Fermierii "urecheaza" gustul romanului. Afacerea care schimba porcul cu iepurele in farfurie
Fermierii nostri cresc din ce in ce mai multi urecheati pentru friptura. La inceput exportau toata productia, pentru ca romanii au un cult pentru porc.
Acum insa s-au mai dat pe brazda, mai ales ca aceasta carne are foarte putin colesterol.
Adevaratele pasiuni nasc afaceri de succes. Cativa crescatori au inceput cu doi iepuri in urma cu cativa ani. Acum, cu o investitie minima, scot un profit de peste 50.000 de euro anual.
Domnul Nelu creste si cate 2.000 de urecheati pe care apoi ii exporta.
Culmea este ca hipermarketurile de la noi importa delicatesa, dar lucrurile ar putea sa se schimbe.
"In acest moment o intrega divizie de la sediul central se ocupa de cautarea unor furnizori locali", spune Laurentiu Furtuna, director de magazin.
O doamna a intrat in afacerea cu iepuri de un an si jumatate. A pornit cu o investitie de 8.000 de lei din care a luat custi si cateva animale. Acum are peste 100 de exemplare si vinde kilogramul de carne cu 25 de lei. Altii i-au luat repede exemplul.
Treaba merge de la sine pentru ca iepuroaicele fata de patru ori pe an cate 10-12 pui.
"Californianul" si "Uriasul German" sunt rasele care se preteaza cel mai bine la productia de carne.
Nutritionistii spun ca 100 de grame de carne de iepure are 135 de calorii, fata de 340, in cazul carnii de porc.
Si restaurantele au inceput sa introduca in meniu preparate din iepure.
O portie costa insa 45 de lei. In magazine o sa dati pe un kilogram 35 de lei.