„Motorul economic” al Europei, lovit în plin de decizia unuia dintre giganții săi. Peste 10.000 de oameni rămân fără slujbe

„Motorul economic” al Europei, lovit în plin de decizia unuia dintre giganții săi. Peste 10.000 de oameni rămân fără slujbe
Profimedia

Grupul german Volkswagen, cel mai mare constructor european de automobile, intenţionează să închidă cel puţin trei uzine şi să elimine zeci de mii de locuri de muncă în Germania.

planul prevede o reducere cu 10% a tuturor salariilor şi îngheţarea lor în 2025 şi 2026, a mai informat comitetul de întreprindere de la Volkswagen într-un comunicat de presă, precum şi transferul în străinătate a mai multor activităţi şi departamente din cadrul grupului, care în prezent sunt amplasate în Germania.

„Echipa managerială este serioasă cu privire la toate aceste lucruri. Nu este doar retorica din timpul negocierilor colective”, a avertizat preşedintele comitetului de întreprindere de la Volkswagen, Daniela Cavallo.

„Acesta este planul prin care cel mai mare grup industrial german vrea să demareze operaţiunea de lichidare din Germania”, a adăugat Cavallo, fără a preciza care sunt uzinele afectate şi nici câţi dintre cei aproximativ 300.000 de angajaţi ai Volkswagen Group din Germania ar putea fi disponibilizaţi.

„Toate uzinele VW din Germania sunt afectate de aceste planuri. Niciuna nu este sigură”, a mai spus Cavallo.

Citește și
Volkswagen - Getty
Presa germană: Volkswagen s-a întors de fapt în Rusia. Concernul german era cea mai mare companie străină de pe piața rusă
Șocul unei bucureștence mutate la Cluj. Ce spune despre localnici: „Mă termină....”

Patronatul și sindicatele, în conflict

Aceste comentarii reprezintă escaladarea conflictului între muncitorii şi echipa managerială de la Volkswagen, care este presat să diminueze costurile şi să rămână competitiv în contextul cererii scăzute din China şi Europa.

Cavallo a precizat că există un acord între ambele părţi cu privire la natura problemelor cu care constructorul german, la fel ca şi mulţi dintre constructorii auto europeni, se confruntă, variind de la tranziţia mai lentă decât se preconiza la automobilele electrice şi până la intrarea agresivă a rivalilor chinezi pe piaţa din Europa.

„Nu suntem departe când vine vorba de analizarea problemelor. Dar suntem foarte departe când vine vorba de răspunsul la probleme”, a spus Cavallo.

Cel mai mare constructor auto european şi sindicatele negociază de mai multe săptămâni un plan de restructurare a afacerilor şi reducere a costurilor, plan care include, pentru prima dată în istoria companiei, şi închiderea unor uzine din Germania.

Modelul actual de activitate pune în pericol viitorul Volkswagen

Thomas Schäfer, directorul responsabil pentru marca principala VW, a precizat într-un comunicat că au devenit extrem de ridicate costurile la fabricile din Germania.

„Nu mai putem continua ca înainte. Nu sunt suficienţi de productivi la uzinele din Germania, şi costurile noastre de fabrică sunt în prezent cu 25% - 50% mai ridicate decât am planificat, ceea ce înseamnă că unităţile din Germania sunt de două ori mai scumpe decât cele ale concurenţei”, a declarat Schäfer. Acesta a adăugat că obiectivul Volkswagen îl reprezintă creşterea marjei de exploatare la 6,5% până în 2026, acesta fiind singurul mod pentru finanţarea investiţiilor viitoare.

Declaraţia sa vine la scurt timp după ce preşedintele comitetului de întreprindere de la Volkswagen, Daniela Cavallo, a anunţat că Volkswagen intenţionează să închidă cel puţin trei fabrici în Germania şi să reducă producţia la celelalte. De asemenea, planul prevede o reducere cu 10% a tuturor salariilor şi îngheţarea lor în 2025 şi 2026, precum şi transferul în străinătate a mai multor activităţi şi departamente din cadrul grupului, care în prezent sunt amplasate în Germania.

„Fără măsuri cuprinzătoare de recâştigare a competitivităţii, nu ne vom putea permite în viitor investiţii majore”, a avertizat într-un comunicat directorul de la Resurse Umane al Volkswagen, Gunnar Kilian, care nu a dat detalii privind măsurile specifice de reducere a costurilor.
 

Articol recomandat de sport.ro
De la cine ar fi aflat, de fapt, Real Madrid că Vinicius nu va câștiga Balonul de Aur! Totul pare o glumă
De la cine ar fi aflat, de fapt, Real Madrid că Vinicius nu va câștiga Balonul de Aur! Totul pare o glumă
Citește și...
Probleme pentru un mare producător auto din Europa. Se pregătește să închidă din fabrici
Probleme pentru un mare producător auto din Europa. Se pregătește să închidă din fabrici

Constructorul auto Volkswagen a anunţat luni că nu mai poate exclude scenariul închiderii unor uzine din Germania, în contextul în care vrea să realizeze economii în valoare de mai multe miliarde de euro la marca sa principală VW, informează Reuters.

Presa germană: Volkswagen s-a întors de fapt în Rusia. Concernul german era cea mai mare companie străină de pe piața rusă
Presa germană: Volkswagen s-a întors de fapt în Rusia. Concernul german era cea mai mare companie străină de pe piața rusă

La începutul lunii iulie, concernul german Volkswagen a revenit efectiv pe piaţa rusă, începând să vândă maşini sub marca Jetta, scrie Die Zeit.

Peste 260.000 de mașini Volkswagen, rechemate în service din cauza riscului unui incendiu
Peste 260.000 de mașini Volkswagen, rechemate în service din cauza riscului unui incendiu

Volkswagen recheamă peste 260.000 de mașini în Statele Unite, deoarece o pompă defectă din rezervor ar putea provoca scurgeri de combustibil și crește riscul de incendiu. Pompa va fi înlocuită gratuit în atelierele de service.

Recomandări
UE ne cere reforme fiscale pentru reducerea deficitului. Măsurile ar duce la închiderea multor firme și la scumpiri
UE ne cere reforme fiscale pentru reducerea deficitului. Măsurile ar duce la închiderea multor firme și la scumpiri

„Mă tatuez pe mână, nu se măreşte TVA-ul” - a spus-o luni premierul, în contextul în care Guvernul trimite la Bruxelles un plan fiscal pe următorii 7 ani ca să obțină o păsuire de la Comisia Europeană pentru deficitul bugetar uriaș.

Armata Română vrea să distrugă dronele rusești care intră în spațiul aerian național. Proiect de lege MApN
Armata Română vrea să distrugă dronele rusești care intră în spațiul aerian național. Proiect de lege MApN

MApN a pus în transparență decizională un proiect de lege conform căruia Armata Română sau forțele NATO să neutralizeze dronele care intră ilegal în spațiul aerian național.

Viitorul e acasă. Doi medici români școliți la Londra au ales să revină în țară pentru a face medicină la cel mai înalt nivel
Viitorul e acasă. Doi medici români școliți la Londra au ales să revină în țară pentru a face medicină la cel mai înalt nivel

După 20 de ani în care i-am numărat pe românii plecați să muncească în alte țări, a venit momentul să le spunem bun-venit acasă. Tot mai mulți se întorc mânați de sentimentul că pot construi ceva aici.