Afacerile cu care tinerii români au dat lovitura în pandemie. „Vânzările au crescut de 4-5 ori”
Urmează o perioadă dificilă pentru tinerii care ies de pe băncile facultăţilor din România. Din cauza crizei sanitare, puţine companii sunt dispuse să investească în ei şi să facă angajări.
Sunt însă şi excepţii. Cei care au avut idei speciale de afaceri pe care le-au pus în practică, au avut de câştigat în această perioadă.
Mihai Ciufudean, tânăr antreprenor: "A fost o postare pe un grup de la facultate în care o firmă de recrutări din Germania avea nevoie de cineva care să îi facă partea grafică. Şi am zis să încerc."
Aşa a început aventura în afaceri a lui Mihai, un tânăr antreprenor în vârstă de 25 de ani, din Sibiu. Pasionat de calculatoare, a renunţat la facultate în anul III, iar acum are propria firmă. Construieşte site-uri de la zero pentru diferite companii care vând produse online.
Mihai Ciufudean, tânăr antreprenor: "Mi-au crescut vânzările de patru cinci ori mai mult, faţă de anul trecut. A fost nevoie să vină o criză ca oamenii să înţeleagă că au nevoie să fie în mediul online, că au nevoie fie mult mai vizibili, că magazinele de la colţul străzii s-ar putea să nu mai meargă niciodată şi acum cu pandemia au realizat chestia asta şi au explodat cererile pe internet."
Dar ce spuneţi despre aceste huse personalizate de telefon? Ideea îi aparţine unui student în vârstă de 21 de ani din Cluj Napoca. Mereu a fost pasionat de afaceri, iar acum vinde accesorii pentru telefoane. Are proprii designeri şi a lansat în ultimele luni diferite colecţii. Lunar ajunge să vândă şi 200 de huse.
Andrei Cruceru, tânăr antreprenor: "Încercam să oferim o experienţă, lumea nu primeşte doar o husă, primeşte şi alte accesorii surpriză pe lângă. Microfibră cu care poţi şterge telefonul, personalizate cu brandul nostru, folie pentru telefon, stikere."
O idee ambiţioasă este şi un prototip de maşină sportivă, creat de Andrei. Până acum a terminat de finalizat design-ul exterior al maşinii, dar în mod surprinzător a găsit sponsori pentru proiectarea şi fabricarea șasiului şi caroseriei. În plus, a reuşit să convingă un producător de autoturisme din România să-i pună la dispoziţie cel mai performant motor de serie.
Andrei Ungureanu: "Viteza maximă va fi limitată la 250 de km/h, dar important este că va atinge sută de km în 2,09 secunde.
Potrivit unui studiu recent, un tânăr din 3 şi-ar dori să-şi deschidă propria afacere în următorul an.
Domeniile în care aceştia vor să îşi înceapă afacerile sunt: vânzări, publicitate, relații publice, sau marketing.
Alin Apostu, realizator studiu: "Pentru tineri este foarte important să fie independent din punct de vedere financiar şi totodată să aibă flexibilitate. Doresc să aibă businessuri în online şi contextul în care suntem astăzi, favorizează acest lucru."
Cu toate acestea, puţini sunt cei care reuşesc să îşi ţină afacerea pe picioare şi să aibă succes.
Potrivit INS, sunt peste 100.000 de tineri care au terminat liceul sau facultatea şi nu au o slujbă. Iar în această perioadă, companiile sunt mai rezervate şi nu mai investeasc în oameni noi.
Leonard Rizoiu, specialist în resurse umane: "Contextul tulbure a făcut ca lipsa de vizibilitate a agenţilor, a companiilor să stopeze eliberarea de locuri de muncă, să nu mai fie atât de multe locuri de muncă vacante şi atât de multe poziţii disponibile."
În noul context economic, companiile mizează pe bugete mai mici, iar multe dintre ele şi-au restrains activitatea.