Programul RABLA poate fi accesat exclusiv online. Documentele necesare
Depunerea dosarelor pentru programele Rabla și Rabla Plus se va face integral online, fiind acceptate în format electronic toate documentele necesare.
Obligativitatea prezentării certificatului de distrugere și radiere a autovehiculelor vechi a fost înlocuită cu o comunicare online către dealer în care să fie specificate data și numele operatorului unde a fost casată mașina, se arată într-un comunicat de presă al Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor (MMAP).
Certificatele de atestare fiscală privind impozitele şi taxele locale au fost înlocuite cu o declarație pe proprie răspundere din care să reiasă că viitorul posesor al mașinii noi nu are datorii la stat, la momentul achiziției.
Pentru Rabla Clasic valabilitatea notei de înscriere a fost extinsă cu 60 de zile (de la 120 la 180 de zile).
În privința casării autovehiculului termenele au fost prelungite cu 60 de zile de la data emiterii notei de înscriere pentru persoanele fizice, iar pentru persoanele juridice termenul este de 180 de zile de la data emiterii contractului de finanțare și a notei de înscriere.
Pentru Rabla Plus, valabilitatea notei de înscriere a fost extinsă cu 40 de zile (de la 180 la 220 de zile), de la data emiterii.
Totodată, Programul "Rabla Plus" a început pe data de 25 martie, iar doritorii au posibilitatea să-şi cumpere o maşină full electric sau electric hibrid plug-in. Pentru prima dată în istoria sa, programul eco permite populaţiei inclusiv achiziţia de motociclete full electric.
De la înfiinţarea Programului "Rabla", cel puţin 600.000 de autovehicule au fost scoase din uz şi circa 550.000 de autovehicule noi au fost achiziţionate.