Zborurile s-ar putea scumpi, după un vot al Uniunii Europene împotriva poluării

zboruri avion UE Romania bilete pret
Shutterstock

Călătorii ar putea să plătească mai mult pentru zboruri, după ce o măsură împotriva poluării a fost votată de comitetul de mediu din Parlamentul European (PE).

Astfel, companiile aeriene ar putea fi obligate să cumpere permise pentru fiecare tonă de dioxid de carbon pe care o emit pentru toate zborurile care părăsesc spațiul european. De asemenea, Uniunea Europeană intenționează să oprească permisele gratuite de carbon, pentru a reduce riscul poluării pentru sănătatea oamenilor și a planetei.

Dacă votul înregistrat marți va trece și de votul în plen al Parlamentului European în iunie, noua lege UE ar adăuga 6,4 miliarde de euro anual la costurile companiilor aeriene – cu 5,4 miliarde mai mult decât în 2019, conform Euractiv, care citează A4E, o asociație care reprezintă companiile aeriene europene.

Numărul pasagerilor care vor zbura în 2022, cu 1,5 miliarde mai mare decât în 2021

Veștile din PE vin în contextul în care previziunile din piaţă arată că numărul pasagerilor ce vor opta pentru curse aeriene va fi mai mare cu 1,5 miliarde în 2022, faţă de anul anterior, conform unui raport al Institutului Mastercard Economics, citat de Agerpres.

„Renunțarea la permisele gratuite până în 2025 – chiar și înainte ca tehnologiile de decarbonizare (precum combustibilii aviatici sustenabili) să devină disponibile la scară largă, vor face călătoriile în Europa mai scumpe,” a spus un purtător de cuvânt al A4E.

„Nu va grăbi implementarea combustibililor curați, iar prețurile mai mari pentru călătoriile în spațiul european vor afecta în mod negativ conectivitatea și turismul,” a adăugat reprezentantul.

În prezent, peste jumătate din emisiile de carbon ale companiilor aeriene primesc permise gratuite, astfel că în 2019 au primit permise în valoare de 800 de milioane de euro.

Acum, comitetul de mediu al PE dorește oprirea acestora până în 2025, o mișcare care a fost apreciată de organizația non-guvernamentală de mobilitate curată Transport și Mediu, care a spus că este un pas către stabilirea costurilor corecte pentru impactul aviației europene asupra climei.

Votul, „esențial pentru a ne asigura că poluatorii plătesc și nu planeta noastră”

„Votul marchează o schimbare de direcție esențială pentru a ne asigura că poluatorii plătesc și nu planeta noastră,” a spus Jo Dardenne, manager de aviație la Transport și Mediu.

Alte amendamente agreate de europarlamentari includ investirea a 75% din veniturile generate din permise aviatice de carbon în inovare precum aeronavele alimentate de energie electrică și hidrogen.

Totodată, companiile aeriene ar putea primi bani pentru cumpărarea combustibililor de aviație sustenabili, care sunt disponibili momentan în cantități limitate, lucru care îi face mai scumpi.

De asemenea, comitetul de mediu al PE dorește o măsură prin care companiile aeriene vor fi forțate să facă publice datele despre emisiile lor și să monitorizeze emisiile care nu sunt de dioxid de carbon, precum funinginea și gazele nocive. Acestea includ sulf și oxid de azot, precum și vapori de apă de la motoarele cu reacție.

CITEȘTE ȘI: Avertisment pentru toate țările lumii, după ce în Pakistan și în India temperatura a ajuns la 50 de grade Celsius

Soluția unui britanic pentru a face față facturilor tot mai mari. Stă pe întuneric în casă și nu folosește apa caldă

 

Articol recomandat de sport.ro
VIDEO Întâmplare ireală la Hamburg! S-au auzit gemetele unei femei în timpul tragerii la sorți pentru grupele EURO 2024! Reacția sălii
VIDEO Întâmplare ireală la Hamburg! S-au auzit gemetele unei femei în timpul tragerii la sorți pentru grupele EURO 2024! Reacția sălii
Citește și...
Antibioticele din apele României sunt și de sute de ori mai mari decât concentrațiile admise. „Sunt zeci de mii de decese”
Antibioticele din apele României sunt și de sute de ori mai mari decât concentrațiile admise. „Sunt zeci de mii de decese”

„Concentrațiile de antibiotice care ajung în apele României sunt uneori, și pe alocuri, chiar de sute de ori mai mari decât concentrațiile minime admise. Sunt zeci de mii de decese în România, din această cauză”.

Sistemul Garanție-Returnare va gestiona anual șapte miliarde de ambalaje, la nivel național. “Toți vom avea de câștigat”
Sistemul Garanție-Returnare va gestiona anual șapte miliarde de ambalaje, la nivel național. “Toți vom avea de câștigat”

Sistemul Garanție-Returnare (SGR) va recupera anual șapte miliarde de sticle, doze și PET-uri, la nivel național, și va fi al doilea ca mărime din Europa, după cel al Germaniei.

Ce este și când va trece România la economia circulară. “Cea mai mare provocare este voința politică”
Ce este și când va trece România la economia circulară. “Cea mai mare provocare este voința politică”

Trecerea economiei României la un model circular, care presupune reutilizarea mai eficientă a resurselor, este inevitabilă pe termen lung, dar acest proces se împiedică de lipsa voinței politice.

Recomandări
„Persoane cu insulină în bagaje / Fără mâncare”. Mărturiile românilor care au rămas blocați pe aeroportul din Munchen
„Persoane cu insulină în bagaje / Fără mâncare”. Mărturiile românilor care au rămas blocați pe aeroportul din Munchen

Peste o sută de români, plecați la muncă sau în vacanță în Germania, au rămas blocați pe aeroportul din Munchen, din cauza ninsorilor puternice și a viscolului.

EURO 2024: România, dueluri de foc în Grupa E, cu Belgia, Slovacia și câştigătoarea play-off-ului B. Programul meciurilor
EURO 2024: România, dueluri de foc în Grupa E, cu Belgia, Slovacia și câştigătoarea play-off-ului B. Programul meciurilor

Echipa națională de fotbal a României și-a aflat, sâmbătă, adversarele din grupele EURO 2024. Selecționata lui Edi Iordănescu va avea parte de meciuri tari în această rundă a turneului final.

Hamas nu va face niciun schimb de prizonieri cu Israelul până la încetarea focului în Gaza, dar Netanyahu nu depune armele
Hamas nu va face niciun schimb de prizonieri cu Israelul până la încetarea focului în Gaza, dar Netanyahu nu depune armele

Saleh Al-Arouri, numărul doi al Hamas, a declarat sâmbătă la postul de televiziune pan-arab Al Jazeera că nu va mai fi făcut niciun schimb de prizonieri cu Israelul până când nu va înceta focul în Gaza, relatează Reuters.