Daea și Dragnea au ”ales oaia” la Târgul INDAGRA. Lâna cu ciulini, cadoul unui fermier pentru ministrul Agriculturii
Campania "Alege Oaia" care a creat atâta vâlvă în ultimele zile, a fost lansată şi oficial, joi, la Târgul INDAGRA, de ministrul Agriculturii, Petre Daea. Acesta s-a strecurat printre mioare alături de Liviu Dragnea şi au gustat din produsele din oaie.
La târg a venit şi preşedintele Klaus Iohannis, care a cerut Guvernului să-i sprijine în mod real pe agricultori.
Curioşi să vadă ce mai fac oierii noştri, Liviu Dragnea şi Petre Daea s-au plimbat printre oi.
În timp ce Liviu Dragnea mângâie o oaie, proprietarul îi spune:
"Să ştiţi că în cojoc nu există fire negre."
Dar oi negre există între aleşi. Prins în baia de mulţime, ministrul Petre Daea, cel care a lansat campania "Alege oaia" a primit în dar o lână plină de ciulini, iar mesajul ciobanului care i-a dăruit-o a fost că oricâtă lână am avea, dacă nu o prelucrăm, o avem degeaba.
De altfel, şi preşedintele Klaus Iohannis, prezent la eveniment, s-a plâns că nu ştim să preţuim produsele pe care le avem.
"Este esenţial să ieşim din cercul vicios prin care exportăm materii prime, deci implicit subvenţii şi importăm produse cu valoare adăugată ridicată", a spus președintele.
Susţinător al ministrului Agriculturii, Liviu Dragnea a avut grijă ca Petre Daea să îi fie în preajma tot timpul.
Liviu Dragnea: "Nea Petrică, nu te mai vezi de microfoane...”
Petre Daea: ”Mi se întâmplă tot timpul."
Apoi a ales oaia sub toate formele. De la cârnaţi, până la căciuli.
Dincolo de vizitele de curtoazie ale aleşilor, ciobanii spun că deşi campania "Alege oaia" este bine venită, e nevoie de fapte concrete. Iar fermierii ar trebui încurajaţi să se orienteze spre rase care dau o producţie bună la carne sau la lapte, ori la lână, nu la cele mixte, care nu dau randament nicăieri.
Karakul de Botoşani, de exemplu, e o rasă crescută pentru pieile, din care se fac căciulile şi cojoacele. Suffolk este o rasă de carne, adusă din Marea Britanie. ”Nu are un miros atât de puternic de oaie şi este mai densă”, explică crescătorul.
Cei care vor să afle mai multe despre campanie pot intra direct pe pagină de facebook. Există chiar şi hashtag ul #alegeoaia, care devine din ce în ce mai popular.