Autostrada pe hartie, praf in realitate. Cat ne costa blocajul Autostrazii Transilvania
Pana sa termine de negociat cu firma americana Bechtel pretul corect pentru continuarea lucrarilor, statul roman va trebui sa plateasca firmei americane o factura substantiala exact pentru aceasta perioada, in care americanii au stat degeaba.
Romania Libera: Ministerul Transporturilor care are prevazut in bugetul din acest an pentru autostrada Transilvania fabuloasa suma de 35 de milioane de euro, trage de timp sub pretextul ca negociaza deoarece "asa nu se mai poate". Costul taraganarii lucrarilor sau negocierilor, oricum le-am numi, nu e mic. Firma americana are de incasat nu mai putin de 46 de milioane de euro, factura pentru nimic. Daca ar fi lucrat, profitul incasat de Bechtel ar fi fost chiar mai mic. La o rata declarata a profitului de 10% si un volum maxim al lucrarilor de 300 de milioane de euro pe an ei ar fi incasat 30 de milioane de euro. Asa americanii stau si negociaza chipurile, iar banii le curg. O parte a facturii de plata este cauzata de parasirea lucrarilor pe tronsonul 3C (64 km) acum unu-doi ani. Reluarea acestora nu e simpla. Mai intai trebuie inventariate cele facute, expertizata starea lor tehnica, totul sub controlul consultantului si al Inspectoratului de Stat in Constructii. "Intre km 13 si 31 sunt taluze care curg, structuri cu armaturile de otel beton expuse (care sunt posibil corodate de apa, ploaie, etc - n.r.). O evaluare facuta acum un an stabilea la 10 milioane de euro costul reluarii lucrarilor. In realitate costurile pot fi considerabil mai mari", ne-a declarat un oficial al Ministerului Transporturilor, sub protectia anonimatului. Chiar daca au fost incepute in 2004 lucrarile nu pot fi continuate pe tot traseul tronsonului deoarece exproprierile nu au fost efectuate.
Evenimentul Zilei: Presedintii de judet, buni de plata la UE Comisia Europeana asteapta acum lamuriri din partea autoritatilor romane in legaturi cu neregulile constatate privind gestionarea fondurilor pentru Axa 2 a Programului Operational Regional (POR), potrivit purtatorului de cuvant al CE, Ton van Lierop. Pentru a reusi sa convinga europenii sa nu opreasca de tot fondurile destinate acestui program, 800 de milioane de euro, Romania va trebui sa elimine neregulile si sa controleze toate contractele de reabilitare a drumurilor judetene incheiate prin POR. Potrivit unor surse guvernamentale, acolo unde se vor constat nereguli, vor fi reziliate contractele sau se vor aplica corectii financiare. "Aceste corectii vor fi platite de catre cei care au semnat contractele, presedinti de consilii Judetene sau altii care au parafat contractul", au explicat aceleasi surse. Si, pentru a face acest lucru, Romania va trebui sa verifice toate cele 124 de contracte. "In functie de informatiile primite si de gravitatea lor, Comisia poate decide fie sa reia platile, fie sa le blocheze de maniera permanenta", a declarat, ieri, Ton van Lierop, pentru postul Radio France International.
Gandul: Cum arata NATIONAL ARENA. Oprescu: “E mai frumos decat cel din Dublin si putin deasupra celui din Frankfurt” "E mai frumos decat la Dublin. Inca o data am certitudinea asta. Indraznesc sa spun respectuos ca e putin deasupra si a celui din Frankfurt, dupa cum arata. Pentru ca e mai nou. De ce sa va mint, sunt foarte mandru", s-a impaunat primarul Sorin Oprescu, dupa o tura in pas alergator prin santierul Stadionului National, unde a vizitat gradenele de la tribuna oficiala, vestiarele si grupurile sanitare destinate sportivilor, sala de conferinte si birourile administrative. "La acoperis mai sunt 13 elementi de pus si cele patru ecrane. Suntem contratimp, dupa vizita asta ne asezam pe scaun sa discutam sa vedem unde mai avem de apasat pe pedala. Acum incepe sa traiasca si stadionul, sa pulseze", a mai declarat primarul. 600 de oameni lucreaza zi si noapte ca toate lucrarile sa fie gata pana la sfarsitul lunii iulie. "Au mai ramas de facut finisarile exterioare cu aleile de circulare din jurul stadionului. De intins, cu mai multa grija si responsabilitate, pamantul ala, sa-l drenam, sa punem rulourile de iarba, sa nu stam atunci sa vedem cum cresc balariile. In acoperis mai sunt 13 elementi de acoperit. Jos se pregateste si televizorul, cele patru ecrane. A inceput sa se pregateasca primul strat al gazonului, sa se egalizeze, uniformizeze, dupa care vine sistemul de drenaj, sistemul de incalzire si incepe ingrijirea lui", a explicat Sorin Oprescu.
Sursa: Pro TV
Etichete: constructii, infrastructura, autostrazi, revista presei,
Dată publicare:
22-06-2011 02:12