Mașinile pe care românii nu mai vor să le cumpere. UE vrea să le scumpească

×
Codul embed a fost copiat

În timp ce în vestul Europei, vânzările mașinilor electrice chinezești au luat avânt, românii sunt reticenți. Anul acesta s-au înmatriculat la noi mai puțin de două sute de asemenea vehicule.

De altfel, Comisia Europeană a decis să majoreze taxele pentru mașinile verzi din China.

În România, de la începutul anului au fost înmatriculate puțin peste 7.000 de mașini electrice din care doar 2,5% aparțin unui producător chinezesc. La nivelul Uniunii Europene aproape un sfert din vehiculele verzi au fost importate anul acesta din China. Este vorba de aproximativ 400.000 de mașini.

Vizitatori la salonul Auto București: „Alt design, interioare frumoase și prețuri mai bune.”

Raportat la opționale, capacități, chinezescul este clar că depăşeşte cu mult celelalte mașini”.

Citește și
furtuna
România sub semnul furtunilor. Mașini sub ape, străzi inundate și copaci doborâți de vânt, în Constanța și Galați
Pentru a-i ascunde soțului că îl înșela, o tânără din Hunedoara a pus la cale un plan halucinant

La Salonul Auto din București, care are loc în aceste zile, au fost expuse mai multe mașini electrice, unele chinezești. O asemenea mașină 100% electrică, fabricată în China, are o autonomie de până la 220 de kilometri și este foarte ușor de condus în orașe.

Olivia Dragomir, marketing manager: „Oferă multe opțiuni, cum ar fi camera 360, care îi ajută să parcheze mult mai ușor”.

Stancu Teodor, marketing: „Noul nostru vehicul electric este conceput să ruleze pe două baterii, una de 49,52 KW, iar cea mare, care poate merge până la 550 autonomie, de 60 de KW”.

În această vară, Comisia Europeană a decis să majoreze cu până la 38% taxele pe importul de mașini electrice din China. Producătorii auto spun că au scăzut vânzările acestor vehicule și din cauza importurilor de mașini electrice din China, care ajung în Europa la prețuri mai mici.

Andrei Dumitrescu, expert auto: „Mașinile din China sunt mai ieftine, au un grad de calitate mai slab decât cele europene. Cerințele în Europa sunt mult mai stricte, mai mari, către producătorii de mașini”.

Avantajul de preț ar veni din subvențiile de stat acordate de Bejing, pe întregul lanț de producție. Ministrul chinez al comerțului a mers la Bruxelles pentru a discuta despre creșterea taxelor, cu comisarul european de resort.

Fost comisar european pentru Transporturi, europarlamentarul Adina Vălean, invitată la EURomânia, emisiune difuzată în fiecare miercuri în direct, de la Bruxelles, a vorbit despre cum ne-ar putea afecta războiul comercial dintre China şi Uniunea Europeană.

Adina Vălean, europarlamentar: „Eu cred că acolo unde industria auto are o viziune clară asupra efectelor acestor taxe asupra ei, taxele se pun producătorilor chinezi, dar au efect asupra producătorilor europeni. Să ne înțelegem, nu? E clar. Cred că acolo unde s-a explicat bine guvernelor, guvernele vor susține un punct de vedere care să reprezinte totuși un interes al sectorului. Cred că mai degrabă vom avea taxe pe 4 octombrie."

România a înregistrat o scădere a vânzărilor mașinilor electrice de 32% luna trecută.

Articol recomandat de sport.ro
Gigi Becali și-a criticat jucătorul la aeroport: "Pe margine mâine! Nu ești vedetă"
Gigi Becali și-a criticat jucătorul la aeroport: "Pe margine mâine! Nu ești vedetă"
Citește și...
Europarlamentarul Adina Vălean, invitată la EURomânia. Cum ar putea fi afectată România de ”războiul” comercial China-UE
Europarlamentarul Adina Vălean, invitată la EURomânia. Cum ar putea fi afectată România de ”războiul” comercial China-UE

Industria auto din Uniunea Europeana este în impas. Un val de mașini electrice din China afecteaza vânzările din statele membre. Avantajul de preț ar veni din subvențiile de stat incorecte acordate de Beijing.  

România sub semnul furtunilor. Mașini sub ape, străzi inundate și copaci doborâți de vânt, în Constanța și Galați
România sub semnul furtunilor. Mașini sub ape, străzi inundate și copaci doborâți de vânt, în Constanța și Galați

România rămâne sub semnul furtunilor. Marți, vijeliile au maturat litoralul cu furie. A fost cod roșu de vreme rea la malul mării.

Producătorii auto pregătesc mașini din ce în ce mai inteligente. Iar mașinile electrice vor acapara mai mult piața
Producătorii auto pregătesc mașini din ce în ce mai inteligente. Iar mașinile electrice vor acapara mai mult piața

Dacă nu aveți prea mult talent la condus, nu vă îngrijorați. Producătorii auto pregătesc mașini din ce în ce mai istețe, care intervin prompt atunci când apar pericolele și comunică permanent cu șoferul.

Prima țară din lume care are mai multe mașini electrice decât pe benzină. „Un moment istoric”
Prima țară din lume care are mai multe mașini electrice decât pe benzină. „Un moment istoric”

Pentru prima dată în Norvegia, numărul mașinilor electrice este mai mare decât cel al mașinilor pe benzină, a declarat o organizație din industrie, o premieră mondială, scrie The Guardian.

 

De ce s-au prăbușit vânzările mașinilor electrice. Ce autoturisme sunt la mare căutare acum în România
De ce s-au prăbușit vânzările mașinilor electrice. Ce autoturisme sunt la mare căutare acum în România

Piața mașinilor 100% electrice este în cădere. Potrivit specialiștilor din domeniu, după ce au scăzut stimulentele acordate de stat, numărul înmatriculărilor de mașini verzi a ajuns la cel mai scăzut nivel prin comparație cu anii trecuți.  

Recomandări
Mărturiile românilor care trăiesc sub teroarea rachetelor în Israel și Liban: „Ca în Războiul Stelelor arată. Spaima e mare”
Mărturiile românilor care trăiesc sub teroarea rachetelor în Israel și Liban: „Ca în Războiul Stelelor arată. Spaima e mare”

Conflictul din Orientul Mijlociu i-a prins la mijloc și pe mii de români. Stabiliți cu familiile în Israel sau în Liban, trăiesc cu teama că ar putea fi loviți de rachete sau de resturile dezintegrate în aer după loviturile sistemelor defensivă.

Fost comandant român în structurile NATO, după ofensiva Iranului: „Nimeni nu dorește un conflict extins în Orientul Mijlociu”
Fost comandant român în structurile NATO, după ofensiva Iranului: „Nimeni nu dorește un conflict extins în Orientul Mijlociu”

Un atac de două ori mai puternic decât cel din aprilie. Așa a fost catalogată de experți lovitura Iranului. Chiar și fără urmări serioase este considerată o escaladare majoră.

Frații Tate și-au primit înapoi mașinile de lux confiscate de DIICOT, dar nu pe toate. Ce s-a descoperit ulterior
Frații Tate și-au primit înapoi mașinile de lux confiscate de DIICOT, dar nu pe toate. Ce s-a descoperit ulterior

Frații Tate au primit înapoi șapte din cele 12 mașinile confiscate de DIICOT în vară. Valoare bolizilor confiscați în vară depășește patru milioane de euro.