Bugatti a dezvăluit noul său model, o mașină parcă din altă lume. Cum arată bestia de 4 milioane de euro și 1.800 CP | FOTO
Bugatti a dezvăluit noul său model, Bugatti Tourbillon, un hibrid masiv și extrem de puternic, cu un preț la fel de impresionant. Mașina va înlocui Bugatti Chiron, care costa ”doar” 3,3 milioane de euro și avea ”numai” 1.500 de cai putere.
Poate te-ai fi așteptat ca noul model Bugatti să fie complet electric. Nu numai că industria se îndreaptă în această direcție, dar în 2021 Bugatti s-a desprins din Grupul Volkswagen și a fuzionat cu Rimac, compania croată care produce supermașina Rimac Nevera complet electrică, scrie CNN.
Imagini detaliate și informații tehnice pot fi văzute AICI, într-o prezentare excepțională a celor de la Bugatti.
Dar Mate Rimac, directorul executiv al noii companii, numită acum Bugatti Rimac, a spus că nu a avut niciodată nicio intenție să facă un Bugatti complet electric.
Pe măsură ce mașinile pe benzină dispar treptat de pe drumurile lumii, inginerii și designerii Bugatti Rimac au vrut să creeze ceva care să păstreze spiritul mașinilor Bugatti cu propulsie mecanică, dar mai bune: un hibrid plug-in nebun de puternic.
La fel ca modelele Bugatti Chiron și Veyron de dinainte, noul Bugatti Tourbillon va avea un motor uriaș, cu 16 cilindri, pe benzină. Motorul, care a fost proiectat în cooperare cu firma britanică de inginerie auto de curse Cosworth, va fi asistat de trei motoare electrice puternice.
Un motor în spatele mașinii și încă doi în față vor fi capabili să producă singuri cel puțin 800 de cai putere. În total, Bugatti Tourbillon va putea produce cel puțin 1.800 de cai putere, potrivit Bugatti Rimac.
Motoarele electrice vor ajuta la compensarea lipsei de turbocompresoare a noului motor pe gaz. Motorul pe benzină al lui Chiron avea patru turbocompresoare care împingeau aer în motor pentru a-l ajuta să producă mai multă putere. Mate Rimac a spus că doresc ca acest nou motor să fie „aspirat natural”, ceea ce înseamnă că nu vor exista turbocompresoare.
„Am vrut să facem cel mai interesant și mai emoționant motor cu ardere posibil”, a spus Rimac, „și acesta este unul de turație mare, aspirat natural”.
Interiorul mașinii este, de asemenea, un omagiu adus accesoriilor de modă veche. Tourbillon este numit după un set de viteze care ajută la menținerea preciziei într-un ceas mecanic. Afișajul instrumentului Bugatti este modelat pe cadrane mecanice ale ceasului.
„Unul dintre primele lucruri pe care le-am făcut când s-a înființat noua companie, am dus toată echipa în Elveția și am vizitat câțiva ceasornicari”, a spus Rimac pentru CNN.
”Ne gândim cum va arăta acest produs peste 100 de ani”
Afișajul central al vitezometrului are chiar și două ace ca acelui unui ceas. Mâna lungă arată viteza mașinii, în timp ce mâna scurtă înregistrează rotațiile pe minut ale motorului cu 16 cilindri cu turații mari.
Cu o baterie complet încărcată, mașina va putea parcurge aproximativ 60 de kilometri cu energie pur electrică înainte ca motorul pe benzină să fie pornit, dar șoferul va avea opțiunea de a porni motorul pe benzină în mod continuu, dacă dorește.
Spre deosebire de Bugatti-urile anterioare, totuși, Tourbillon are un ecran de afișare destul de mare, cu Apple CarPlay disponibil. Totuși, ecranul va ieși și va deveni vizibil doar atunci când șoferul o va solicita. În general, designerii Bugatti au evitat să pună ecrane în mașini, crezând că afișajele computerelor par rapid demodate.
„Ne gândim, într-adevăr, cum va arăta acest produs peste 50 de ani, 100 de ani”, a spus Rimac. „Și este clar că dacă ai un ecran nu va arăta atât de grozav”.
Mașinile vor fi încă asamblate pe rând în mica fabrică Bugatti din Molsheim, Franța. În total, vor fi construite doar 250 de Tourbillon, a spus Mate Rimac, la un preț de pornire de aproximativ 4 milioane de euro fiecare.