Propuneri legislative pentru construirea a 3 autostrăzi, adoptate de Senat. Când ar urma să fie gata

autostrada
Agerpres

Senatul a adoptat, în şedinţa plenului de miercuri, propunerile legislative pentru aprobarea obiectivelor de investiţii "Autostrada Bucureşti- Braşov", "Autostrada Nordului" şi "Autostrada "Braşov-Bacău".

Acestea ar urma să fie terminate în trei, patru şi respectiv cinci ani de la data intrării în vigoare a actelor normative, transmite Agerpres.

"În termen de 60 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei legi, la propunerea Ministerului Transporturilor, Guvernul este obligat să înfiinţeze o societate pe acţiuni (...) de interes strategic naţional cu obiect de activitate proiectarea şi construirea obiectivului de investiţii "Autostrada Bucureşti - Braşov". (...) Termenul de execuţie a obiectivului de investiţii "Autostrada Bucureşti-Braşov" este de 3 ani de la data intrării în vigoare a prezentei legi", prevede actul normativ, iniţiat de un grup de parlamentari PMP şi adoptat de Senat cu 81 de voturi 'pentru' şi 2 'împotrivă'.

Potrivit propunerii legislative pentru realizarea "Autostrăzii Nordului", aceasta va lega Vama Petea - Satu Mare - Baia Mare - Dej - Bistriţa - Vatra Dornei - Suceava.

"Obiectivul de investiţie "Autostrada Nordului" se finanţează de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor, în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie din credite externe şi din fonduri europene. Ministerul Transporturilor este ministerul responsabil pentru coordonarea realizării obiectivului de investiţii "Autostrada Nordului". Termenul de execuţie a obiectivului de investiţii "Autostrada Nordului" este patru ani de la data intrării în vigoare a prezentei legi", stipulează propunerea legislativă, iniţiată un un grup de parlamentari din întreg spectrul politic şi adoptată de Senat cu 72 de voturi 'pentru' şi o 'abţinere'.

Citește și
ministrul transporturilor, razvan cuc, autostrada, stat paralel
Ministrul Transporturilor: „Autostrăzile nu se construiesc din cauza Statului Paralel”

Proiectul aferent Autostrăzii Braşov-Bacău stipulează că finanţarea se realizează şi în acest caz de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor, în limita sumelor aprobate anual cu aceasta destinaţie din fonduri externe şi din fonduri europene disponibile în cadrul exerciţiului financiar multianual 2019-2024.

"Ministerul Transporturilor este ministerul responsabil pentru coordonarea realizării obiectivului de investiţii "Autostrada Braşov-Bacău". Termenul de execuţie este de cinci ani de la data intrării în vigoare a prezentei legi", se arată în propunerea legislativă, iniţiată de un grup de parlamentari din întreg spectrul politic şi adoptată în unanimitate de Senat (74 de voturi 'pentru').

Deşi toate cele trei propuneri legislative aveau din partea Comisiei pentru transporturi a Senatului rapoarte de respingere, plenul nu şi le-a însuşit şi actele normative au primit vot favorabil adoptării.

Propunerile legislative vor fi dezbătute de Camera Deputaţilor, for decizional în aceste cazuri.

Articol recomandat de sport.ro
Acuzații grave! Englezii susțin că grupa în care poate ajunge România la Mondial a fost măsluită
Acuzații grave! Englezii susțin că grupa în care poate ajunge România la Mondial a fost măsluită
Citește și...
Iohannis, despre
Iohannis, despre "autostrada" începută în ziua protestului #şîeu. "Ne facem că facem"

Şeful statului a calificat drept "butaforie" lucrările demarate de Ministerul Transporturilor pe 15 martie, chiar în ziua protestului prin care se cerea construcţia de autostrăzi.

Ministrul Transporturilor: „Autostrăzile nu se construiesc din cauza Statului Paralel”
Ministrul Transporturilor: „Autostrăzile nu se construiesc din cauza Statului Paralel”

„Autostrăzile nu se construiesc din cauza Statului Paralel”, susține ministrul Transporturilor. În opinia sa, funcționarii care atribuie proiecte de infrastructură, înainte de judecarea contestațiilor, s-ar putea trezi cu dosare penale.

Omul de afaceri Ștefan Mandachi, replică la acuzații: ”Mă bufnește râsul când aud”
Omul de afaceri Ștefan Mandachi, replică la acuzații: ”Mă bufnește râsul când aud”

Omul de afaceri care a construit primul metru de autostradă din Moldova a răspuns acuzațiilor pe blogul personal.

Recomandări
Alegeri locale 2025. Pentru a vota este nevoie de un document de identitate. Ce trebuie să știe cei cu carte electronică
Alegeri locale 2025. Pentru a vota este nevoie de un document de identitate. Ce trebuie să știe cei cu carte electronică

Sute de tehnicieni STS lucrează în schimburi în aceste zile, ca să rezolve problemele ce apar în secții. Deja sunt ocupați, pentru că în sâmbătă seară se pun în funcțiune tabletele pentru înregistrarea și verificarea alegătorilor.

R. Moldova a solicitat energie de avarie din România, după ce sudul Ucrainei a rămas fără curent în urma atacurilor rusești
R. Moldova a solicitat energie de avarie din România, după ce sudul Ucrainei a rămas fără curent în urma atacurilor rusești

Moldelectrica a anunțat că atacurile rusești din regiunea Odesa au lăsat fără curent sudul Ucrainei și au afectat fluxurile energetice din zonă.

A început să curgă apa la robinetele locuitorilor din Prahova și Dâmbovița, însă poate fi folosită doar la toalete
A început să curgă apa la robinetele locuitorilor din Prahova și Dâmbovița, însă poate fi folosită doar la toalete

A început să curgă apa la robinetele locuitorilor din Prahova și Dâmbovița. Va dura, însă, până va ajunge peste tot, pentru că rețeaua are peste 700 de kilometri.