Aventura londoneza povestita din Maramures. Nea Vasile, romanul care a ratacit 4 zile in capitala Angliei, s-a intors acasa

×
Codul embed a fost copiat

Nea Vasile, gospodarul din Maramures care a ratacit patru zile prin Londra, a ajuns in sfarsit acasa, in satul lui din munti. Desi rasufla usurat, omul spune ca n-a fost inspaimantat de marele oras in care a ratacit flamand si derutat.

Chiar vrea sa se intoarca acolo, dar numai dupa ce o sa stie cateva vorbe in limba engleza. Mai mult, a invatat o lectie: ca intre straini trebuie sa ai mereu o harta la tine si un telefon incarcat.

Nea Vasile era in vizita la copiii lui inca de la Craciun, dar in ziua fatala, pe 14 ianuarie, s-a pierdut de baiatul lui la metrou dintr-un simplu motiv: primise niste ghete noi de la fecior care il cam strangeau si s-a oprit sa le mai aranjeze. Cand a venit trenul, baiatul a urcat, insa pana sa intre si tatal, usile s-au inchis. Asa a inceput aventura chinuitoare.

"N-am avut harta, n-am avut adresa. Prima noapte mi-am luat un fel de bata si dupa aceea am pus-o intr-un tomberon, ca o doamna s-a uitat urat la mine si am aruncat-o", povesteste Vasile Belea.

Nea Vasile nu s-a pierdut cu firea. Om de la munte, a luat-o la picior prin oras. "Motaiam cate un pic, zece minute, si mergeam iara cate 3 kilometri, apoi iar stateam. Seara am intrat la o agentie de pariuri si stateam cate o ora, ca ploua. Ziua mai circulam", a mai spus Nea Vasile.

Citește și
Vasile Belea
Politia din Londra il cauta peste tot pe Nea Vasile, un maramuresan de 63 de ani
„Ce se întâmplă e nebunie curată. Și-au ieşit din minţi. Sunt ruşinea Rusiei”. Omul interzis în Rusia lui Putin vine la București

A incercat sa ceara ajutorul politistilor, dar agentii nu i-au ascultat necazul. "Nu mai stiu ce le-am spus, eram ratacit, pierdut si mi-au facut semn sa ma intorc. Nu m-au inteles", mai spune Vasile Belea.

In tot acest timp, rudele, ingrijorate i-au anuntat disparitia atat la politie, cat si in presa. Omul avea la el doar 20 de lire, din care si-a luat un sandvici si o sticla de lapte. Abia in a treia zi a primit ceva de mancare de la angajatii unui restaurant indian. Si in seara aceleiasi zile s-a intamplat minunea.

"A aparut un domn cu un ziar. 'Gazet' am tot zis eu, batranul a vrut sa-mi dea bastonul, am zis 'nu'. Am luat ziarul si am vazut in a 5-a, a 6-a pagina poza mea si m-am sculat in picioare si am zis: 'Doamne-ajuta, sunt salvat!'", a mai spus Nea Vasile.

Nea Vasile a fost descoperit la aproape 60 de kilometri departare de locuinta baiatului sau. "Cu ruga la Dumnezeu orice poti face si eu zic ca a fost voia lui, ca asa nu s-a atins nimeni de mine", a mai spus Nea Vasile.

Ajuns acasa, in satul Rozavlea, din Maramures, nea Vasile a fost primit cu entuziasm. "Am ramas numai doi frati si sangele apa nu se face".

Gheorghe Belea, fratele lui Nea Vasile: "L-am asteptat bucuros, eu n-as avea curajul sa ma duc, ne-a fost foarte dor de el".

Culmea e ca la intoarcere Nea Vasile a pierdut zborul spre casa, dupa o incurcatura in aeroport si a mai stat la Londra alte patru zile, pana a gasit bilet la urmatorul avion. Iar peste doua saptamani vrea sa plece iarasi in Anglia, pentru ca se cam plictiseste singur in casa batrineasca.

Articol recomandat de sport.ro
O tânără gimnastă murit la doar 17 ani. "A luat-o de lângă noi în doar 24 de ore"
Citește și...
Peripetiile lui Nea Vasile Belea, maramureseanul care a ratacit 4 zile prin Londra, fara sa stie o boaba de engleza

Poveste emotionanta a lui Nea Vasile Belea, maramureseanul de 63 ani care s-a ratacit in Londra martea trecuta, dar vineri seara a fost gasit teafar.

Nea Vasile a disparut acum trei zile, in timp ce se se afla in vizita la copiii lui. Omul se intorcea linistit cu fiul sau spre casa. Intr-o statie aglomerata, usile metroului s-au inchis chiar inainte ca barbatul sa intre in vagon.

Nea Vasile a fost gasit de Politia din Londra. Imprejurarile ciudate in care a disparut la metrou romanul din Maramures

Nea Vasile, maramureseanul de 63 ani care s-a ratacit la Londra martea trecuta, a fost gasit teafar si nevatamat. In urma cu patru zile s-a pierdut la metrou. Se afla impreuna cu fiul sau, cand trenul a inchis usile inainte ca el sa apuce sa se urce.

Recomandări
Israelul a atacat Iranul. Presa iraniană anunță că „nu au fost raportate daune sau explozii la scară largă”

Israelul a lansat joi noapte un atac asupra Iranului, după acțiunea din weekend asupra teritoriului său. Explozii puternice s-au auzit în centrul țării, în orașul Isfahan, în apropierea unei baze militare.

Moment istoric la căile ferate. S-a lansat în sfârșit licitația de 300 de milioane de euro pentru un tronson foarte aglomerat

Compania Națională de Căi Ferate CFR SA a lansat vineri licitația pentru modernizarea căii ferate Constanța-Mangalia, după mai multe amânări.

Cristian Pîrvulescu: A fost un atac ”farmaceutic”al Israelului, Iranul se va preface că nu a existat nimic

Israelul a lansat vineri dimineață un atac asupra Iranului, după atacurile iraniene asupra teritoriului său de la sfârşitul săptămânii trecute.