Prima de casare pentru Rabla Clasic crește la 7.500 de lei, bugetul Rabla Plus pentru mașini eco se dublează
Prima de casare acordată în Programul Rabla Clasic creşte în 2021 de la 6.500 de lei de la 7.500 de lei, iar bugetul pentru Programul Rabla Plus se va dubla, până la 400 de milioane lei, a anunţat ministrul Mediului, Apelor şi Pădurilor, Barna Tanczos.
Programul Rabla vine cu noutăți anul acesta. Au fost majorate atât prima de casare, cât și ecobononusurile acordate pentru mașini cu emisii reduse.
În plus, românii vor putea cumpăra de două ori mai multe mașini electrice decât anul trecut, în contextul interesului crescut pentru Dacia Spring, prima mașină românească electrică. Rabla Clasic și Rabla Plus vor începe la finalul lunii viitoare.
Pentru prima dată în ultimii au fost majorate sumele acordate prin programul Rabla Clasic.
Prima de casare pentru cei care dau o mașină veche crește anul acesta de la 6.500, la 7.500 de lei.
În același timp, au fost majorate și ecobonusurile pentru mașini hibrid, de la 2.500, la 3.000 de lei și pentru mașini emisii cu reduse, de la 1.000, la 1.500 de lei.
Ecobononusurile pot fi combinate. Dacă vreți să cumpărați de exemplu un autoturism hibrid cu emisii reduse, vi se scade din valoarea totală a mașinii noi suma de 12.000 de lei, adică aproape 2.500 de euro.
Va fi reluat și programul Rabla Electrocasnice
În cadrul programului Rabla Plus, primele rămân aceleași: 45.000 de lei, adică aproximativ 9.200 de euro, pentru mașini electrice și 20.000 de lei pentru mașini hibride plug-in, echivalentul a 4.000 de euro, dar nu mai mult de 50% din valoarea autoturismului.
În schimb, numărul de beneficiari va fi de două ori mai mare, mai ales după explozia de rezervări pentru Dacia Spring.
Tanczos Barna, ministrul Mediului: ”Avem cel mai mare buget pe care îl propunem de când există acest program, dublăm bugetul de anul trecut, ajungem la 400 de milioane de lei, pentru că am văzut care este reacția cetățenilor în momentul în care apare o nouă mașină electrică pe piață, vrem cât mai multe mașini electrice să circule pe șoselele României”.
În același timp sunt linii de finanțare și pentru stații electrice atât în orașe, cât și pe autostrăzi și drumuri naționale. Pe de altă parte, după ce anul trecut a fost anulat, în 2021 va fi reluat programul Rabla Electrocasnice. Aplicația informatică este în faza finală de testare.
Andrei Iorgulescu, AFM: ”Aplicația este concepută să reziste la un număr mare de accesări, 50-60.000 și sperăm să se finalizeze cu achiziționarea echipamentelor”.
Toate programele vor începe la finalul lunii aprilie.
Programul Rabla Clasic, majorat cu 10%
"Programul Rabla Clasic ajută atât cetăţenii, cât şi industria autohtonă, prin acele tichete care sunt folosite pentru schimbarea parcului auto. Anul acesta vom modifica prima de casare din program şi o să majorăm de la 6.500 la 7.500 de lei, aproximativ 1.500 de euro, care se vor plăti acelor persoane care predau o maşină înmatriculată, se înscriu la dealer, se casează maşina, se radiază şi se scot din circulaţie maşinile vechi, poluatoare. Tot în cadrul programului Rabla Clasic avem două ecobonusuri care vin în completarea sumelor primei de casare şi în sprijinul acelor achiziţii prin care se cumpără maşini cu tehnologi hibrid. Aici, ecobonusul se majorează de la 2.500 de lei la 3.000 de lei, iar în cazul ecobonusului GPL, cu emisii sub 96 grame de CO2, se majorează de la 1.000 de lei la 1.500 de lei", a spus Tanczos.
Ministrul de resort a adăugat că bugetul programului Rabla Clasic 2021 va creşte cu 10% faţă de anul anterior, de la 405 milioane de lei la 440 milioane de lei. În cadrul acestui program, o persoană poate primi cumulat cu cele două ecobonusuri maximum 2.250 de euro.
În ceea ce priveşte ediţia din acest an a Programului Rabla Plus, bugetul alocat va fi de 400 de milioane de lei, dublu faţă de suma din anul 2020. "Bugetul de anul acesta permite achiziţionarea a 6.600 de maşini full electrice şi aproximativ 5.000 de maşini hibride plug-in", a menţionat demnitarul.