Autostrazile noastre, ca melcul: 1 kilometru inainte, 1 kilometru inapoi
Ministerul Transporturilor a decis sa rezilieze contractul pentru autostrada Cernavoda-Medgidia. Romania a ajuns in situatia in care lungimea proiectelor reziliate o depaseste pe cea a autostrazilor in constructie.
Romania Libera: Guvernele Romaniei de dupa 2005 au reusit o performanta de neegalat, anume rezilierea contractelor de construire sau concesiune a 271 kilometri de autostrada, in conditiile in care in aceeasi perioada s-au construit doar pe jumatate. Contractul semnat cu firma COLAS, parte a gigantului francez Bouygues (5,6 miliarde euro cifra de afaceri anul trecut) pentru autostrada Cernavoda-Medgidia, cu o lungime de 20 de km, tocmai a fost reziliat ieri de ministrul Transporturilor, Anca Boagiu. Astfel autostrada despre care anul trecut ministrul Transporturilor spunea ca va duce din acest sezon romanii spre Litoral intra pe o lista mai lunga de proiecte reziliate ce mai include Bucuresti-Brasov, 173 km (concesiune reziliata in 2005), Comarnic-Brasov, 55 km (concesiune stopata in 2010), centura Sibiu 23 km (intrerupt in 2007). Dupa 2005 s-au deschis doar vreo 100 km, adica Drajna-Fetesti (33 km), centurile Sibiu si Pitesti, precum si Turda-Gilau (50 km).
StirileProTV: Autostrada Soarelui nu va ajunge pana la mare. Cel putin pana in 2013 Autoritatile vor cauta alt constructor. Treaba nu merge nici pe tronsonul Deva-Orastie, inaugurat sambata de Emil Boc. Utilajele adusa pentru inaugurare, inclusiv excavatorul folosit de seful Executivului, sunt retrase. La inaugurarea cu excavatorul, premierul a sapat personal prima cupa din autostrada Deva-Orastie. Acelasi loc, acelasi excavator, la distanta de doua zile! Adica azi! Muncitorii se pun la curent cu presa in timp ce asteapta un trailer pentru acelasi excavator. Tot la ora pranzului, insa la Bucuresti, se luau decizii grave. Compania de drumuri rupe contractul cu firma care oricum nu mai lucra de anul trecut pe autostrada soarelui intre Cernavoda si Medgidia.
Evenimentul Zilei: Francezii de la Colas au plecat. Boagiu anunta alta licitatie In fata presei, managerii Colas au fost destul de prudenti in declaratii. "Ne vom retrage, pur si simplu, cu cei 300 de muncitori si cele 150 de utilaje. Vom actiona conform datelor din contract, iar Arbitrajul va decide in final cine a avut dreptate. Nu suntem vinovati de intarzieri, lucram din iunie 2010, exact din momentul in care am primit primele terenuri si nu ne-am oprit nicio clipa de atunci. Am primit o parte de bani, restul ii asteptam cand vom prezenta decontul lucrarilor", ne-a declarat managerul de proiect Jean Baptiste Guenete. De cealalta parte, ministrul transporturilor, Anca Boagiu, a spus ieri ca rezilierea contractului a fost cauzata de o serie de nereguli din partea constructorului francez. Potrivit ministrului, firma Colas nu a finalizat proiectarea pe aproximativ 14 din cei 20,5 kilometri ai tronsonului, nu a obtinut autorizatia de constructie si a prelungit termenul de finalizare.
Gandul: Cati kilometri de AUTOSTRADA se termina in 2011 Boagiu estimeaza ca pana in vara se va semna un nou contract, iar in toamna incep iar lucrarile. Radu Berceanu are insa alte scenarii: "ei se plang la UE, ca le sta in caracter, si UE blocheaza tot si adio, autostrada!" Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) rupe contractul cu francezii de la Colas, constructorii tronsonului Cernavoda-Medgidia al Autostrazii Soarelui. "Estimam ca in august vom avea semnat un nou contract, iar pana la finele anului sa incepem lucrarile fara a conduce la decalaje de termene in ceea ce priveste starea acestor lucrari", a afirmat ministrul Transporturilor, Anca Boagiu. Ea a tinut sa mentioneze ca firma franceza a solicitat "costuri suplimentare importante", de 16 milioane de euro , in conditiile in care consultantul proiectului estima cheltuieli generate de modificarea de traseu a A2 cu cinci milioane de euro mai mici. Alte motive invocate de oficialul guvernamental sunt solicitarea Colas de prelungire a termenului de finalizare cu inca doi ani, pana in 2013, dar si nefinalizarea proiectului pe o distanta de 14 kilometri. "Este momentul in care trebuie sa se inteleaga, o data pentru totdeauna, ca Romania nu este tara nimanui. Nu este loc in care constructorii au libertatea sa nu isi onoreze obligatiile, bazandu-se pe o clementa dusa pana la infinit din partea autoritatilor", a mai spus Boagiu.