Politicieni si fosti ofiteri de informatii implicati in traficul de combustibil
30% din PIB este nivelul la care a ajuns economia subterana. Marile afaceri „gri" se desfasoara sub protectie politica si juridica de la nivel inalt, desi lovesc bugetul statului si economia nationala.
Romania Libera: Traficul de combustibil aduce in fiecare an Romaniei pagube de 2 miliarde de euro. Suma este aproximativ egala cu gaura din bugetul national de pensii. Banii din comertul ilegal cu produse petroliere au alimentat ani de-a randul inclusiv conturile partidelor politice. In cele ce urmeaza va prezentam modul de organizare si functionare a afacerilor din acest domeniu, precum si metodele folosite pentru evitarea taxelor catre stat. Economia neagra este estimata la aproape 40 miliarde euro anual. Doar cu jumatate din aceasta suma am fi trecut criza fara nici un imprumut extern. Marile afaceri care ocolesc plata taxelor si impozitelor, desfasurate de multe ori sub protectie politica de la nivel inalt, au lovit puternic bugetul statului si au pus in pericol economia nationala. Din acest motiv, in vara anului trecut, Consiliul Suprem de Aparare a Tarii a adoptat un plan de masuri speciale pentru combaterea evaziunii fiscale.
Gandul: Cat de buna este BENZINA DIN ROMANIA Calitatea carburantilor vanduti in Romania a scazut in ultimele luni, ceea ce a dus la cresterea numarului de probleme tehnice ale masinilor, sustin reprezentantii transportatorilor. "Nu se respecta aditivarea, gasim, cand mergem la service, apa in rezervoare. Cifra octanica este mica, motiv pentru care creste consumul de carburanti. Carburantii au impuritati, sondele, jiglerele si filtrele sunt pline de mizerie. Trebuie facut ceva", a declarat pentru gandul Augustin Hagiu, presedintele Federatiei Operatorilor Romani de Transport (FORT). Transportatorii au depus miercuri o sesizare in acest sens la Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANCP). Piese platite din propriul buzunar desi masina era in garantie "Am avut cazuri in care, desi masinile erau in garantie, patronii au platit din banii lor anumite piese si manopera, pentru ca service-urile au constatat ca problema este carburantul prost, deci ca nu e o defectiune a masinii. Nu stiu ce fac ei, pun apa in benzina, nu curata cum trebuie bazinele, dar sunt probleme mari si cu benzina, si cu motorina", a continuat Hagiu. Contactat de gandul, presedintele ANPC a declarat ca aceste controale au loc oricum, indiferent daca exista sau nu solicitari in acest sens.
Evenimentul Zilei: Arma antievaziune a taxarii inverse Taxarea inversa la cereale si plante tehnice, care a intrat in vigoare incepand cu 1 iunie, elimina o veriga din lantul slabiciunilor statului. Odata cu introducerea acestei masuri, care va fi aplicata pana la sfarsitul lunii mai din 2013, se restrang instrumentele cu care firmele evazioniste pot fenta statul. Gheorghe Ialomitianu, ministrul finantelor publice, a declarat ca, la noi, o mare parte din cereale si plante tehnice este achizitionata de la persoane fizice neplatitoare de TVA. "Pe lant, firmele dispar si statul era prejudiciat. Intermediarii vindeau catre exportatori, facturarea se facea fara TVA, solicitau rambursare de TVA, depuneau documente care atestau ca au facut exportul, dar pe lant, firmele care trebuiau sa plateasca TVA dispareau. Organele de control nu puteau sa respinga rambursarea celor care faceau exportul", a explicat Ialomitianu modul in care aveau loc ilegalitatile, citat de Agerpres.