Tara lui "facem orice, mai putin autostrazi". Cate milioane de euro/km vor cheltui autoritatile pentru a scapa de aglomeratie
Autoritatile nu sunt in stare sa construiasca o autostrada spre munte, asa ca vor sa largeasca drumurile nationale care leaga Bucurestiul de statiunile montane.
Este vorba despre DN1 si DN7. Totul pentru a reduce ambuteiajele pe zeci de kilometri. "Fara sosele de viteza nu o sa rezolvati problema", striga soferii.
O coada care se intinde pe 30 de kilometri este inevitabila atunci cand 12 mii de masini trec pe Valea Prahovei intr-un singur weekend si trebuie sa imparta o sosea cu doar o banda pe sens.
Pentru ca nu o sa avem o autostrada prea curand, autoritatile au inventat o varianta de rezerva. Vor sa faca o banda in plus pe DN1, intre Comarnic si Busteni, iar pe Valea Oltului pe DN7 intre Ramnicu Valcea si Sibiu.
Pentru fiecare kilometru largit vom plati 1,5 milioane de euro.
Pentru banda reversibila autoritatile vor monta panouri electronice speciale. Atunci cand drumul spre munte se va aglomera, soferii care merg spre statiunile montane vor avea o banda in plus si, invers, cand drumul spre casa se va aglomera, panoul electronic le va da o banda in plus soferilor care vin de la munte.
Dar nu este singura idee. Drumul judetean dintre Campina si Sacele va fi transformat in Drum National. Pentru fiecare kilometru vom plati 2 milioane de euro. Potrivit CNADNR este nevoie de asfaltarea a 17 km de drum forestier, se vor moderniza podete, vor fi reamenajate curbele, iar soseaua are nevoie de semnalizare si marcaj de Drum National.
Soferii se tem ca lucrarile vor incurca mai mult circulatia.
"Nu cred ca se va rezolva problema, atata timp cat nu se face o autostrada nu vad o varianta. Pentru ca se va parca tot pe banda aceea"
Potrivit celor de la CNADNR lucrarile vor incepe in acest an. Se studiaza sectoarele care nu prezinta un grad de dificultate si care nu vor afecta circulatia rutiera.