Cum poate evita China plata taxelor vamale pentru mașinile electrice vândute în Europa. Chiar un „concurent” le-a zis

masini electrice china
Shutterstock

Taxele vamale pe mașinile chinezești venite din China ar trebui ajustate, pentru a oferi facilităţi pentru investiţiile realizate în Europa, a afirmat directorul general al producătorului auto german Volkswagen.

În loc de taxe punitive, ar trebui să fie vorba de a oferi încredere între părţi pentru investiţii. Cei care investesc, creează locuri de muncă şi lucrează cu firmele locale ar trebui să aibă beneficii atunci când e vorba de taxe", a declarat şeful VW, Oliver Blume într-un interviu acordat publicaţiei Bild am Sonntag, transmite Reuters preluat de Agerpres.

Chiar dacă Germania, cea mai mare economie europeană, şi producătorii auto germani s-au opus, vineri Comisia Europeană a anunţat impunerea de tarife vamale suplimentare la importurile de vehicule electrice din China. Tarifele vamale provizorii care se aplică din 5 iulie celor trei producători chinezi din eşantion sunt de 17,4% pentru automobilele BYD, de 19,9% pentru automobilele Geely şi de 37,6% pentru automobilele SAIC.

Aceste tarife vor costa în plus producătorii auto miliarde de euro pentru a aduce maşinile în UE şi ar urma să fie valabile în următorii cinci ani, începând din noiembrie 2024.

În paralel, UE şi China continuă să facă eforturi susţinute pentru a explora o soluţie alternativă, care va trebui să fie pe deplin compatibilă cu reglementările Organizaţiei Mondiale a Comerţului (OMC), să rezolve în mod adecvat subvenţionarea dăunătoare stabilită conform investigaţiei Comisiei Europene, să poată fi monitorizată şi pusă în aplicare", a informat vineri Comisia Europeană.

Citește și
masina electrica
Producătorii auto pregătesc mașini din ce în ce mai inteligente. Iar mașinile electrice vor acapara mai mult piața

Există riscul ca eventualele măsuri de retorsiune ale Chinei să afecteze producătorii auto europeni, a avertizat Blume.

Şi Ministerul Comerţului de la Beijing a criticat decizia Uniunii Europene de a impune tarife vamale suplimentare la importurile de vehicule electrice din China, numind-o "incorectă şi nerezonabilă", dar a menţinut ideea că cele două părţi încă pot "rezolva problema prin negocieri".

Consultările cu UE la nivelul echipelor tehnice continuă şi sunt programate să se reia luni, au informat autorităţile chineze.

"China se opune ferm proiectului final al UE, dar de asemenea constată determinarea politică a UE de a continua rezolvarea problemei prin negocieri", a precizat Ministerul Comerţului de la Beijing.

Instituţia a lansat ideea oferirii "unui angajament flexibil de preţ" - un preţ minim convenit al vehiculului importat - pentru a răspunde temerilor din Europe că vehicule electrice ieftine din China vor inunda piaţa europeană. În comunicatul de vineri, Ministerul Comerţului şi-a exprimat speranţa că o astfel de abordare "va evita escaladarea fricţiunilor comerciale".

"Partea chineză a ascultat cu atenţie solicitările şi opiniile celor din industria chineză şi europeană, şi a demonstrat o atitudine deschisă, de cooperare, şi flexibilitate maximă în timpul consultărilor", se arată în comunicat.

Instituţia dă asigurări că statul chinez va lua toate măsurile pentru a proteja interesele firmelor din China.

Decizia UE va afecta comerţul Chinei cu Europa, va întârzia pe continent tranziţia spre o energie sustenabilă şi va întârzia progresele în cadrul "eforturilor globale comune de a gestiona schimbările climatice", susţine Ministerul Comerţului de la Beijing.

Articol recomandat de sport.ro
Olăroiu, răsplătit de arabi în mijlocul unui sezon istoric: românul încheie anul cu o veste excelentă
Olăroiu, răsplătit de arabi în mijlocul unui sezon istoric: românul încheie anul cu o veste excelentă
Citește și...
Europarlamentarul Adina Vălean, invitată la EURomânia. Cum ar putea fi afectată România de ”războiul” comercial China-UE
Europarlamentarul Adina Vălean, invitată la EURomânia. Cum ar putea fi afectată România de ”războiul” comercial China-UE

Industria auto din Uniunea Europeana este în impas. Un val de mașini electrice din China afecteaza vânzările din statele membre. Avantajul de preț ar veni din subvențiile de stat incorecte acordate de Beijing.  

Producătorii auto pregătesc mașini din ce în ce mai inteligente. Iar mașinile electrice vor acapara mai mult piața
Producătorii auto pregătesc mașini din ce în ce mai inteligente. Iar mașinile electrice vor acapara mai mult piața

Dacă nu aveți prea mult talent la condus, nu vă îngrijorați. Producătorii auto pregătesc mașini din ce în ce mai istețe, care intervin prompt atunci când apar pericolele și comunică permanent cu șoferul.

Prima țară din lume care are mai multe mașini electrice decât pe benzină. „Un moment istoric”
Prima țară din lume care are mai multe mașini electrice decât pe benzină. „Un moment istoric”

Pentru prima dată în Norvegia, numărul mașinilor electrice este mai mare decât cel al mașinilor pe benzină, a declarat o organizație din industrie, o premieră mondială, scrie The Guardian.

 

De ce s-au prăbușit vânzările mașinilor electrice. Ce autoturisme sunt la mare căutare acum în România
De ce s-au prăbușit vânzările mașinilor electrice. Ce autoturisme sunt la mare căutare acum în România

Piața mașinilor 100% electrice este în cădere. Potrivit specialiștilor din domeniu, după ce au scăzut stimulentele acordate de stat, numărul înmatriculărilor de mașini verzi a ajuns la cel mai scăzut nivel prin comparație cu anii trecuți.  

Una dintre cele mai vândute mașini „verzi”, ameninţată cu cel mai mare tarif pentru vehiculele electrice din UE
Una dintre cele mai vândute mașini „verzi”, ameninţată cu cel mai mare tarif pentru vehiculele electrice din UE

Automobilul Mini complet electric al BMW, fabricat în China, urmează să fie lovit de cel mai mare tarif pentru vehicule electrice, de 38,1%, conform planurilor provizorii ale UE.

Recomandări
Ciolacu n-ar mai vrea o dată premier, iar partidele fug de responsabilitatea Finanțelor. Ce s-a negociat: ”Am mâncat cozonac”
Ciolacu n-ar mai vrea o dată premier, iar partidele fug de responsabilitatea Finanțelor. Ce s-a negociat: ”Am mâncat cozonac”

După nenumărate tensiuni, PSD, PNL și UDMR ar putea ajunge curând la un acord în coaliție. Sâmbătă au purtat noi negocieri la Parlament, pentru a definitiva lista cu ministere.  

Noul Parlament a fost învestit oficial. Motivul ciudat pentru care toți senatorii UDMR au depus de două ori jurământul
Noul Parlament a fost învestit oficial. Motivul ciudat pentru care toți senatorii UDMR au depus de două ori jurământul

Aleșii din actuala legislatură au depus sâmbătă jurământul. Lucrurile s-au complicat puțin în Senat, unde parlamentarii UDMR au fost nevoiți să se întoarcă la pupitru pentru că le-a lipsit un pasaj important din text.

INTERVIU cu Aura Șova, câștigătoarea ”Vocea României 2024”: ”M-am făcut arhitect ca să pot să fac un azil de bătrâni”
INTERVIU cu Aura Șova, câștigătoarea ”Vocea României 2024”: ”M-am făcut arhitect ca să pot să fac un azil de bătrâni”

Aura Șova a câștigat Vocea României 2024. După săptămâni în care vocea ei a răsunat în toate etapele show-ului, telespectatorii au decis ca trofeul și premiul în valoare de 100.000 de euro să ajungă la concurenta din echipa lui Tudor Chirilă..