Producătorii auto pregătesc mașini din ce în ce mai inteligente. Iar mașinile electrice vor acapara mai mult piața

×
Codul embed a fost copiat

Dacă nu aveți prea mult talent la condus, nu vă îngrijorați. Producătorii auto pregătesc mașini din ce în ce mai istețe, care intervin prompt atunci când apar pericolele și comunică permanent cu șoferul.

Unele modele pot merge deja singure, dar până cand legislația va permite acest lucru, noile tehnologii oferă și alte avantaje.

Nu mai este nevoie de cheia mașinii pentru a o porni, ci doar de telefon, farurile proiectează pe asfalt semnele de circulație, iar butoanele clasice au fost înlocuite cu ecrane digitale.

Aflată pentru prima dată în România, o mașină concept ne arată la ce să ne așteptăm de la modelele din viitor. Ecrane peste tot, comunicare digitală cu mașina și, de ce nu, chiar și un avatar care ne salută prietenos.

În interior, toate ecranele de pe bord vor fi mutate pe parbriz. Opțiunea va apărea de anul viitor și pe mașinile de serie ale producătorului.

Citește și
sms accident
Metoda prin care autoritățile din SUA vor să convingă tinerii să nu folosească telefonul la volan
Putin are un plan de împărțire a Ucrainei care implică și România și i-l va propune lui Trump

Alex Șeremet, reprtezentantul unui producător auto: ”E vorba de o proiecție pe toată lățimea ecranului, undeva la o grosime de 10 cm pe care am foarte multe informații. Suprapun peste imaginea reală informație creată digital, dar care e sincronizată cu informația reală.”

Mutarea atenției de la drum la proiecție poate părea periculoasă pentru șoferi, dar producătorii ne pregătesc pentru mașini care se conduc singure. Șoferul va putea citi ori viziona un film.

Un astfel de model poate face asta deja, cu viteză de până la 60 de km pe oră, care va crește în curând la 95 de km pe oră. Însă ar fi nevoie de schimbarea legislației, pentru că acum se poate circula astfel doar pe câteva drumuri din lume.

Cât despre siguranță, iată ce s-ar întâmpla dacă în fața mașinii, pe autostradă, ar apărea un animal.

Dragoș Badea, reprezentantul unui producător auto: ”Mașina are două sisteme care ar putea identifica acel animal, e vorba de un radar și de un sistem de camere care observă acel animal. Și imediat mașina va iniția o frânare de urgență. Reacția sistemului este mult mai rapidă decât reacția pe care o poate avea un șofer.”

Asta nu înseamnă că nu va mai fi nevoie ca șoferul să intervină deloc.

De altfel, multe dintre noile tehnologii țin chiar de creșterea siguranței la volan.

Costin Giurgea, realizator Superspeed: ”Vom avea din ce în ce mai multe intervenții ale mașinii peste modul în care conduc șoferii, atenționări din ce în ce mai agresive pentru momentele când șoferii sunt obosiți, vom avea careme care vor citi expresii faciale și își vor da seama când ni se face somn la volan, atenționări și readuceri pe bandă când șoferul tinde să părăsească banda fără să semnalizeze și să se asigure.”

În ceea ce privește combustibilul, este clar că mașinile electrice vor acapara din ce în ce mai mult piața. Lupta este pentru o autonomie mai mare. Un producător va lansa curând mașini cu autonomie de peste 700 de km, iar încarcarea se va face ultrarapid.

Cristian Fătu, reprezentantul unui producător auto: ”Noile modele, folosind aceeași platformă, pe arhitectură de 800 de volti vor putea beneficia de o încărcare și mai rapidă, până la 310 kw. De exemplu, veți putea încărca în 5 minute echivalentul a 120 de km autonomie.”

Multe dintre aceste modele cu noi tehnologii au și prețuri pe măsură.

Dar ne putem aștepta ca cel puțin elementele care țin de siguranță să fie introduse obligatoriu pe toate vehiculele noi.

Articol recomandat de sport.ro
După Kosovo, încă o națională contestă victoria la masa verde a României: "A făcut apel și rămâne fermă"
După Kosovo, încă o națională contestă victoria la masa verde a României: "A făcut apel și rămâne fermă"
Citește și...
Accident mortal tehnologic. Un robot umanoid a fost ucis de o mașină inteligentă Tesla
Accident mortal tehnologic. Un robot umanoid a fost ucis de o mașină inteligentă Tesla

Compania Tesla este din nou implicată într-un accident auto, dar de această dată victima este un robot umanoid care poate fi închiriat cu 2000 de dolari pe zi.

Metoda prin care autoritățile din SUA vor să convingă tinerii să nu folosească telefonul la volan
Metoda prin care autoritățile din SUA vor să convingă tinerii să nu folosească telefonul la volan

În Statele Unite, tinerii pot să conducă de la 16 ani. E vârsta la care nu se dezlipesc de telefonul mobil şi mulţi continuă să stea cu ochii în ecran şi după ce urcă la volan.

iLikeIT. Lumea mașinilor fără șofer. Cât de pregătiți sunt oamenii pentru o nouă eră în tehnologie
iLikeIT. Lumea mașinilor fără șofer. Cât de pregătiți sunt oamenii pentru o nouă eră în tehnologie

"Ok, mașină, du-mă la muncă, te rog! Ai de oprit la cafea și la un update informațional la primul chioșc cu ziare inteligent care-ți iese în cale! Parchezi pe strada X și vii să mă iei la 6 și 5."

iLikeIT. Inteligenta la volan. Vehiculele smart au condus deja, in perioada testelor, cat pentru 300 de ani de soferie umana
iLikeIT. Inteligenta la volan. Vehiculele smart au condus deja, in perioada testelor, cat pentru 300 de ani de soferie umana

Continuam povestea masinilor autonome, viitorul devenit prezent. Vehiculele inteligente au condus deja, in perioada testelor, cat pentru 300 de ani de soferie umana.

O masina nu prea
O masina nu prea "smart". Hackerii au preluat controlul unui jeep si l-au rasturnat in sant, de la o distanta de 15 kilometri

VIDEO. Hackerii au reusit sa preia controlul unei masini si sa o rastoarne intr-un sant, de la o distanta de 15 kilometri, in cadrul unui test care a demonstrat cat de vulnerabile sunt actualele tehnologii auto.

Recomandări
Prima zăpadă abundentă a provocat haos în România. TIR-uri blocate pe DN1. Nici utilajele de deszăpezire n-au putut înainta
Prima zăpadă abundentă a provocat haos în România. TIR-uri blocate pe DN1. Nici utilajele de deszăpezire n-au putut înainta

Prima ninsoare serioasă din acest sezon a provocat haos pe drumurile din țară și pe calea ferată. Cele mai mari probleme au fost pe Drumul Național 1, unde, joi înainte de răsărit, un TIR a intrat într-un parapet la Bușteni, blocând complet circulația.

BEC a retras materialele online ale unui candidat. Ce regulă importantă nu a respectat și care a fost reacția lui
BEC a retras materialele online ale unui candidat. Ce regulă importantă nu a respectat și care a fost reacția lui

BEC pentru alegerea preşedintelui României a decis înlăturarea materialelor de propagandă electorală din mediul online care îl ilustrează pe candidatul independent Călin Georgescu şi nu conţin codul de identificare al mandatarului financiar.

Ministrul Digitalizării: „Nu se pune problema desfiinţării de oficii poştale. Îi sugerez dlui director să cântărească bine”
Ministrul Digitalizării: „Nu se pune problema desfiinţării de oficii poştale. Îi sugerez dlui director să cântărească bine”

Ministrul Digitalizării, Bogdan Ivan, a afirmat că nu se pune problema desfiinţării unor oficii poştale, aşa cum anunţase directorul Poştei Române.