Luxul e la mare moda in China, in pofida crizei economice
In timp ce planeta se confrunta cu somajul si falimentele, in China, piata produselor de lux o duce de minune. In mod paradoxal, cumparaturile de la firmele de prestigiu au devenit o forma de terapie impotriva recesiunii.
Daca in Europa si America, vanzarile la produse de lux au scazut cu pana la un sfert, in China tendinta este aproape insesizabila.
De fapt, in China, consumul a crescut cu 22% in octombrie, comparativ cu aceeasi luna a anului trecut.
Incurajati de acest fenomen, multi designeri occidentali s-au grabit sa-si deschida reprezentante si magazine. Numai Casa Versace a inaugurat in acest an noua magazine in Hong Kong, Macao, Taiwan si China Continentala.
Potrivit unui studiu realizat de Merryl Lynch, in China traiesc 345.000 de milionari in dolari. Acestia au cheltuit deja in 2008 50 de miliarde de dolari pe produse de lux, fapt pus de experti pe seama asocierii pe care chinezii cu dare de mana o fac intre lux si succesul personal.
Potrivit Asociatiei Mondiale a Luxului, China va deveni in 2012 cel mai mare consumator de produse de firma.