Motivul pentru care sunt foarte puţine femei pilot. "Uneori, oamenii au reacţii urâte"

Autor: Stirileprotv.ro
Ultimul update: Vineri 08 Martie 2019 20:50
Data publicarii: Vineri 08 Martie 2019 19:35
Categorie: Social

Femeile sunt curajoase şi au suficientă ambiţie ca să se aşeze inclusiv la manşa unui avion.

La fel de adevărat este că deocamdată media celor care pilotează, în companiile aeriene din Europa, este de sub zece la sută, iar România nu face excepţie.

Vorbim atât despre aviaţia civilă, cât şi despre cea militară. Reporterii PRO TV, au discutat vineri cu 3 femei comandant pentru a afla cum şi-au luat zborul într-un domeniu dominat de bărbaţi.

Chiocotind vesel, echipajul unui Airbus A320 de pe ruta Paris - Bucureşti a sărbătorit aterizarea în capitala noastră cu un seflie. Toate sunt femei.

Comandantul, Isabelle de Bove, cu o experienţă de 30 de ani, îşi aminteşte momentul în care a spart tiparele şi a intrat în aviaţia civilă. Terminase facultatea de finanţe, dar nu se vedea dând credite.

Isabelle de Bove, căpitan Airbus A320, AirFrance: "Am făcut un împrumut la bancă. După foarte mulţi ani, în sfârşit, am devenit pilot. Mi-a plăcut să zbor. Poate că o mamă trebuie să fie mai aproape de familie, dar saptamania viitoare voi fi 6 zile acasă, voi sta 6 zile cu copiii mei. Neobişnuit pentru cei care muncesc în birou sau în supermarket."

Condiţia fizică îi permite unei femei să se descurce perfect la manşă, spune Isabelle de Bove. O confirmă şi copilotul ei, Delphine Lehoreau, care povesteşte cu umor despre experienţele sale, chiar dacă nu toate au fost plăcute.

Delphine Lehoreau, copilot Airbus A320, AirFrance: "Uneori oamenii au reacţii urâte. Probabil le este frică că au o femeie comandant, dar sunt din ce în ce mai puţini. Zbor de la 15 ani. Adică am o experienţă de 5 ani. Glumesc. Sunt un pilot profesionist de la 23 de ani."

Adina Stolojan este de 2 ani comandantul unui Boeing 737. Are o experienţă de 14 ani şi a început să zboare de la 20 de ani, când a pilotat pentru prima dată un planor.

Adina Stolojan, pilot Boeing 737, BlueAir: "Până acum domeniul a fost accesibil mai mult bărbaţilor. Pentru că ei consideră că este nevoie de curaj şi de foarte multă ambiţie şi de putere, dar până la urma femeile au dat dovadă de-a lungul timpului de toate aceste calităţi//ne ajută atenţia distributivă."

După aviația civilă şi armata a început să-şi încredinţeze aeronavele femeilor. Diana Apostol pilotează un avion militar de transport de dimensiuni medii.

Diana Apostol, pilot Spartan: "Când am decis la 14 ani să aleg această carieră am vrut să fiu tratată egal pentru că astfel impui respectul bărbaţilor, nu cerând anumite privilegii ce ţin de sexul nostru."

Media femeilor pilot din armata romană este de aproape 10 la sută. Ponderea se păstrează şi în companiile de aviaţie civilă, de pildă, BlueAir, Tarom. La AirFrance aproape 15 la sută dintre piloţi sunt femei.

Ce-i drept, au de unde să aleagă, în condiţiile în care din 100 de candidaţi care depun o cerere de angajare, 15 sunt femei. 

Pe Instagram-ul Știrile ProTV găsiți imaginile momentului din lume!  

CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Știrile ProTV pentru telefoane Android și iPhone!

Abonați-vă gratuit la newsletter-ul Știrile Pro TV de pe WhatsApp. Primiți în fiecare zi cele mai importante știri pe telefon! 

Situațiile discriminatorii prin care trec femeile după concediul de maternitate
Situațiile discriminatorii prin care trec femeile după concediul de maternitate
VIDEO PROTVPLUS.RO
metoda accidentul
Motivul pentru care o femeie a fost avertizată că ar putea fi victima unei înșelăciuni
Accident grav în Sibiu. Remorca unui tractor s-a răsturnat peste un copil de 4 ani
O autocisternă cu sodă caustică s-a răsturnat în Vaslui
Singurul câine din România care poate să descopere cadavre înecate
De la ce vârstă te numești bătrân. Efectele unui fenomen fericit
Înșelătorie pe străzile din Brăila. Hering „transformat” în scrumbie
vinuri
Preferințele românilor în materie de vinuri s-au schimbat. Cât plătesc acum pentru o sticlă
Un traficant de droguri, ridicat din curtea ANAF
Ce a scris o tânără pe hârtie pentru o cafea gratis. S-a întâmplat în mai multe cafenele din ţară
Planta românească sortită să dispară din pieţe în ciuda beneficiilor multiple asupra sănătăţii
Englezii au „autostrăzi pentru biciclete”, iar cicliștii de la noi merg printre mașini
Coadă cu scandal ca la tigăi, dar la analize gratuite. "Tot acolo ajungem"