2020, cel mai prost an din istorie pentru industria auto. Care este situația Dacia

×

2020 a fost cel mai prost an din istorie, cu pierderi uriașe, pentru cei mai mulți producători de autoturisme. Printre aceștia și Dacia, care speră să mai recupereze din pagubă după lansarea noilor modele.

 

În toată Europa s-au înmatriculat cu aproape 24% mai puține automobile, față de 2019.

Vânzările de mașini Dacia în Europa au scăzut cu aproximativ 30%, astfel că Dacia se numără printre cei mai afectați producători de automobile. Au fost înmatriculate aproximativ 400.000 de mașini noi, față de 580.000 în 2019.

Adrian Mitrea, jurnalist auto: ”Dacia activează într-un segment de piață în care publicul este mai lovit de eventuale dificultăți economice și pandemie. Persoanele cu venituri medii, clasa mijlocie a avut de suferit în 2020 destul de mult, clar mai mult decât oamenii care se adresează unor mărci scumpe, de lux. Să nu uităm că Dacia și-a reînnoit o parte a gamei, iar noile modele care au fost lansate în ultimul trimestru din 2020 încă nu au apucat să își facă treaba, să zic așa, din perspectiva vânzărilor, ca să se vadă asta și în cifre”.

Citește și
Afacerea din Ungaria a unui colos german care ajută și economia României. Oradea se pregătește de investiții masive
Fabrica BMW care se va deschide în Ungaria va ajuta şi Oradea. Negocierile sunt secrete

Dacă ne referim doar la piața din România, Dacia a înmatriculat anul trecut 47.000 de mașini, cu tot cu cele 5.000 de autoturisme livrate pentru flota Politiei. Adică o scădere de aproximativ 20%.

 

Piața auto din România a scăzut cu 22%

 

Totuși, Logan, Duster și Sandero au fost primele în topul celor mai bine vândute mașini de la noi din țară. Pe plan local, cota de piață Dacia a crescut cu 2,4 procente.

Piața auto din România a avut o scădere de aproape 22% anul trecut față de anul precedent în ceea ce privește înmatriculările de mașini noi. Stăm ceva mai bine față de media europeană de 24%. Sub 10 milioane de mașini au fost vândute în total.

Marius Tudor, APIA:Cu excepția acelor luni, aprilie, mai, în care scăderile au fost importante, după aceea scăderile au cunoscut o oarecare redresare și aș putea spune că a avut creșteri importante mai ales în trimestrul 4 al anului 2020. Piața auto din România a avut o reziliență mai bună decât alte piețe europene. Dacă și programele Rabla, Rabla Plus încep într-un timp rezonabil, într-o lună, două, ele vor contribui la o anumită creștere în acest an și în recuperarea unei părți a pierderii din 2020”.

În ceea ce privește producția de autoturisme, România a înregistrat o scădere mai mică, de 10%, față de 2019.

 

Citește și...
Un gigant din industria auto își va reloca o parte din producția din Ungaria și Lituania în România
Un gigant din industria auto își va reloca o parte din producția din Ungaria și Lituania în România

Grupul suedez Holmbergs, specializat în producţia de soluţii de siguranţă pentru pasagerii auto, îşi va reloca o parte din producţia din Ungaria şi Lituania în România, după achiziţionarea recentă a companiei Te-Rox Prod.

Fabrica BMW care se va deschide în Ungaria va ajuta şi Oradea. Negocierile sunt secrete
Fabrica BMW care se va deschide în Ungaria va ajuta şi Oradea. Negocierile sunt secrete

O investiție uriașă în industria auto, care urmează să se deruleze într-un oraș maghiar de la granita de vest, va ajuta și economia noastră. Cel puțin 5 firme germane de subansamble pentru autoturisme și-au arătat interesul de a veni la Oradea.

Pandemia a lovit în plin industria auto de lux. Câți angajați vor concedia Bentley și Aston Martin
Pandemia a lovit în plin industria auto de lux. Câți angajați vor concedia Bentley și Aston Martin

Renumiţii producători de automobile de lux Bentley şi Aston Martin nu sunt imuni la impactul pandemiei de coronavirus asupra economiei şi industriei auto mondiale.

Recomandări
Bulgaria a trimis în secret Ucrainei, prin România și Polonia, muniție ruginită. Reacția Kievului și a Bucureștiului | VIDEO
Bulgaria a trimis în secret Ucrainei, prin România și Polonia, muniție ruginită. Reacția Kievului și a Bucureștiului | VIDEO

În loc să ofere ajutor militar într-un mod oficial și transparent, Bulgaria a trimis în secret arme Ucrainei, prin România și Polonia.

Secetă istorică în Europa. Iulie, decretată cea mai secetoasă din ultimii 137 de ani. Unele orașe și sate ar putea să dispară
Secetă istorică în Europa. Iulie, decretată cea mai secetoasă din ultimii 137 de ani. Unele orașe și sate ar putea să dispară

Valurile succesive de căldură și penuria istorică de apă pun toată agricultura europeană în genunchi, calitatea vieții - sub semnul întrebării, ecosistemele, biodediversitatea și turismul - în primejdie.

Situație critică la centrala nucleară de la Zaporojie. Cât de real este riscul unei catastrofe nucleare
Situație critică la centrala nucleară de la Zaporojie. Cât de real este riscul unei catastrofe nucleare

Un reactor al centralei nucleare ucrainene Zaporojie a fost avariat de bombardamentele rusești din weekend, iar ONU a cerut ca inspectorilor internaționali să li se permită accesul la centrală.