Inspectorul Pro. Cum să nu vă irosiți banii pe vacanțe alese greșit
Turismul românesc nu reușește, încă, să atingă standarde înalte. Deși cer destui bani, unii dintre cei care închiriază camere la mare sau la munte își primesc oaspeții în condiții care lasă de dorit.
Astfel, cei din urmă au ajuns să-și caute dreptatea la poliție și în instanță, mai ales că platformele de rezervare nu își asumă nicio responsabilitate.
Cum să nu vă irosiți banii pe vacanțe alese greșit
„Inspectorul Pro” a stat de vorbă cu diverse familii care au trecut prin experiențe nedorite și vă învață ce trebuie să faceți ca să nu vă irosiți banii pe vacanțe alese greșit.
În Năvodari, o zonă unde mii de apartamente se închiriază în regim hotelier, o familie din București a rezervat pe platforma booking.com un apartament cu două camere. Turiștii au plătit 2.700 de lei pentru șase nopți de cazare. Ce au primit însă, i-a pus pe fugă.
Turist: „La bucătărie totul era foarte lipicios, adică nu aveai cum să pui farfurie să mănânci acolo".
Turiștii au decis să plece și au cerut cerut rambursarea banilor. Proprietarul recunoaște că era mizerie, dar aruncă vina pe firma de curățenie. Deși le dă dreptate oamenilor, a refuzat să le returneze banii.
Familia a făcut nenumărate sesizări la booking.com.
Turist: „E o experiență foarte tristă cu această platformă care pare o platformă serioasă, dar când ajungi într-o problemă de genul ăsta nu ai pic de susținere. Adică ei efectiv aruncă toată vina pe partenerii apartamentelor și spun `luați legătura și rezolvați cu proprietarii`".
Nemulțumit de felul în care booking.com i-a gestionat rezervarea, este și un turist care a închiriat, pentru două nopți, un apartament în Piața Rosetti din Capitală. Când a ajuns la adresă, reprezentantul proprietății i-a comunicat că sunt probleme în locuință și l-a redirecționat către un alt imobil, din apropierea Gării de Nord.
Turist: „În momentul în care am ajuns după miezul nopții la acel apartament să ne cazăm am descoperit un haos total. Gândaci și alte vietăți prin cameră, mizerie".
A reușit să ia legătură cu cel care se ocupă de rezervare abia a doua zi. Și-a cerut banii înapoi, însă nu a primit niciun leu. Turistul este nemulțumit că, deși rezervarea s-a făcut prin booking.com, platforma nu s-a implicat în soluționarea reclamației.
Deocamdată, nici de la autorități nu a primit niciun răspuns.
Am mers să vedem cum arată și apartamentul inițial, cel din Piața Rosetti. Blocul este insalubru, deși se află la doi pași de centrul Capitalei.
Din recenziile turiștilor, apartamentul are pe booking.com nota 5,8 dintr-un maximum de 10, iar postările descriu dezastrul de acolo și dezvăluie practica proprietarului de a-și redirecționa clienții către unități de cazare deplorabile.
Turiști amenințați și jigniți
Probleme și în stațiunile de la munte cu rezervări făcute tot prin intermediul booking.com. La Bușteni, câțiva tineri au plătit 1.500 de lei pentru trei nopți de cazare într-o casă de oaspeți și încă 1.400 de lei garanție pentru eventualele daune.
Când au ajuns în camere au constatat că nu aveau apă caldă, prosoape, hârtie igienică. Turiștii susțin că în loc să rezolve situația, proprietara s-a luat de ei cu amenințări și jigniri.
La plecare, tinerii și-au cerut garanția înapoi, dar și factură și bon fiscal.
Ștefan Galben, turist: „A izbucnit să mă înjure, să mă amenințe că mă scoate din cazare, că va chema pe nu știu cine, că o să ne luăm și bătaie".
Proprietara nu a vrut să ofere un punct de vedere înregistrat. A transmis doar că ceea ce este pe booking.com corespunde cu realitatea. Doar că, între timp, cazarea a dispărut de pe platforma de rezervări.
Și în Predeal un turist a plătit aproape 2.200 de lei pentru şapte nopţi la un apartament situat, conform rezervării, la parter. Condițiile din apartament erau deplorabile: igrasie, frig, chiuvetă înfundată, iar televizorul spart.
Oamenii au cerut restituirea banilor, dar degeaba. Nu au primit nimic. Proprietarul nu a răspuns solicitării noastre de a ne oferi un punct de vedere. Atât turiștii din Predeal, cât și cei din Bușteni au sesizat platforma de rezervări despre nereguli, dar fară niciun rezultat.
Situația s-a schimbat însă în momentul în care am cerut celor de la booking.com să ne ofere un punct de vedere referitor la problemele semnalate de turiști. Ne-au comunicat că au decis să ramburseze integral sumele plătite de aceștia și că sunt dispuși să acopere și eventualele costuri suplimentare. Însă, ar fi trebuit că aceste măsuri să fi fost luate la sesizarea turiștilor, nu a Inspectorului Pro.
Cei de la booking.com ne-au mai declarat că iau în serios orice reclamație și că monitorizează îndeaproape informațiile și fotografiile pe care le primesc de la proprietățile listate.
Așadar, rămâneți vigilenți atunci când faceți o rezervare. Verificați cu atenție recenziile și adresați-vă autorităților dacă nu primiți ceea ce ați plătit.