Grevă la TAROM. Sute de angajați au salariul minim, în timp ce piloții și directorii câștigă peste 33.000 lei/lună

×
Codul embed a fost copiat

Vacanța multor români ar putea fi dată peste cap, dacă au bilete de avion la TAROM în următoarea perioadă. Nemulțumiți de salarii, angajații companiei se pregătesc de grevă.

Au în plan să oprească mai multe curse, chiar de săptămâna viitoare. Conducerea susține că acțiunea este ilegală, iar greviștii riscă să fie disponibilizați. Compania aeriană a statului a renunțat la numeroase rute neprofitabile și în ultima perioadă a înregistrat zeci de curse întârziate din cauza lipsei de angajați.

De săptămâna viitoare, niciun avion al companiei aeriene nu va mai decola în unele nopți între 4.00-7.00 dimineața, amenință sindicaliștii. Angajații vor protesta astfel de două ori pe săptămână, dar iau în calcul și o grevă generală. Ei sunt nemulțumiți de salarii.

Peste 430 de angajați sunt plătiți la nivelul salariului minim pe economie - 1.700 de lei. Potrivit reprezentaților TAROM, salariul de încadrare al unui însoțitor de zbor este de aproximativ 3.500 de lei brut, însă angajații primesc beneficii salariale în funcție de cursele realizate, iar veniturile pot depăși și 5.000 de lei.

La fel stau lucrurile și în cazul celorlalți angajați. De exemplu, salariul unui copilor ajunge până la 8.000 de lei.

Citește și
AirConnect
O nouă companie aeriană românească. Când va începe să opereze curse

Narcis Pascu, lider sindicat TAROM: „Dacă marți când este ultima ședință de negocieri și este termenul final al negocierii acestui contract colectiv de muncă, compania nu mai pune pe masă o altă ofertă salarială, atunci noi vom începe o serie de proteste . Piloții după data de 23 august nu vor mișca avioanele de la sol , apoi vom stabili un calendar al tuturor protestelor , așa cât ne permite legea.”

La polul opus, conducerea companiei a refuzat creșterea salariilor cu peste 60 de procente, cerută de angajați. Greva anunțată ar fi ilegală, spun oficialii. Potrivit legii, la finalul negocierilor, sindicatele trebuie să anunțe Inspecția Muncii și după aceea să declanșeze acțiunile de protest.

TAROM numără în prezent puțin peste 1200 de angajați, după ce în 2020 erau peste 1800. Un raport intern din 2020 arata că erau prea multe funcţii de conducere, unele ocupate de membrii mai multor familii. Operatorul aerian are în plan un proces de restructurare, însă s-a lovit în ultima perioadă și de un val de demişii. 50 de piloți au părăsit compania, dar și mai mulți însoțitori de zbor. Alții au plecat voluntar, în baza unor salarii compensatorii.

Marius Popescu, purtător de cuvând TAROM: „Lipsurile cele mai mari sunt la cei care manevrează bagajele. La debutul verii, la începutul lunii iunie, TAROM s-a confruntat cu o situație în care a trebuit să găsească însoțitori de bord de pe piață și am detașat însoțitori de zbor de la Blue Air către TAROM.”

În primele 7 luni ale acestui an, peste un milion de oameni au zburat cu TAROM, în scădere fața de aceeași perioadă din 2019.

Numai în această lună pe Aeroportul Otopeni, peste 1500 de zboruri au avut întârzieri, iar dintre acestea mai bine de 240 aparțin TAROM. Compania a înregistrat de la începutul anului și până acum peste 14 mii de curse, în scădere față de aceeași perioadă din 2019, înainte de pandemie. Totuși în aeronave au fost mai mulți oameni. Peste 80 la sută dintre bilete au fost cumpărate în creștere cu 10 procente față de anii anteriori.

TAROM este pe primul loc la curse interne, dar compania înregistrează pentru al 15 an la rând pierderi, iar datoriile ajung la aproximativ 100 de milioane de euro. TAROM beneficiază și de un ajutor financiar din partea Comisiei Europene.

Articol recomandat de sport.ro
Kosovarii nu au uitat de România! Cum au reacționat după tragerea la sorți a preliminariilor Cupei Mondiale
Kosovarii nu au uitat de România! Cum au reacționat după tragerea la sorți a preliminariilor Cupei Mondiale
Citește și...
Protest la sediul Tarom din Otopeni. Angajații, nemulțumiți că nu li se acordă majorarea salarială cerută
Protest la sediul Tarom din Otopeni. Angajații, nemulțumiți că nu li se acordă majorarea salarială cerută

Sindicaliştii din cadrul TAROM protestează, joi, în faţa sediului companiei din Otopeni. Angajații sunt nemulțumiți de faptul că majorarea salarială cerută nu este aprobată de administrația companiei.

O nouă companie aeriană românească. Când va începe să opereze curse
O nouă companie aeriană românească. Când va începe să opereze curse

Prima aeronavă a companiei româneşti AirConnect a aterizat joi pe Aeroportul Internaţional Bucureşti Băneasa - Aurel Vlaicu, iar următorul avion al acestei companii va sosi în luna august, a anunţat Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti .

Recomandări
Surse | Răsturnare de situație în privința candidatului comun. Ruptura produsă deja în noul Guvern
Surse | Răsturnare de situație în privința candidatului comun. Ruptura produsă deja în noul Guvern

Candidatul comun pentru alegerile prezidențiale de anul viitor este pus sub semnul întrebării în noul Executiv.

Sebastian Burduja, triumfător pe Facebook: România exportă curent din energie eoliană, „verde și ieftină”
Sebastian Burduja, triumfător pe Facebook: România exportă curent din energie eoliană, „verde și ieftină”

România exportă din nou energie, produsă acum din centralele eoliene, afirmă ministrul de resort Sebastian Burduja, care pledează pentru acest tip de energie verde. Apa din lacurile de acumulare, pentru energia hidro, trebuie păstrată, spune el.

Dezinformări în mediul online. Reacția MApN după campania de fake news legată de „legea dronelor”. Prevederile proiectului
Dezinformări în mediul online. Reacția MApN după campania de fake news legată de „legea dronelor”. Prevederile proiectului

Apărarea și securitatea României nu sunt amenințate de Aliați și parteneri, spune răspicat MApN, care dezminte astfel dezinformările apărute pe tema modificărilor legislative în ceea ce privește apărarea spațiului aerian național împreună cu NATO.