Tara lui "facem orice, mai putin autostrazi". Cate milioane de euro/km vor cheltui autoritatile pentru a scapa de aglomeratie

Ultimul update: Duminica 18 Ianuarie 2015 07:23
Data publicarii: Joi 15 Ianuarie 2015 19:48
Categorie: Financiar

Autoritatile nu sunt in stare sa construiasca o autostrada spre munte, asa ca vor sa largeasca drumurile nationale care leaga Bucurestiul de statiunile montane.

Este vorba despre DN1 si DN7. Totul pentru a reduce ambuteiajele pe zeci de kilometri. "Fara sosele de viteza nu o sa rezolvati problema", striga soferii.

O coada care se intinde pe 30 de kilometri este inevitabila atunci cand 12 mii de masini trec pe Valea Prahovei intr-un singur weekend si trebuie sa imparta o sosea cu doar o banda pe sens.

Pentru ca nu o sa avem o autostrada prea curand, autoritatile au inventat o varianta de rezerva. Vor sa faca o banda in plus pe DN1, intre Comarnic si Busteni, iar pe Valea Oltului pe DN7 intre Ramnicu Valcea si Sibiu.

Pentru fiecare kilometru largit vom plati 1,5 milioane de euro.

Pentru banda reversibila autoritatile vor monta panouri electronice speciale. Atunci cand drumul spre munte se va aglomera, soferii care merg spre statiunile montane vor avea o banda in plus si, invers, cand drumul spre casa se va aglomera, panoul electronic le va da o banda in plus soferilor care vin de la munte.

Dar nu este singura idee. Drumul judetean dintre Campina si Sacele va fi transformat in Drum National. Pentru fiecare kilometru vom plati 2 milioane de euro. Potrivit CNADNR este nevoie de asfaltarea a 17 km de drum forestier, se vor moderniza podete, vor fi reamenajate curbele, iar soseaua are nevoie de semnalizare si marcaj de Drum National.

Soferii se tem ca lucrarile vor incurca mai mult circulatia.

"Nu cred ca se va rezolva problema, atata timp cat nu se face o autostrada nu vad o varianta. Pentru ca se va parca tot pe banda aceea"

Potrivit celor de la CNADNR lucrarile vor incepe in acest an. Se studiaza sectoarele care nu prezinta un grad de dificultate si care nu vor afecta circulatia rutiera.
 

Autostrada Comarnic-Brasov ar salva ZECE vieti in fiecare an. Pe unde va trece si cat va fi taxa de intrare
Autostrada Comarnic-Brasov ar salva ZECE vieti in fiecare an. Pe unde va trece si cat va fi taxa de intrare
VIDEO PROTVPLUS.RO
euro
Când va adopta România moneda EURO. Anunțul făcut de Guvern
Se scumpește masa de Crăciun. Comparație între prețul produselor în 2017 și în 2018
Noi reguli pentru darea în plată. Cum vor putea românii să scape de datorii
Avertismentul FMI despre economie: ”nori de furtună se adună”
Prețuri mari pe piață înainte de Crăciun. Leguma care s-a scumpit cu 32% față de anul trecut
Cine sunt angajații din România care câștigă 1.300 € în mână, dublu față de media națională
Bani, euro
Condiții noi pentru credite, din 2019. 44% dintre români vor să se împrumute anul viitor
Au stat 2 zile la coadă ca să cumpere noua bancnotă de 100 LEI. Cu cât au vândut-o apoi pe internet
Încă o companie aeriană părăsește România. Ce se întâmplă cu pasagerii afectați
Țara în care și moartea este un lux. Familiile, nevoite să aștepte și 10 zile cu morții în casă
Deficitul comercial al României a crescut cu 15,8%, la aproape 12 miliarde de euro
Carrefour trece la nivelul următor. Deschide magazine plutitoare, deservite de bărci și iahturi