Continuă haosul din aeroporturi. Avertismentul unei companii: "Problemele vor persista toată vara"
Mai scump, mai aglomerat, mai enervant. Este bonusul nedorit, pentru cei care visează la vacanțe, ori pur și simplu, au drumuri lungi de făcut, în interes de serviciu.
Șefii din industria aviației ne sfătuiesc să ne înarmăm cu multă răbdare și să ne facem asigurări pentru anulări de ultim moment. Aglomerația de pe aeroporturile lumii se va accentua, pe măsură ce înaintăm în vară.
Cozi descurajante, curse anulate, haos. Aceasta a fost atmosfera în aeroportul din Amsterdam.
Alegeri 2024
19:14
Cum votăm la prezidențiale, în țară și în străinătate. Cei care nu sunt în localitatea de reședință pot vota la orice secție
19:05
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
15:07
BEC a retras materialele online ale unui candidat. Ce regulă importantă nu a respectat și care a fost reacția lui
14:21
Câți bani vor câștiga membrii secțiilor de votare la alegeriile parlamentare și prezidențiale. Sumele pe care le vor încasa
De la începutul primăverii, din Bruxelles până la New York, au venit o mulțime de semnale despre cât de nepregătite sunt companiile și aeroporturile pentru revenirea traficului la nivelul de dinainte de pandemie. Și totuși, responsabilii din industrie nici măcar nu încearcă să ne amăgească. Nu are rost să sperăm într-o ameliorare. Dimpotrivă.
Ryanair: „Problemele vor persista toată vara. Va fi un chin”
Michael O'Leary, Ryanair chief executive: „Problemele vor persista toată vara, cel mai rău va fi în weekend-uri. Va fi un chin toată vara.”
Carsten Spohr, CEO, Lufthansa: „Să le cerem pasagerilor noștri mai multă înțelegere și multă răbdare va fi parte din jobul nostru în vara asta.”
Cauzele haosului de pe aeroporturi
Cauzele sunt bine-cunoscute.
Joost van Doesburg, lider de capanii al uniunii FNV la aeroportul Schiphol: „Când a izbucnit pandemia, toate companiile de securitate și de gestionare a bagajelor și-au concediat personalul flexibil. Iar acești oameni și-au găsit între timp alte joburi, mai bine plătite, contracte mai stabile, și nu vor să se întoarcă la Schipol.”
Nu doar lipsa de personal pune presiune pe industrie, ci și creșterea costurilor antrenată de războiul din Ucraina.
Șef Air France: „O mare problemă este că nu putem zbura în spațiul aerian al Rusiei, iar asta ne impune ocoluri, deci extra-ore de zbor, numai pe ruta Seul-Paris sunt trei ore în plus. Cu alte cuvinte, costuri suplimentare pentru combustibil. E greu.”
Scott Kirby, CEO, United Airlines: „La ședința de board din 2019, m-au întrebat care ar fi factorii care ar da peste cap toate planurile companiei. Și am răspuns: o pandemie ori un război. S-au întâmplat amândouă. Urmează schimbări seismice în industria aviației, companiile nu-și vor putea atinge aspirațiile de creștere a afacerilor. Oricum nu toate.”
Lucrurile sunt complicate și în Regatul Unit.
Michael O'Leary, Ryanair chief executive: „Multe dintre blocaje ar fi rezolvate instantaneu dacă am aduce europeni - irlandezi ori de pe continent - pentru posturile vacante. Brexitul este una dintre marile bube ale sistemului pentru că a adus o enormă inflexibilitate pe piața muncii din Regat. În Marea Britanie, sunt sute de mii de joburi pe care britanicii nu le vor.”
În plus, nervii britanicilor sunt greu încercați și de o grevă în transportul feroviar, dar și la metrou. Protestul, început ieri, va avea încă două episoade joi și sâmbătă însă nici astăzi lucrurile nu au funcționat normal. Doar 60 % dintre garniturile feroviare și de metrou au ieșit pe trasee, față de 20% ieri. Guvernanții i-au rugat insistent pe toți cei care pot lucra de la distanță să nu iasă din case, pentru a nu spori haosul din trafic.