Șeful Ryanair avertizează: Era zborurilor de 10 EUR s-a încheiat
Ryanair nu va mai oferi zboruri la prețuri mici din cauza prețului în creștere al combustibilului, a declarat șeful companiei aeriene, Michael O'Leary.
Directorul executiv al Ryanair spune că era biletului de 10 EUR s-a încheiat, informează BBC.
Tariful mediu al companiei aeriene va crește de la aproximativ 40 de euro (196,4 de lei) anul trecut, la aproximativ 50 de euro (245,5 lei) în următorii cinci ani, a declarat el pentru BBC.
Pe de altă parte, O’ Leary spune că oamenii vor continua să zboare frecvent, în ciuda creșterii costului vieții.
„Fără îndoială că, la capătul de jos al pieței, tarifele noastre promoționale foarte ieftine - tarifele de un euro, tarifele de 0,99 EUR, chiar și tarifele de 9,99 EUR - cred că nu veți vedea acele tarife în următorii ani”, a declarat O'Leary a declarat pentru BBC Radio 4.
Creșterea costurilor cu combustibilul, care crește tarifele aeriene, crește și facturile la energie ale gospodăriilor, consumând veniturile disponibile ale oamenilor. Dar șeful companiei aeriene a spus că, în ciuda acestui fapt, se așteaptă ca oamenii să caute opțiuni cu costuri mai mici, mai degrabă decât să reducă zborurile.
„Credem că oamenii vor continua să zboare frecvent. Dar cred că oamenii vor deveni mult mai sensibili la prețuri și, prin urmare, viziunea mea despre viață este că oamenii vor tranzacționa în scădere cu milioanele lor”, a adăugat el.
Pe măsură ce tarifele aeriene au devenit mai ieftine în ultimele decenii, numărul zborurilor luate a crescut, mai mulți oameni luând scurte vacanțe în străinătate (citybreak-uri), pe lângă vacanța anuală. Companiile aeriene precum Ryanair, Easyjet, Vueling și Wizz Air au concurat pentru a oferi servicii la prețuri reduse.
Zborurile poluează mai puțin decât transportul rutier și maritim
Zborurile comerciale reprezintă acum aproximativ 2,4% din emisiile globale de CO2, iar sectorul se confruntă cu presiuni pentru a-și reduce impactul asupra climei, inclusiv campanii pentru a convinge oamenii să treacă la călătoriile feroviare și rutiere.
Cu toate acestea, Michael O'Leary a avertizat că transportul rutier și transportul maritim contribuie mai mult la emisiile de CO2 în general și a spus că accentul pe reducerea emisiilor provenite de la călătoriile aeriene este „deplasat”.
El a spus că Ryanair investește în avioane mai eficiente din punct de vedere al consumului de combustibil, dar că reduceri mai mari ale consumului de combustibili fosili vor veni din trecerea de la vehicule rutiere electrice la benzină și motorină.
În urma pandemiei de Covid, care a perturbat grav călătoriile internaționale, oamenii s-au dovedit dornici să se întoarcă la bordul avioanelor.