Promovarea facultatilor prin intermediul caravanelor, un real succes. Tanar: "Mi-a placut cum suna Cuza si am decis sa vin"

Dată publicare: 31-07-2017 09:06
Dată actualizare: 03-08-2017 16:29


Un prim "recensamant" al absolventilor de liceu arata ca acestia se indreapta tot mai mult spre facultatile de stiinte exacte.

La Iasi, de pilda, viitorii boboci se inscriu in numar mare la Facultatile de Matematica, Fizica sau Chimie, unde mediile depasesc nota 9,30, iar locurile sunt disputate de cel putin trei candidati, comparativ cu anii trecuti.

Promovarea intensa, cu ajutorul caravenelor, dar si laboratoarele performante in care s-a investit masiv reprezinta un punct de atractie solid, spun incantati profesorii.

La Universitatea Alexandru Ioan Cuza din Iasi, laboratoarele sunt dotate cu aparatura moderna in valoare de cateva milioane de euro.

Pe langa tehnologia moderna, candidatii au fost atrasi si de profesorii devotati sau oportunitatile de angajare.

Viitor student: "A venit caravana in oras la mine, in Dorohoi si mi-a placut modul lor de prezentare si cum suna Cuza si am decis sa vin, sa vad despre ce ar fi vorba."

Serban, student: "Toata lumea merge pe stiinte exacte. In momentul asta se cere si asta se ofera. Cred ca lumea se va axa foarte mult pe partea practica."

Acest lucru nu ar fi fost posibil insa, daca profesorii nu s-ar fi implicat temeinic in obtinerea unor proiecte europene, care sa sustina dezvoltarea facultatii.

Mihaela Onofrei, profesor universitar: "Profesori, colegi de-ai nostri de la Fizica, de la Chimie, Biologie sau Matematica au castigat sume importante, granturi importante de cercetare nationale si internationale. Acest fapt reprezinta un element de atractie pentru candidati pentru ca vin acolo, fac experimente, fac lucrari la un nivel foarte ridicat de performanta."

In schimb, la Universitatea Babes Bolyai din Cluj-Napoca a aparut "Media Digitala", o specializare unde tinerii invata cum sa lucreze cu noile tehnologii.

Laura Irimies, purtatorul de cuvant al Universitatii Babes Bolyai: "Adica media online, productie media, marketing digital, antreprenoriat. Daca ne raportam strict la locurile bugetate si strict la numarul de candidati inscrisi, putem spune ca depaseste 20 de candidati pe un loc."

Specializarea are insa o capacitate de numai 70 de locuri.


VIDEO PROTVPLUS.RO