Şocul provocat de Brexit începe să afecteze industria auto din Marea Britanie

Regatul Unit, brexit, factura,
iStock

Şocul provocat de Brexit începe să afecteze industria auto din Marea Britanie, unde Vauxhall a redus numărul locurilor de muncă, Jaguar Land Rover intenţionează să restrângă producţia, iar liderii de sindicat se tem că acesta este numai începutul.

”Oamenii nu ar trebui să subestimeze pericolele aduse de Brexit. De ce ar continua Nissan să investească în nord-estul Marii Britanii dacă are o fabrică în Spania unde poate construi acelaşi automobil fără o taxă vamală de 10%?”, a spus John Cooper, lider sindical care a lucrat în industria auto în Ellesmere Port, unde Vauxhall construieşte modelul Astra de 50 de ani.

Taxele vamale şi alte obstacole din calea comerţului ar putea fi dezastruoase pentru industria auto, în condiţiile în care componentele traversează graniţele de mai multe ori în timpul procesului de fabricaţie.

Un exemplu este automobilul BMW Mini, fabricat la Oxford. Înainte de a ajunge pe linia de producţie, fiecare arbore cotit este fabricat în Franţa, livrat la fabrica de motoare a BMW din Hams Hall, lângă Birmingham, iar apoi la Steyr, Austria, pentru asamblare, scrie news.ro.

Aceasta este miza, în timp ce guvernul britanic încearcă să stabilească ce fel de relaţie comercială doreşte cu Europa după separare. O uniune vamală, pe care guvernul a exclus-o, ar elimina o parte din fricţiunile din viitoarele relaţii comerciale. Dar reglementările sunt un alt obstacol, iar cotele ar putea fi un altul, în funcţie de termenii acordului final.

Citește și
Boris Johnson
Șeful diplomației britanice: Brexitul ar trebui să fie motiv de speranță

Costul asamblării unui automobil în Marea Britanie ar putea creşte cu 2.372 de lire sterline (3.337 dolari), potrivit unui scenariu în care ar fi impuse taxe vamale de 10%, potrivit estimărilor firmei PA Consulting din Londra.

Cel mai probabil este ca Honda Motor şi Toyota Motor să închidă fabrici, pentru că cei doi producători japonezi exportă cea mai mare parte a automobilelor fabricate în Marea Britanie.

Companiile străine nu vor rămâne ”dacă operaţiunile din Marea Britanie nu vor fi profitabile”, a declarat la începutul acestei luni ambasadoul Japoniei în Marea Britanie, Koji Tsuruoka.

Asta nu înseamnă că muncitorii britanici care au votat pentru Brexit s-au răzgândit. Chiar lângă fabrica Haguar din Halewood, un bărbat a declarat că a votat pentru Brexit pentru că muncitorii care au migrat din alte state europene au dus la scăderea salariilor.

Articol recomandat de sport.ro
Olăroiu, răsplătit de arabi în mijlocul unui sezon istoric: românul încheie anul cu o veste excelentă
Olăroiu, răsplătit de arabi în mijlocul unui sezon istoric: românul încheie anul cu o veste excelentă
Citește și...
Theresa May exclude al doilea referendum pentru Brexit.
Theresa May exclude al doilea referendum pentru Brexit. "Părăsim UE, nu dăm înapoi"

Theresa May, prim ministrul Marii Britanii, a declarat la Conferinţa pe probleme de securitate care are loc la Munchen, că exclude organizarea unui al doilea referendum privind Brexitul.

Șeful diplomației britanice: Brexitul ar trebui să fie motiv de speranță
Șeful diplomației britanice: Brexitul ar trebui să fie motiv de speranță

Șeful diplomației britanice, Boris Johnson, a afirmat, miercuri, că Brexitul ar trebui să fie un „motiv de speranțe, nu unul de temeri”.

Recomandări
Paradoxul liberal: PSD l-ar accepta pe liberalul Crin Antonescu candidat la prezidențiale, PNL se gândește la Nicușor Dan
Paradoxul liberal: PSD l-ar accepta pe liberalul Crin Antonescu candidat la prezidențiale, PNL se gândește la Nicușor Dan

Liberalul Crin Antonescu este varianta cea mai vehiculată pentru poziția de candidat comun al alianței PSD-PNL-UDMR-minorități la alegerile prezidențiale. Paradoxal, însă, nominalizarea sa este întârziată pentru că PNL ar înclina și spre Nicușor Dan.

Lasconi, după consultările cu Iohannis: ”Nu are legitimitatea de a mai sta în vârful statului”. ”Suntem în război hibrid”
Lasconi, după consultările cu Iohannis: ”Nu are legitimitatea de a mai sta în vârful statului”. ”Suntem în război hibrid”

Elena Lasconi a declarat după consultările de la Cotroceni că Iohannis ”nu are legitimitatea morală, nici legală de a mai sta în vârful statului român”. Președinta USR i-a cerut lui Klaus Iohannis să-și dea demisia.

Klaus Iohannis, după consultările politice: ”Negocierile pentru găsirea unei ecuații guvernamentale solide, spre finalizare”
Klaus Iohannis, după consultările politice: ”Negocierile pentru găsirea unei ecuații guvernamentale solide, spre finalizare”

Preşedintele Klaus Iohannis a convocat, duminică, la Palatul Cotroceni, consultări cu partidele parlamentare, în vederea desemnării unui candidat pentru funcţia de prim-ministru.