La ce s-a angajat Guvernul pentru urmatorii 2 ani
Autoritatile romane si FMI au convenit termenii scrisorii de intentie la noul acord de tip preventiv care se va derula in perioada 2011-2013. Guvernul si delegatia FMI au ajuns la un acord privind actiunile asumate de Romania prin scrisoarea de intentie.
Romania Libera: Soarta societatilor de stat care inregistreaza pierderi a fost principala cauza pentru care discutiile cu FMI au fost ingreunate. Lista Fondului contine aproximativ 20 de companii de stat din care cea mai mare parte a acestora inregistreaza pierderi si obligatii neachitate la bugetele statului. Potrivit surselor participante la discutii, citate de Mediafax, FMI ar fi cerut oficialilor romani masuri radicale in privinta acestor companii, insa acestia nu ar vrea sa privatizeze mai nimic. Societatile in cauza vor scoate la vanzare pachete minoritare de actiuni, astfel incat statul sa ramana actionar majoritar, iar companiile vor obtine capitalurile necesare modernizarii. Intr-o interventie publica dupa incheierea discutiilor, presedintele Traian Basescu a atacat managerii companiilor de stat. „In 2011, obiectivul major e optimizarea functionarii intreprinderilor de stat, a regiilor, societatilor cu capital majoritar de stat (...) Pierderile lor, arieratele lor sunt platite de fiecare roman. De ce le platim? Niste domni manageri instalati politic nu au nici un fel de apasare legata de pierderi. Ei sunt marii boieri, baronii economiei romanesti", a spus seful statului. Basescu a aratat cu degetul si catre sefii companiilor de stat profitabile care inregistreaza profituri infime fata de posibilitatile societatii in cauza (Romgaz, Transgaz sau Hidroelectrica).
Evenimentul Zilei: Companiile au strans datorii si sub lupa FMI De restructurarea si eficientizarea unora se vorbeste de multi ani, insa lucrurile au fost taraganate pana in prezent. Nu e exclus ca aceasta delasare sa continue, chiar daca presedintele Traian Basescu a spus, sambata, ca prioritatea zero a acestui an este imbunatatirea managementului in societatile de stat. Inca de la inceputul lui 2011, Fondul Monetar International (FMI) a extins lista companiilor de stat aflate sub monitorizare de la 10 la 18, dupa ce reprezentantii Fiscului au constatat ca, in 2010, datoriile acestora s-au majorat cu o treime, ajungand la 1,6 miliarde de euro la cele patru bugete: de stat, de pensii, de sanatate si somaj. Doar la bugetul de stat, datoriile celor 11 companii insumau 3,72 miliarde de lei. Fiscul a inceput procedura de executare silita la 8 din cele 11 companii, iar doua se afla in administrare speciala, fiind vorba despre Compania Nationala a Huilei (CNH) - cel mai mare datornic la stat - si Termoelectrica. O singura companie din cele 11 aflate pe "lista rusinii" (CFR Calatori - n.r.) apare pe siteul ANAF cu cereri de compensare de TVA, la 31 martie 2011. Sectorul minier si cel feroviar de stat sunt principalele gauri negre ale economiei. Pe primele cinci locuri se regasesc trei companii CFR, CNH si Societatea Nationala a Lignitului Oltenia (SNLO).
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Gandul: Ministerul Transporturilor trimite UN DREPT LA REPLICA: Guvernarea Boc nu a facut doar 62 de metri de autostrada pe zi, ci 70 Reprezentantii Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) spun sa ar trebui luate in considerare si variantele ocolitoare in regim de autostrada, pe care INS le-a omis. "Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania precizeaza ca datelele date publicitatii de catre Institutul National de Statistica nu includ variantele ocolitoare la profil de autostrada date in functiune in cursul anului 2010: Centura Sibiu (17,5 km ) si Centura Bucuresti (20 km)", se arata intr-o precizare a CNADNR la un articol publicat de gandul. Cele doua proiecte au costat impreuna echivalentul a peste 150 de milioane de euro. Astfel, potrivit noilor date, in perioada guvernarii Boc s-au construit 60,5 kilometri de autostrada si de variante ocolitoare in regim de autostrada. Asta inseamna ca ritmul mediu zilnic de constructie este de 70 de metri de autostrada si nu doar de 62 de metri, asa cum calculase gandul pe baza datelor INS.