Zborurile s-ar putea scumpi, după un vot al Uniunii Europene împotriva poluării

zboruri avion UE Romania bilete pret
Shutterstock

Călătorii ar putea să plătească mai mult pentru zboruri, după ce o măsură împotriva poluării a fost votată de comitetul de mediu din Parlamentul European (PE).

Astfel, companiile aeriene ar putea fi obligate să cumpere permise pentru fiecare tonă de dioxid de carbon pe care o emit pentru toate zborurile care părăsesc spațiul european. De asemenea, Uniunea Europeană intenționează să oprească permisele gratuite de carbon, pentru a reduce riscul poluării pentru sănătatea oamenilor și a planetei.

Dacă votul înregistrat marți va trece și de votul în plen al Parlamentului European în iunie, noua lege UE ar adăuga 6,4 miliarde de euro anual la costurile companiilor aeriene – cu 5,4 miliarde mai mult decât în 2019, conform Euractiv, care citează A4E, o asociație care reprezintă companiile aeriene europene.

Numărul pasagerilor care vor zbura în 2022, cu 1,5 miliarde mai mare decât în 2021

Veștile din PE vin în contextul în care previziunile din piaţă arată că numărul pasagerilor ce vor opta pentru curse aeriene va fi mai mare cu 1,5 miliarde în 2022, faţă de anul anterior, conform unui raport al Institutului Mastercard Economics, citat de Agerpres.

„Renunțarea la permisele gratuite până în 2025 – chiar și înainte ca tehnologiile de decarbonizare (precum combustibilii aviatici sustenabili) să devină disponibile la scară largă, vor face călătoriile în Europa mai scumpe,” a spus un purtător de cuvânt al A4E.

Citește și
Hello Tomorrow Global Challenge 2025
Cum pot soluțiile deeptech să schimbe lumea

„Nu va grăbi implementarea combustibililor curați, iar prețurile mai mari pentru călătoriile în spațiul european vor afecta în mod negativ conectivitatea și turismul,” a adăugat reprezentantul.

În prezent, peste jumătate din emisiile de carbon ale companiilor aeriene primesc permise gratuite, astfel că în 2019 au primit permise în valoare de 800 de milioane de euro.

Acum, comitetul de mediu al PE dorește oprirea acestora până în 2025, o mișcare care a fost apreciată de organizația non-guvernamentală de mobilitate curată Transport și Mediu, care a spus că este un pas către stabilirea costurilor corecte pentru impactul aviației europene asupra climei.

Votul, „esențial pentru a ne asigura că poluatorii plătesc și nu planeta noastră”

„Votul marchează o schimbare de direcție esențială pentru a ne asigura că poluatorii plătesc și nu planeta noastră,” a spus Jo Dardenne, manager de aviație la Transport și Mediu.

Alte amendamente agreate de europarlamentari includ investirea a 75% din veniturile generate din permise aviatice de carbon în inovare precum aeronavele alimentate de energie electrică și hidrogen.

Totodată, companiile aeriene ar putea primi bani pentru cumpărarea combustibililor de aviație sustenabili, care sunt disponibili momentan în cantități limitate, lucru care îi face mai scumpi.

De asemenea, comitetul de mediu al PE dorește o măsură prin care companiile aeriene vor fi forțate să facă publice datele despre emisiile lor și să monitorizeze emisiile care nu sunt de dioxid de carbon, precum funinginea și gazele nocive. Acestea includ sulf și oxid de azot, precum și vapori de apă de la motoarele cu reacție.

CITEȘTE ȘI: Avertisment pentru toate țările lumii, după ce în Pakistan și în India temperatura a ajuns la 50 de grade Celsius

Soluția unui britanic pentru a face față facturilor tot mai mari. Stă pe întuneric în casă și nu folosește apa caldă

 

Articol recomandat de sport.ro
GALERIE FOTO Evghenia Guțul, bașkana tatuată a Găgăuziei, arestată la Chișinău! De ce este acuzată favorita lui Ilan Șor, patronul lui Milsami Orhei
GALERIE FOTO Evghenia Guțul, bașkana tatuată a Găgăuziei, arestată la Chișinău! De ce este acuzată favorita lui Ilan Șor, patronul lui Milsami Orhei
Citește și...
Cum pot soluțiile deeptech să schimbe lumea
Cum pot soluțiile deeptech să schimbe lumea

Startup-urile deeptech revoluționează industriile prin valorificarea științei și tehnologiei de ultimă oră pentru a face față unora dintre cele mai presante provocări ale lumii.

 

Impactul ascuns al sistemului de sănătate. “Un spital poluează de 2,5 ori mai mult decât un centru comercial”
Impactul ascuns al sistemului de sănătate. “Un spital poluează de 2,5 ori mai mult decât un centru comercial”

Sistemul de sănătate este al cincilea cel mai mare poluator global, responsabil de până la 10% din emisiile de carbon, a declarat, la PRO Verde, Mirela Nemțanu, CEO al Hospice Casa Speranței.

Agricultura regenerativă ar putea revoluționa felul în care vom produce hrana în viitor. „Acum doar distrugem solul”
Agricultura regenerativă ar putea revoluționa felul în care vom produce hrana în viitor. „Acum doar distrugem solul”

Agricultura convențională, bazată pe utilizarea intensivă a solului și a resurselor naturale, a generat dezechilibre majore în ecosistem, care pot fi înlăturate doar prin trecerea la agricultura de tip regenerativ.

Recomandări
Comisia Europeană ne sfătuiește să avem în casă un kit de urgență pentru minimum 72 de ore în caz de criză
Comisia Europeană ne sfătuiește să avem în casă un kit de urgență pentru minimum 72 de ore în caz de criză

Comisia Europeană ne avertizează că până la următoarea criză este doar o chestiune de timp! De aceea, fiecare dintre noi trebuie să fie pregătit cu un kit de urgență pentru minimum 72 de ore.

Cum se „apără” ANAF în cazul lipsei de transparență privind marii datornici la buget. Răspunsul Fiscului pentru Știrile ProTV
Cum se „apără” ANAF în cazul lipsei de transparență privind marii datornici la buget. Răspunsul Fiscului pentru Știrile ProTV

Într-un răspuns trimis Știrilor ProTV, ANAF și-a explicat poziția în ceea ce privește transparența activității sale și modul în care face publică situația marilor datornici.

Armata SUA a trimis la baza de la Mihail Kogălniceanu celebra Divizie 101. Aceasta ar urma să devină cea mai mare din Europa
Armata SUA a trimis la baza de la Mihail Kogălniceanu celebra Divizie 101. Aceasta ar urma să devină cea mai mare din Europa

Armata americană a trimis la baza de la Mihail Kogălniceanu una dintre unitățile sale de elită - celebra Divizie 101, rămasă în istorie pentru contribuția la reușita debarcării din Normandia.