De ce Romania este lovita de un BLESTEM al autostrazilor. Totul a inceput in Moldova, in urma cu 170 de ani

×
Codul embed a fost copiat

 Problema infrastructurii tarii noastre nu e de azi sau de ieri, ci e veche de peste un veac si jumatate. O demonstreaza cartea prezentata azi de Dan C. Mihailescu

Proiectul feroviar romanesc (1842-1916)”, cartea arhitectului Toader Popescu, arata, spune Dan C. Mihailescu, ca “blestemul autostrazilor vine din trecut”. Mai precis, inca din 1842, cand inginerul Marin din Cernauti a facut primul proiect de infrastructura. Inteprinzatorul de acum 170 de ani ii cerea domnitorului Moldovei din acele vremuri, Mihail Sturdza, o autorizatie pentru a face o cale ferata de-a lungul Siretului, de la frontiera cu Imperiul Austriac si pana la Dunare.

Calea ferata visata de Marin, care ar fi putut transforma Moldova intr-o importanta artera comerciala nu exista insa nici azi. Totusi, un deceniu mai tarziu, in 1852, s-a incercat realizarea ei sub forma unei linii de lemn pe care sa circule vagoane trase de boi – desi locomotiva cu aburi fusese inventata cu jumatatea devac in urma

Si astfel a inceput blestemul infrastructurii romanestie, fie ea feroviara sau rutiera. Cartea prezentata de Dan C. Mihailescu prezinta scandalurile care au inconjurat constructia fiecarei cai ferate din Muntenia si Moldova, unul dintre ele atat de grav incat era sa-l coste tronul pe Carol I. Daca vreti sa aflati si ce legatura a avut Mihai Eminescu cu acest “blestem”, uitati-va la materialul video.

Articol recomandat de sport.ro
Kosovarii nu au uitat de România! Cum au reacționat după tragerea la sorți a preliminariilor Cupei Mondiale
Kosovarii nu au uitat de România! Cum au reacționat după tragerea la sorți a preliminariilor Cupei Mondiale
Citește și...
Nesfarsita poveste a gropilor de pe Autostrada Sibiu - Orastie. Imaginile unui esec de proportii: a patra serie de reparatii
Nesfarsita poveste a gropilor de pe Autostrada Sibiu - Orastie. Imaginile unui esec de proportii: a patra serie de reparatii

Asfaltul nu rezista pe nici un drum din Romania. Dovada ca la aproape doua luni de la inaugurare pe tronsonul 3 al autostrazii care leaga Sibiul de Orastie au aparut deja gropi si fisuri pe zeci de metri.

Tara lui
Tara lui "facem orice, mai putin autostrazi". Cate milioane de euro/km vor cheltui autoritatile pentru a scapa de aglomeratie

Autoritatile nu sunt in stare sa construiasca o autostrada spre munte, asa ca vor sa largeasca drumurile nationale care leaga Bucurestiul de statiunile montane.

Autostrada Comarnic-Brasov ar salva ZECE vieti in fiecare an. Pe unde va trece si cat va fi taxa de intrare
Autostrada Comarnic-Brasov ar salva ZECE vieti in fiecare an. Pe unde va trece si cat va fi taxa de intrare

Guvernul Romaniei a facut public miercuri proiectul de concesiune al autostrazii Bucuresti-Brasov. Un document stufos, dar plin de detalii interesante

Recomandări
Surse | Răsturnare de situație în privința candidatului comun. Ruptura produsă deja în noul Guvern
Surse | Răsturnare de situație în privința candidatului comun. Ruptura produsă deja în noul Guvern

Candidatul comun pentru alegerile prezidențiale de anul viitor este pus sub semnul întrebării în noul Executiv.

Sebastian Burduja, triumfător pe Facebook: România exportă curent din energie eoliană, „verde și ieftină”
Sebastian Burduja, triumfător pe Facebook: România exportă curent din energie eoliană, „verde și ieftină”

România exportă din nou energie, produsă acum din centralele eoliene, afirmă ministrul de resort Sebastian Burduja, care pledează pentru acest tip de energie verde. Apa din lacurile de acumulare, pentru energia hidro, trebuie păstrată, spune el.

Dezinformări în mediul online. Reacția MApN după campania de fake news legată de „legea dronelor”. Prevederile proiectului
Dezinformări în mediul online. Reacția MApN după campania de fake news legată de „legea dronelor”. Prevederile proiectului

Apărarea și securitatea României nu sunt amenințate de Aliați și parteneri, spune răspicat MApN, care dezminte astfel dezinformările apărute pe tema modificărilor legislative în ceea ce privește apărarea spațiului aerian național împreună cu NATO.