De ce Romania este lovita de un BLESTEM al autostrazilor. Totul a inceput in Moldova, in urma cu 170 de ani
Problema infrastructurii tarii noastre nu e de azi sau de ieri, ci e veche de peste un veac si jumatate. O demonstreaza cartea prezentata azi de Dan C. Mihailescu
“Proiectul feroviar romanesc (1842-1916)”, cartea arhitectului Toader Popescu, arata, spune Dan C. Mihailescu, ca “blestemul autostrazilor vine din trecut”. Mai precis, inca din 1842, cand inginerul Marin din Cernauti a facut primul proiect de infrastructura. Inteprinzatorul de acum 170 de ani ii cerea domnitorului Moldovei din acele vremuri, Mihail Sturdza, o autorizatie pentru a face o cale ferata de-a lungul Siretului, de la frontiera cu Imperiul Austriac si pana la Dunare.
Calea ferata visata de Marin, care ar fi putut transforma Moldova intr-o importanta artera comerciala nu exista insa nici azi. Totusi, un deceniu mai tarziu, in 1852, s-a incercat realizarea ei sub forma unei linii de lemn pe care sa circule vagoane trase de boi – desi locomotiva cu aburi fusese inventata cu jumatatea devac in urma
Si astfel a inceput blestemul infrastructurii romanestie, fie ea feroviara sau rutiera. Cartea prezentata de Dan C. Mihailescu prezinta scandalurile care au inconjurat constructia fiecarei cai ferate din Muntenia si Moldova, unul dintre ele atat de grav incat era sa-l coste tronul pe Carol I. Daca vreti sa aflati si ce legatura a avut Mihai Eminescu cu acest “blestem”, uitati-va la materialul video.
Sursa: Pro TV
Etichete: trenuri, istorie, infrastructura, feroviar, carte, cai ferate,
Dată publicare:
22-01-2015 10:31