Ce ne pregătesc companiile aeriene: întârzieri mari și scumpiri garantate. Profită de ”situația inferioară a pasagerului”

×
Codul embed a fost copiat

Cei care vor să meargă cu avionul trebuie să se aștepte la întârzieri cel puțin până la finalul anului. Companiile aeriene, care au suferit pierderi mari în pandemie, se bucură de clienți, dar nu se grăbesc să angajeze personal.  

Mai mult, pentru anul viitor sunt prognozate creșteri și de 40% la biletele de avion.

De la începutul anului, patru din zece români au avut cursele cu întârziere în momentul în care au ales să plece cu avionul.

Cele mai multe minute de așteptare au fost înregistrate pentru călătoriile în Europa, dar și cursele interne au avut întârzieri de până la trei ore.

Numai pe Aeroportul Otopeni, 7.000 de zboruri au fost întârziate mai bine de 30 de minute ori au fost anulate, de la începutul anului.

Citește și
Aeroflot
Companiile aeriene ruseşti încep să îşi dezmembreze avioanele pentru piese de schimb

David Ciceo, președinte al Asociației Aeroporturilor din România: ”Îi sfătuim să verifice cu o zi înainte cu tour operatorul sau cu operatorul de turism ora, în cazul în care au conexiune să își ia strictul necesar în bagajul de mână și pentru că sunt și foarte multe întârzieri legate de bagaje”.

”Compania aeriană are toate instrumentele în mână”

Asociația Internațională de Transport Aerian estimează că veniturile companiilor aeriene în 2022 vor crește cu cel puțin 50% față de 2021 și se vor apropia de nivelul celor din 2019, când nu erau restricții impuse de coronavirus.

Experții susțin că multe companii aeriene folosesc din plin criza de personal pentru a-și mări profitul.

Ramona Colea, director de firmă specializată în reprezentarea drepturilor pasagerilor: ”Compania aeriană are toate instrumentele în mână, știe când să anuleze un zbor, pe care dintre ele să îl anuleze, astfel încât prețul biletului să fie folosit la maxim. Au învățat foarte bine cum să adapteze poziția lor față de situația inferioară a pasagerului în relația din contractul de călătorie”.

Bogdan Artagea, directorul aeroportului din Constanța: ”Până în momentul de față, au fost la 1 iulie 50.000 de pasageri, sperăm ca până la sfârșitul anului să avem 100.000 de pasageri”.

Combustibilul reprezintă 40% din prețul unui bilet

Compania Blue Air nu anunță direct scumpiri, dar confirmă că biletele la numai 20 de euro sunt istorie.

Cristian Buciu, director operațional la Blue Air: Ponderea cheltuielilor cu combustibilul în costurile generale este undeva de 40%, o oră de zbor costă 20 de euro numai partea de combustibil, dacă mergeți de aici până la Paris ca pasager și dacă vă și întoarceți la București, trei ore ori două ori 20 înseamnă 120 de euro numai prețul combustibilului.
Reporter: De persoană?
Cristian Buciu: De persoană. Ăsta este prețul corect”.

Compania Națională Tarom recunoaște, la rândul ei, că prețul biletelor depinde de combustibil.

Experții Asociației Internaționale de Transport Aerian estimează că, anul viitor, cele mai multe companii aeriene vor reveni pe profit, dar asta nu înseamnă că va fi acoperită și lipsa de personal.

Articol recomandat de sport.ro
Concluzia trasă de englezi după ce au aflat că jucătorul lui FCSB este pe lista lui Leeds: ”Ar fi bine să găsească pe altcineva!”
Concluzia trasă de englezi după ce au aflat că jucătorul lui FCSB este pe lista lui Leeds: ”Ar fi bine să găsească pe altcineva!”
Citește și...
Grevă la TAROM: Niciun avion al companiei nu va decola începând cu 23 august, într-un interval de trei ore
Grevă la TAROM: Niciun avion al companiei nu va decola începând cu 23 august, într-un interval de trei ore

Sindicatul TAROM anunță o acțiune de protest începând cu data de 23 august. De marți, sindicaliștii anunță că niciun avion al comapniei aeriene nu va mai decola în intervalul 4:00 – 7:00.

 

Companiile aeriene ruseşti încep să îşi dezmembreze avioanele pentru piese de schimb
Companiile aeriene ruseşti încep să îşi dezmembreze avioanele pentru piese de schimb

Companiile aeriene ruseşti, inclusiv transportatorul de stat Aeroflot, au început să îşi dezmembreze avioanele pentru a obţine piesele de schimb pe care nu le mai pot cumpăra din străinătate din cauza sancţiunilor occidentale.

Decizie a unei companii aeriene din Europa: Nu se mai vând bilete de avion pe distanțe scurte
Decizie a unei companii aeriene din Europa: Nu se mai vând bilete de avion pe distanțe scurte

Compania aeriană British Airways a decis să nu mai vândă bilete de avion pe distanțe scurte care au plecare de pe aeroportul Heathrow din Londra.

 

Experiment pe aglomeratul aeroport Heathrow: “Sper ca astăzi să plec din țara asta”
Experiment pe aglomeratul aeroport Heathrow: “Sper ca astăzi să plec din țara asta”

Companiile aeriene din Europa, dar și de pe alte continente se confruntă în această perioadă cu grave probleme de logistică, din cauza numărului prea mare de turiști și cel prea mic de angajați.

Panică în aer. Ambii piloți ai unui avion cu sute de pasageri la bord au adormit în același timp
Panică în aer. Ambii piloți ai unui avion cu sute de pasageri la bord au adormit în același timp

Pasagerii unui pe un zbor New York – Roma, al companiei aeriene Ita au trăit momente de panică, pe 30 aprilie, când pilotul avionului nu ar fi răspuns la apelurile centrului radar din Marsilia, care avea jurisdicție asupra zonei.

Recomandări
România vrea să-și mărească armata până la 100.000 de militari. Ar mai fi, însă, nevoie de cel puțin 35.000 de recruți
România vrea să-și mărească armata până la 100.000 de militari. Ar mai fi, însă, nevoie de cel puțin 35.000 de recruți

Cu amenințarea unui război de trei ani aproape de graniță, România vrea să-și mărească armata până la 100.000 de militari - inclusiv rezerviști voluntari și personal civil.  

Alegeri prezidențiale. Unii candidați promit vouchere pentru meditații, iar alții cer ca românii să poarte arme de foc
Alegeri prezidențiale. Unii candidați promit vouchere pentru meditații, iar alții cer ca românii să poarte arme de foc

În mai puțin, de două săptămâni românii sunt așteptați la urne, să-și aleagă noul președinte. 7 candidați susținuți de partide sau alianțe politice și 4 independenți au intrat în luptă. Rând pe rând, își prezintă programele prezidențiale.

Ucraina are un mesaj pentru emisarul lui Trump: Nu vom accepta un conflict îngheţat deghizat în pace
Ucraina are un mesaj pentru emisarul lui Trump: Nu vom accepta un conflict îngheţat deghizat în pace

Delegaţia ucraineană la convorbirile de miercuri de la Londra privind o posibilă încetare a focului în Ucraina i-a transmis emisarului lui Trump, Keith Kellogg, că Kievul nu va renunţa la integritatea sa teritorială în cadrul negocierilor, relatează EFE.