Ce s-a întâmplat într-un oraș din Belgia după ce primăria a restricționat accesul mașinilor
Oraşul Ghent din Belgia a adoptat cu succes câteva soluţii ecologice pentru a combate poluarea. În centru nu mai au voie decât bicicliştii sau maşinile electrice. Lucru ce a dus la îmbunătăţirea calităţii aerului cu 30%.
Planul autorităţilor este să continue dezvoltarea zonei pietonale şi să convingă tot mai mulţi oameni să renunţe la autoturismele personale în favoarea bicicletelor sau a mersului pe jos.
Maşinile au fost interzise în centrul oraşului Ghent în urmă cu 3 ani, când autorităţile au hotărât că acea zonă ar trebui să le aparţină exclusiv pietonilor.
Alegeri 2024
15:07
BEC a retras materialele online ale unui candidat. Ce regulă importantă nu a respectat și care a fost reacția lui
14:21
Câți bani vor câștiga membrii secțiilor de votare la alegeriile parlamentare și prezidențiale. Sumele pe care le vor încasa
12:32
Cine poate deveni președintele României. Ce prevede Constituția
11:25
Cum și unde pot vota românii la alegerile prezidențiale. Ce trebuie să ai la tine când mergi la secția de vot
O consecinţă a fost creșterea numărului de bicicliști. Aşa că, în anumite zone din oraş, delimitate clar cu indicatoare, maşinile pot conduce cu maximum 30 de kilometri pe oră, iar şoferii nu au voie să depăşească bicicletele, ci pot doar să meargă încet în spatele lor.
Filip Watteeuw, primar Ghent: "Șoferii nu pot merge dintr-o zonă în alta cu mașina. Pot merge, dar trebuie să folosească șoseaua de centură. Făcând acest lucru, o măsură foarte simplă, un plan de circulație foarte simplu, am scăpat de trafic. Și am obținut un oraș mai sigur, un oraș mai sănătos, un oraș cu o mai mare calitate a vieții. "
Scăderea traficului auto a făcut că transportul public să fie mai rapid și mai fiabil. Aşa se face că numărul persoanelor care merg cu autobuzele și tramvaie a crescut cu 10%.
În zonele cu emisii zero au fost instalate camere de supraveghere, iar şoferii care intră în acest perimetru fără un permis special riscă amenzi usturătoare.
Lorenzo Stefani, 'Touring Club Belgium': "Trebuie să fim atenți la impactul social. Există oameni care nu își pot permite (zone cu emisii reduse), deci trebuie să existe flexibilitate față de cei care fac excepția de la regulă. Vârstnicii, care conduc 3 sau 4 kilometri pe an cu o mașină care nu mai este permisă în zona cu emisii reduse, poluează mult mai puțin decât o persoană care cumpără o mașină nouă și care conduce 50.000 de kilometri pe an."
Alţii însă salută iniţiativa autorităţilor.
Localnic: "Cred că este o politică bună a orașului de a lua aceste decizii și de face mai avantajos mersul cu bicicletă, ca oamenii să lase mașinile acasă, să meargă pe jos sau să ia transportul în comun. Dar autorităţile orașului trebuie să lucreze la alternative, trebuie să găsească o soluţie pentru persoanele cu dizabilități sau pentru persoanele în vârstă."
Turist: "Eu cred că este un lucru foarte bun pentru că poţi vizita centrul istoric mult mai uşor, cu mai puține probleme și, de asemenea, cu mai puțin zgomot. Din punctul de vedere al unui turist, acest lucru este minunat. Este perfect."
Săptămâna viitoare Comisia Europeană va prezenta un plan prin care urmărește să elimine în totalitate gazele cu efect de seră de pe teritoriul statelor membre până în 2050.