Nesfarsita poveste a gropilor de pe Autostrada Sibiu - Orastie. Imaginile unui esec de proportii: a patra serie de reparatii
Asfaltul nu rezista pe nici un drum din Romania. Dovada ca la aproape doua luni de la inaugurare pe tronsonul 3 al autostrazii care leaga Sibiul de Orastie au aparut deja gropi si fisuri pe zeci de metri.
Lotul, dat in folosinta cu intarziere, este a patra oara in reparatii. Reprezentantii Companiei de drumuri sustin ca este o greseala de executie, in timp ce constructorul da vina pe alunecarile de teren.
Primele fisuri pe tronsonul 3 al Autostrazii Sibiu-Orastie, de 22 de kilometri, s-au produs la nici doua saptamani de la inaugurare. Au fost astupate, insa au aparut din nou.
Crapaturile se intind pe mai bine de 50 de metri, iar in unele locuri sunt foarte adanci. Reprezentantii CNADR le-au reparat provizoriu, dar spun ca cei care au realizat lucrarea trebuie sa plateasca.
Doru Calinescu, director calitate CNADR: "Aceasta remediere o sa fie provizorie pentru o perioada scurta de timp intrucat aici este o greseala de executie din partea constructorului. Lucrarea nu este receptionata, tot ce inseamna cheltuieli sunt pe buzunarul lui. Nu are nici o legatura cu alunecarile".
Constructorul italian are alta varianta.
Cristian Petria, reprezentant constructor: "Este o problema care aparea la orice lucrare noua. Apar tasari, sunt tasari care apar in timp, necontrolate. Aici este o zona cu teren instabil, foarte instabil. Nu e o problema foarte grava, zic eu."
Tronsonul Cunta - Saliste face parte din autostrada Sibiu-Orastie care leaga vestul tarii de sud. El a fost dat in folosinta anul trecut, cu mare intarziere din cauza altor probleme:
Cei 22 de km de pe autostrada Sibiu-Orastie au fost inaugurati pe 14 noiembrie 2014 in prezenta Ministrului Transporturilor Ioan Rus.