Jobul care nu exista oficial in Romania, dar ofera castiguri de 700 de euro lunar. Ce inseamna "specialist in social media"

02-10-2014 18:38


O profesie care nu exista in Nomenclatorul Meseriilor are sute de reprezentanti in Romania si foarte multa cautare. Este vorba despre specialistii in retele de socializare, care se ocupa de imaginea firmelor sau a persoanelor pe internet.

Experti in "matematica socializarii pe Facebook, Twitter sau Instagram", nu au program de 8 ore, ci sunt in permanenta conectati, chiar daca trec rar pe la birou.

Statul pe Facebook inseamna pentru cei mai multi dintre noi un "like" sau un "share" intre prieteni. Pentru Noni, insa, este un loc de munca.

"Nu lucram cu like-uri, lucram cu oameni. Ei intra pe Facebook sau pe alte canale de Social Media ca sa se destinda si/sau sa se informeze, nu vor sa fie agasati de branduri si mesaje. Facem planuri editoriale pentru canalele de Social Media. Apoi suntem in permanenta atenti la datele din insights si la feeback-ul utilizatorilor", a spus Noni Surugiu, online advisor.

Un salariu mediu in domeniu este de aproximativ 700 de euro. Cei mai buni numara insa luna de luna si 2.000 de euro.

In urma cu 5 ani, notiunea de specialist in Social Media nu exista. Primul roman care s-a ocupat doar de imaginea online a unei companii a fost Alexandru Negrea. In 2010 a fost angajat de o banca pentru a-i promova imaginea pe Facebook. Astazi sunt sute de oameni in breasla, iar piata are nevoie de si mai multi.

"Este o explozie atat in domeniu, cat si in Facebook-ului. E simplu sa faci jobul asta, dar trebuie sa iti placa foarte mult. Daca tu nu esti exuberant si extrovertit, ci mai degraba posac, atunci poate ca nu ti s-ar potrivi", spune Alexandru Negrea, Social Media manager.

Retelele de socializare au in Romania peste 10 milioane de conturi. Doar pe Facebook sunt peste 7 milioane. Companiile gasesc astfel date complete despre potentialii clienti: ce mananca, unde pleaca in vacanta sau ce filme prefera, ori ce si-ar dori sa primeasca in dar. Asa a luat nastere marketingul comportamental.

"Sunt cautati specialistii in social media - sunt putini oameni pe piata cu adevarat buni. Trebuie sa aiba experienta in presa, in marketing, sa stie cate putin din orice", spune Madalina Uceanu, specialist in resurse umane.

Profesia de Specialist in Social Media nu este recunoscuta. Nomenclatorul Meseriilor reactioneaza greu la schimbari. In plus, este nevoie ca o scoala de profil sa dea o astfel de calificare.

VIDEO PROTVPLUS.RO