Unora inca le place luxul. Masinile de 100.000 euro pentru care mai multi romani s-au inscris deja pe listele de asteptare
Romanii planuiesc sa cheltuiasca mai multi bani in acest an. Potrivit unui studiu, dorinta de cumparare este cea mai mare din 2008 pana astazi.
Vor creste vanzarile de larg consum, dar si la produsele de lux, sunt de parere specialistii. Vedetele pietei de lux sunt masinile. In luna martie, de pilda, unii dealeri au vandut chiar si zece masini premium pe zi.
Luxul si placerea se masoara de multe ori in cai putere. Din ce in ce mai des in Romania, apar pe strazi astfel de bijuterii. Lexus RC F, model din 2015, costa 84.000 de euro in varianta de baza si prinde 100 de km pe ora in 4 secunde si jumatate. In Romania s-au vandut 24 de modele doar in primele trei luni din acest an, cu 70% mai multe ca anul trecut. Motorul V8 de 5 litri dezvolta 467 de cai putere.
Tot mai cumparate la noi sunt si italiencele de la Maserati. Modelul Ghibli are primul motor Diesel din istoria marcii si un pret de pornire de 68.000 de euro. Motorul V6 Twin-Turbo de 3 litri dezvolta 300 de cai putere si prinde suta in 5,7 secunde.
Masinile de la Jaguar au avut si ele o crestere la vanzari, iar cea mai vanduta din acest segment premium a fost marca Porsche, cu modelele sale legendare.
Cei care au vandut bine anul trecut spera sa isi depaseasca planul in 2016.
Ionut Chiriac, reprezentant Maserati: "Costul mediu al masinii vandute de noi in Romania este de 75.000 de euro"
De altfel, in cazul modelelor din editii limitate, romanii se inscriu pe liste de asteptare, chiar daca preturile sar de 100.000 de euro.
Alex Seremet, reprezentant dealer BMW: "Avem un model lansat de curand si s-au epuizat stocurile. Speram sa mai putem vinde in Romania, dar oamenii sunt pe liste de asteptare."
Si nu doar oamenii cu bani vor sa-si deschida larg portofelele. Potrivit unui studiu recent, dorinta de cumparare a tuturor romanilor este din ce in ce mai mare. Oamenii spera ca vor avea salarii mai mari si isi fac planuri sa-si umple cosurile in magazine.
Asa-numitul indice al dorintei de cumparare a ajuns in 2016 la +4, fata de -3 anul trecut. Este cea mai mare dorinta de cumparare din 2008 pana astazi.
Bulgarii au plus 1. Cel mai mare indice al dorintei de cumparare il au germanii si italienii. Cel mai mic grecii, -38.
Sursa: Pro TV
Etichete: romani, masini, putere de cumparare, produse de lux,
Dată publicare:
20-04-2016 19:01