Unul dintre marii curieri, aproape de faliment. Clienții nu își primesc banii după ce au dispărut sume uriașe din firmă
Probleme pe piața de coletărie! Unul dintre marii curieri întârzie plățile, reclamă clienții. Inspectorul Pro a aflat că firma înregistra acum un an pierderi de aproape două milioane de lei. Trei creditori cer falimentul companiei.
Vechea conducere s-a retras, iar noul patron încearcă să redreseze firmă și să dea de urma banilor dispăruți.
Mulţi clienţi ai companiei de curierat Nemo Express se plâng că în ultimele luni nu şi-au mai încasat banii pentru marfa expediată prin colete. Cele mai păgubite sunt companiile care au contracte ferme şi care îşi livrează propriile produse către cumpărători.
Alegeri 2024
17:07
Alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi, luptă strânsă pentru locul doi - sondaj la comanda USR
21:03
Reacția lui Simion după Kievul a dezvăluit de ce nu are voie în Ucraina. Liderul AUR, apel către serviciile secrete
20:15
Document. Motivul pentru care George Simion a fost interzis în Ucraina. Guvernul României a publicat răspunsul Kievului
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
Reporter: „Câţi oameni v-au cerut până acum rambursurile?”
Angajată: „Avem 2.000 de clienţi, vă daţi seama! Nu răspundem la telefoane, pentru că nu avem un răspuns oficial. Și ce să- i spun omului? Că am eu banul şi nu i-l dau? Nu pot!”
Potrivit regulamentului, firma de curierat se obligă să ramburseze banii încasaţi pentru produsele livrate în 7 zile lucrătoare. Cum acest lucru nu se mai întâmplă, clienţii au făcut cărare la sediul central din oraşul Măgurele. Inspectorul Pro a surprins discuţii aprinse între păgubiţi şi administratorul Nemo Express.
Administrator: „Ce sumă aveţi de luat?”
Client: „Vreo 25.000- 26.000 de lei.”
Administrator: „Deocamdată nu pot să vă dau nimic, decât să vă confirm soldurile. Sunt blocat.”
Client: „Dumneavoastră sunteţi?!”
Administrator: „Florian Stănilă, şi administrator, şi singur acţionar, deci totul s-a pus pe mine din 27 august. Vechiul management nu mai este aici, nu mai e nimeni. încerc să refac ceva. Încerc să fac ceva.”
Client: „S-a fugit cu banii, sau ce s-a întâmplat?”
Administrator: „Asta cercetăm şi noi! Asta vrem să aflăm şi noi!”
Client: „Banii s-au încasat, adică…”
Administrator: „Bineînţeles, nici nu există comentarii. Acum mergem la avocat.”
Afară, alţi oameni aşteptau explicaţii.
O firmă din Timişoara pretinde că are de recuperat aproape 27.000 de lei pentru 12 colete, expediate în ţară, în timpul verii. Acest fapt rezultă, de altfel, şi din documentul emis de Nemo Express către client.
Presat să dea explicaţii zi de zi în faţa oamenilor, administratorul firmei, Florian Stănilă, acuza colaboratorii din teritoriu ca nu ar mai fi trimis la Bucureşti sumele încasate prin curierii locali.
Reporter: „Banii s-au încasat la curier…”
Administrator: „Și n-au mai ajuns aici ca să fie plătiţi. Ei trebuie să ajungă într-un cont că să fie plătiţi... N-au mai ajuns!”
Reporter: „Și asta ce înseamnă, că undeva pe drum... cine ar fi putut să-i ia?”
Administrator: „Cei care s au ocupat de oraş. Noi suntem reprezentaţi printr-un contract în fiecare oraş.”
Echipa de la Inspectorul Pro a făcut un experiment. Am vrut să plasăm un colet la sediul din Constanța, unul dintre cele mai importante din ţară, ca să aflăm ce se întâmplă cu banii încasaţi pentru pachetul respectiv. Angajatul ne-a sfătuit să nu expediem coletul.
Angajat: „Eu zic adevărul care e! Puteam să-ţi iau coletul, să-l trimit, nu-ţi dau banii şi pa!”
Reporter: „De la București zic că nu le trimiteţi voi, toţi banii sunt la Bucureşti!”
Administrator: „Noi nu ţinem niciun ban aici! Decât să mint clientul că vin banii şi apoi să vină la mine şi să urle la mine aici!”
Acest reprezentant susţine aşadar că problemele ar pleca de la sediul central.
De exemplu, un colet a ajuns de la Timişoara la Craiova pe 16 august. Banii au fost încasaţi de curierul local care a predat pe semnătură pachetul către destinatar. Decontul în valoare de 1.725 de lei a fost confirmat la Bucureşti o zi mai târziu, pe 17 august. Datele apar în aplicaţia Nemo Express.
Am vrut să clarificăm toate aceste aspecte cu angajaţii din sediul central care se ocupa de deconturi.
Reporter: „Banii apar la buc, se vede în aplicaţie.”
Angajată: „Da!”
Reporter: „Adică dacă banii au ajuns aici, de ce n-au ajuns la oameni?”
Angajată: „Sunt nişte bani care... nu mai sunt!”
Administrator: „Dacă doriţi să faceţi un demers juridic, este ceva justificat, bineînţeles.”
Reporter: „Cred că sunt o grămadă de oameni care vă dau şi în judecată. aveţi procese, nu?”
Administrator: „Peste 90!”
Conform datelor de la Registrul Comerţului, compania Nemo Express a avut trei acţionari. Acţionar majoritar era Dan Şerbănescu. Florian Stănilă avea doar 10 la sută din portofoliu. Din luna august a preluat compania devenind unicul acţionar.
Ne-am dezvăluit identitatea şi am încercat să obţinem lămuririle necesare de la actualul patron, Florian Stănilă. Nu a vrut să facă nicio declaraţie. L-a chemat pe juristul companiei să ne răspundă la întrebări.
Reporter: „Din acest moment, noi înregistrăm, filmăm acum, pentru că este un interes public justificat. Sunt sute, mii de oameni, aveţi 2.000 de clienţi cel puţin şi mulţi se plâng că n-au mai primit banii.”
Paznic: „Afară, haideţi afară v-am zis! Vă rog frumos ieșiți afară!”
Jurist: „Nu, nu, nu stai, lăsa omul în pace. Doamne fereşte, stai puţin! Da, niciun fel de problemă, suntenm deschişi!”
Reporter: „Numai să respectaţi această chestiune de interes public justificat!”
Jurist: „Bineînţeles! oamenii sunt întotdeauna pe primul loc! Dacă ne permiteţi, domnul administrator va lua legătura cu cabinetul de avocatură şi chiar cabinetul de avocatură s-ar putea în numele nostru să vorbească. Pentru că s-a ajuns în situaţia aceasta, nu din culpa oamenilor pe care îi vedeţi aici. Sub nicio formă.”
Reporter: „Bun, dar din vina cui? E cineva care…”
Jurist: „A acţionarilor!”
Reporter: „Au plecat cu banii , ce s-a întâmplat?”
Jurist: „A acţionarilor!”
Reporter: „Acum întrebarea este cine a făcut lucrurile…”
Jurist: „Staţi relaxaţi! Mai mult de atât nu pot să vă spun! Urmează să facem plângeri penale, prin cab de avocatură.”
Reporter: „Dar aveţi o gaură de cât? Câţi bani?”
Jurist: „Nu pot să vă spun, nu lucrez în domeniul contabil.”
Toate încercările ulterioare de a obţine mai multe informaţii din partea firmei au rămas fără rezultat.
Potrivit informaţiilor de la Registrul Comerţului, la finalul anului 2021, Nemo Express înregistra pierderi de aproape 2 milioane de lei.
Pe 11 octombrie, a fost înregistrată la Tribunalul Ilfov o solicitare de insolventa. Din informaţiile afişate pe Portalul Instanţelor ar rezulta că chiar compania Nemo Expres ar fi solicitat deschiderea procedurii de insolventa.
Iar datele primite de la Autoritatea de Supraveghere Financiară, unde compania are calitatea de emitent la bursă, arată că trei creditori îi cer falimentul.