Vrei sa evadezi? Unde iti poti petrece ultimul weekend din aceasta vara
Peste o suta de mii de turisti sunt asteptati in acest weekend pe litoral, pentru a incheia in forta un sezon estival inceput prost, dar salvat pe ultima suta de metri.
Evenimentul Zilei: Distractie, soare si preturi ceva mai mici, chiar daca reducerile adevarate vor incepe abia din septembrie. Asta ii asteapta in acest weekend pe romanii care merg pe litoral pentru a face o baie de soare si pentru a se scalda in mare. Potrivit reprezentantilor agentiilor de turism, in acest acest sfarsit de saptamana, mii de romani vor da navala pe litoral, ceea ce va duce la ocuparea aproape integrala a locurilor de cazare. Traian Badulescu, consultant in turism, se asteapta ca peste o suta de mii de turisti sasi fi rezervat camere in unitatile de cazare de pe litoral, gradul de ocupare ajungand astfel undeva la 80-90%. La multe hoteluri, camerele sunt rezervate deja in totalitate. Romanii oricum au demonstrat ca nu sunt pretentiosi si ca pot dormi lejer pe plaja, in corturi, in masina sau pe la particulari. Mii de astfel de tineri merg weekend de weekend in statiunile din sudul litoralului.
Jurnalul National: Autostrada spre Ploiesti costa 450 de milioane de euro. Vezi cand ar trebui sa fie gata Autostrada Bucuresti – Ploiesti are 62 de kilometri, este construita pe bani de la buget si costa 450 de milioane de euro. Cele doua tronsoane, Bucuresti – Moara Vlasiei de 19 kilometri si Moara Vlasiei – Ploiesti de 42 de kilometri au ca termene de finalizare lunile octombrie, respectiv decembrie ale acestui an. Primul tronson este finalizat in proportie de 83%, cel de-al doilea se lauda cu un procent de 59%. Ambele bucati de autostrada au probleme cu cate un pod. Astfel, la iesirea din Bucuresti, pe o portiune de 6 kilometri pana in Pipera, nu s-a putut lucra si podul peste centura de nord a ramas suspendat. Latifundiarii refuza sa isi dea terenurile pe bani putini, asa cum prevede noua lege a exproprierilor. Pe celalalt tronson, la Barcanesti, podul a ramas si el suspendat. Motivul? Aceleasi exproprieri. Constructorul s-a vazut nevoit sa isi agate podul de un zid improvizat pentru ca oamenii sustin ca nu au fost rasplatiti indeajuns pe gospodarii. Intre timp, rectificarea bugetara a dat bani pentru Autostrada Bucuresti – Ploiesti. Ministerul Transporturilor a achitat in jur de 63% din costul intregului proiect. Termenele de executie si implicit de finalizare au fost de altfel cu mult amanate. Pe tronsonul dintre Moara Vlasiei si Ploiesti nu s-a lucrat in jur de 16 luni, iar contractul a fost la un pas de reziliere.
Capital: Americanii fac autostrazi cu 10 milioane de dolari pe km. Opt benzi! Circa 300 de kilometri din Autostrada Transilvania au ramas fara constructor in urma incheierii contractului cu Bechtel. Pentru realizarea lor, Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) are in vedere mai multe variante: de la finantarea de la bugetul de stat la contractarea unui imprumut de la Banca Europeana de Investitii (BEI) si pana la concesionarea unor tronsoane. Pentru sectiunea Brasov- Fagaras, in lungime de 48,4 kilometri, s-a gandit deja o solutie: lipirea de autostrada Comarnic- Brasov si inceperea procedurilor de concesiune la inceputul anului viitor, potrivit Danielei Draghia, directorul general al CNADNR. "Analizam ca pe aceasta concesiune sa introducem si sectiunea Brasov-Fagaras, care este importanta atat pentru continuarea Autostrazii Transilvania, spre Targu Mures si Cluj, cat si ca o varianta de circulatie la Coridorul IV Nadlac-Constanta", a declarat Draghia intr-un interviu pentru "Evenimentul Zilei".