E incredibil ce au ajuns să vândă companiile aeriene pentru a face rost de bani: de la pijamale, la călătorii spre nicăieri

E incredibil ce au ajuns să vândă companiile aeriene pentru a face rost de bani: de la alune, la călătorii spre nicăieri
Getty

Când vine vorba sa facă bani, nimic nu este exclus pentru companiile aeriene care se confruntă cu cea mai gravă criză din istorie, iar de la alune şi până la pijamale transportatorii aerieni vând orice pentru a putea traversa pandemia de coronavirus.

 

Chiar şi companiile aeriene care au beneficiat de programe guvernamentale de sprijin şi au redus costurile caută noi surse de venit, iar în timp ce rezervele lor de lichidităţi se diminuează avioanele sunt blocate la sol şi personalul stă acasă.

Revenirea ar urma să dureze câţiva ani şi va costa companiile aeriene câteva miliarde de dolari.

Între timp, unele companii aeriene au găsit noi surse de venit pentru a face faţă loviturii date de COVID-19.

Citește și
lucian bode
Interviu cu ministrul Transporturilor: ”Situația Tarom și Blue Air este critică.” Cu câți bani le salvează statul

Compania australiană Qantas Airways Ltd. închiriază unul dintre avioanele sale pentru cei care vor să survoleze Antarctica. Zborurile durează între 12 şi 14 ore şi un loc la clasa business costă 5.850 de dolari.

Tot Qantas a scos la vânzare obiectele care în mod normal sunt făcute cadou pasagerilor de la clasa business, inclusiv 10.000 de seturi de pijamale care, potrivit companiei aeriene, s-au vândut în câteva ore.

 

Vând până și măsuțele din avion

 

De asemenea, doritorii pot să achiziţioneze, pentru 25 de dolari, pachetele de cadouri oferite pasagerilor de la clasa business, care conţin cremă de mâini, pliculeţe de ceai, biscuiţi cu ciocolată şi alune, printre altele.

Un purtător de cuvânt de la compania australiană a spus că în curând şi măsuţele de la clasa business de pe avioanele Boeing 747, care au fost pensionate anticipat din cauza crizei, ar putea fi vândute amatorilor de suveniruri.

Compania aeriană canadiană Air North oferă servicii de livrare la domiciliu a alimentelor care în mod normal sunt servite în timpul zborurilor. Meniul include o plăcintă cu carne pentru 6,88 dolari şi o selecţie de cheesecakes pentru 13,99 dolari.

Clienţii pot comanda până la 20 de feluri de mâncare, care este livrată ziua următoare. Însă, serviciul este disponibil numai celor care stau în jurul oraşului Whitehorse, nord-vestul Canadei, şi se percepe un comision de livrare de 10 dolari.

 

Cursă charter spre nicăieri, cu petrecere la bord

 

Compania japoneză ANA Holdings Inc. a vândut bilete la o cursă charter către nicăieri.

Aproximativ 300 de pasageri au plătit pentru a putea avea experienţa unui resort din Hawaii la bordul unui Airbus A380, care în mod normal zboară pe ruta Tokyo - Honolulu.

Însoţitoarele la bord au purtat măşti, fuste tradiţionale din Hawaii şi au servit cocktailuri în timpul zborului. Pasagerii, aleşi în urma unei loterii, au beneficiat de un zbor care a decolat de pe aeroportul Narita din Tokyo şi a aterizat 90 de minute pe acelaşi aeroport.

Companiile aeriene din China au început să ofere pachete de zboruri nelimitate pentru a atrage clienţi pe rutele interne. Una dintre aceste companii, China Eastern Airlines Corp., a lansat în luna iunie o ofertă de zboruri nelimitate în timpul weekend-ului pentru tot restul anului în schimbul sumei de 3.322 de yuani (487 de dolari).

Peste 150.000 de oameni au utilizat această ofertă în doar două weekend-uri a anunţat compania, precizând că pe unele curse aceşti clienţi au reprezentat peste 90% din pasageri.

 

Articol recomandat de sport.ro
GALERIE FOTO Evghenia Guțul, bașkana tatuată a Găgăuziei, arestată la Chișinău! De ce este acuzată favorita lui Ilan Șor, patronul lui Milsami Orhei
GALERIE FOTO Evghenia Guțul, bașkana tatuată a Găgăuziei, arestată la Chișinău! De ce este acuzată favorita lui Ilan Șor, patronul lui Milsami Orhei
Citește și...
Companiile aeriene româneşti, la un pas de dezastru. Planul de salvare al Guvernului
Companiile aeriene româneşti, la un pas de dezastru. Planul de salvare al Guvernului

Statul român vrea să le acorde peste 120 de milioane de euro celor două companii aeriene românești, Tarom și Blue Air, ca să le ajute să supraviețuiască în această perioadă dificilă.

Interviu cu ministrul Transporturilor: ”Situația Tarom și Blue Air este critică.” Cu câți bani le salvează statul
Interviu cu ministrul Transporturilor: ”Situația Tarom și Blue Air este critică.” Cu câți bani le salvează statul

Situația financiară a celor două companii aeriene românești – Tarom și Blue Air - este critică și fără ajutoarele pe care statul le pregătește mai pot funcționa căteva săptămâni, maximum o lună, spune ministrul Transporturilor.

Ce companii aeriene își reiau zborurile în România. Majoritatea destinațiilor din Europa se redeschid, treptat, din iunie
Ce companii aeriene își reiau zborurile în România. Majoritatea destinațiilor din Europa se redeschid, treptat, din iunie

Măsura suspendării zborurilor din România spre majoritatea destinațiilor europene expiră pe 28 mai, astfel încât din iunie companiile aeriene au programat deja curse de pe Aeroportul Otopeni.

Recomandări
Comisia Europeană ne sfătuiește să avem în casă un kit de urgență pentru minimum 72 de ore în caz de criză
Comisia Europeană ne sfătuiește să avem în casă un kit de urgență pentru minimum 72 de ore în caz de criză

Comisia Europeană ne avertizează că până la următoarea criză este doar o chestiune de timp! De aceea, fiecare dintre noi trebuie să fie pregătit cu un kit de urgență pentru minimum 72 de ore.

Cum se „apără” ANAF în cazul lipsei de transparență privind marii datornici la buget. Răspunsul Fiscului pentru Știrile ProTV
Cum se „apără” ANAF în cazul lipsei de transparență privind marii datornici la buget. Răspunsul Fiscului pentru Știrile ProTV

Într-un răspuns trimis Știrilor ProTV, ANAF și-a explicat poziția în ceea ce privește transparența activității sale și modul în care face publică situația marilor datornici.

Armata SUA a trimis la baza de la Mihail Kogălniceanu celebra Divizie 101. Aceasta ar urma să devină cea mai mare din Europa
Armata SUA a trimis la baza de la Mihail Kogălniceanu celebra Divizie 101. Aceasta ar urma să devină cea mai mare din Europa

Armata americană a trimis la baza de la Mihail Kogălniceanu una dintre unitățile sale de elită - celebra Divizie 101, rămasă în istorie pentru contribuția la reușita debarcării din Normandia.