Și cel de-al doilea s-a stricat și el. A plecat și nu mai poate să facă curse. Rămânem într-un singur bac mare și unul mic. Nu mai putem respecta timpii”.
Durata unei traversări este aproape dublă și din cauza nivelului extrem de scăzut al Dunării și a apariției unei insule de nisip chiar în dreptul orașului Galați. În aceste zile, feribotul lucrează fără program și traversările sunt făcute continuu.
O alternativă ar fi pe la Brăila, unde Dunărea este și mai îngustă, dar implică un ocol de aproximativ 15 kilometri.
Podul aflat în construcție, între Galați și Brăila, va fi deschis circulației în luna decembrie a acestui an, susține antreprenorul.