Zborurile s-ar putea scumpi, după un vot al Uniunii Europene împotriva poluării
Călătorii ar putea să plătească mai mult pentru zboruri, după ce o măsură împotriva poluării a fost votată de comitetul de mediu din Parlamentul European (PE).
Astfel, companiile aeriene ar putea fi obligate să cumpere permise pentru fiecare tonă de dioxid de carbon pe care o emit pentru toate zborurile care părăsesc spațiul european. De asemenea, Uniunea Europeană intenționează să oprească permisele gratuite de carbon, pentru a reduce riscul poluării pentru sănătatea oamenilor și a planetei.
Dacă votul înregistrat marți va trece și de votul în plen al Parlamentului European în iunie, noua lege UE ar adăuga 6,4 miliarde de euro anual la costurile companiilor aeriene – cu 5,4 miliarde mai mult decât în 2019, conform Euractiv, care citează A4E, o asociație care reprezintă companiile aeriene europene.
Alegeri 2024
15:07
BEC a retras materialele online ale unui candidat. Ce regulă importantă nu a respectat în propaganda electorală
14:21
Câți bani vor câștiga membrii secțiilor de votare la alegeriile parlamentare și prezidențiale. Sumele pe care le vor încasa
12:32
Cine poate deveni președintele României. Ce prevede Constituția
11:25
Cum și unde pot vota românii la alegerile prezidențiale. Ce trebuie să ai la tine când mergi la secția de vot
Numărul pasagerilor care vor zbura în 2022, cu 1,5 miliarde mai mare decât în 2021
Veștile din PE vin în contextul în care previziunile din piaţă arată că numărul pasagerilor ce vor opta pentru curse aeriene va fi mai mare cu 1,5 miliarde în 2022, faţă de anul anterior, conform unui raport al Institutului Mastercard Economics, citat de Agerpres.
„Renunțarea la permisele gratuite până în 2025 – chiar și înainte ca tehnologiile de decarbonizare (precum combustibilii aviatici sustenabili) să devină disponibile la scară largă, vor face călătoriile în Europa mai scumpe,” a spus un purtător de cuvânt al A4E.
„Nu va grăbi implementarea combustibililor curați, iar prețurile mai mari pentru călătoriile în spațiul european vor afecta în mod negativ conectivitatea și turismul,” a adăugat reprezentantul.
În prezent, peste jumătate din emisiile de carbon ale companiilor aeriene primesc permise gratuite, astfel că în 2019 au primit permise în valoare de 800 de milioane de euro.
Acum, comitetul de mediu al PE dorește oprirea acestora până în 2025, o mișcare care a fost apreciată de organizația non-guvernamentală de mobilitate curată Transport și Mediu, care a spus că este un pas către stabilirea costurilor corecte pentru impactul aviației europene asupra climei.
Votul, „esențial pentru a ne asigura că poluatorii plătesc și nu planeta noastră”
„Votul marchează o schimbare de direcție esențială pentru a ne asigura că poluatorii plătesc și nu planeta noastră,” a spus Jo Dardenne, manager de aviație la Transport și Mediu.
Alte amendamente agreate de europarlamentari includ investirea a 75% din veniturile generate din permise aviatice de carbon în inovare precum aeronavele alimentate de energie electrică și hidrogen.
Totodată, companiile aeriene ar putea primi bani pentru cumpărarea combustibililor de aviație sustenabili, care sunt disponibili momentan în cantități limitate, lucru care îi face mai scumpi.
De asemenea, comitetul de mediu al PE dorește o măsură prin care companiile aeriene vor fi forțate să facă publice datele despre emisiile lor și să monitorizeze emisiile care nu sunt de dioxid de carbon, precum funinginea și gazele nocive. Acestea includ sulf și oxid de azot, precum și vapori de apă de la motoarele cu reacție.
Sursa: Euractiv
Etichete: uniunea europeana, bilete, preturi, ue, zboruri, avion, parlamentul european, PE,
Dată publicare:
19-05-2022 09:57