UE și Protecția Consumatorilor iau la puricat postările influencerilor pentru a determina dacă induc în eroare consumatorii
Comisia Europeană şi autorităţile naţionale din Reţeaua de cooperare pentru protecţia consumatorilor vor examina, de săptămâna viitoare, postările online pentru a identifica testimonialele şi mesajele de susţinere care induc în eroare consumatorii.
Influencerii care sunt implicaţi în activităţi comerciale regulate, cum ar fi acordurile cu diverse mărci pentru a face reclamă unor produse sau servicii, sunt consideraţi comercianţi în temeiul legislaţiei UE privind protecţia consumatorilor, arată comunicatul de presă al Reprezentanţei Comisiei Europene în România, conform News.ro.
Influencerii au obligaţia de a dezvălui comunicările cu caracter publicitar într-un mod transparent. Rezultatul acestei analize pe platformele de comunicare socială va contribui la verificarea adecvării din perspectiva echităţii digitale, care ajută la evaluarea necesităţii unei noi legislaţii pentru ca pieţele digitale să fie la fel de sigure ca pieţele fizice, mai spune sursa citată.
În plus, Comisia Europeană a lansat oPlatformă juridică pentru influenceri. Pe această platformă, influencerii şi creatorii de conţinut pot găsi informaţii despre legislaţia UE în domeniul practicilor comerciale loiale, care îi vor ajuta să respecte normele.
„Practicile comerciale care implică influenceri au luat avânt şi mulţi consumatori, adesea tineri sau chiar copii, au încredere în recomandările acestora. Acest model comercial, însă, este însoţit şi de obligaţii legale. Şi influencerii trebuie să urmeze practici comerciale loiale, iar urmăritorii lor au dreptul la informaţii transparente şi fiabile. Platforma juridică pentru influenţatori pe care am creat-o le va fi de mare ajutor tuturor celor care activează în acest sector, pentru a înţelege normele. Îi invit pe influenceri să respecte aceste norme”, a declarat comisarul pentru justiţie, Didier Reynders, conform sursei menţionate.
Platforma juridică pentru influenceri oferă cursuri video cu animaţii şi o bibliotecă de resurse dezvoltată în colaborare cu experţi din mediul academic. Influencerii pot afla care sunt obligaţiile lor legale, în special când, unde şi cum ar trebui să îşi dezvăluie activităţile publicitare pe platformele de comunicare socială, ce ar trebui să facă în legătură cu diligenţa necesară profesională şi ce drepturi au consumatorii atunci când cumpără produse sau servicii direct de la ei.