Si-au unit fortele ca sa-si dezvolte afacerile. Cum se sprijina intre ei zeci de antreprenori din Romania
Cu o durata medie de viata a afacerilor de nici 10 ani, Romania antreprenoriala este inca fragila. Doar 60 la suta dintre firmele care exista la noi au trecut cu bine de primii cinci ani de viata, potrivit unui studiu Coface.
Asa ca antreprenorii, mai ales cei la inceput de drum, cauta sprijin. Unii dintre ei s-au gandit ca acolo unde-s multi puterea creste. Drept urmare, si-au unit fortele ca sa-si dezvolte afacerile.
Dimineata, la 8:30, intr-un local din Centrul Vechi, peste 20 de antreprenori si directori de firme iau micul dejun impreuna si-si fac planuri de afaceri. E deja un obicei; se intalnesc saptamanal ca sa-si puna la comun resursele, produse, servicii si contacte. Fiecare se ocupa de o afacere diferita fata de cele ale colegilor, dar cu totii au nevoie de recomandari si idei pentru a le dezvolta. Asa ca se ajuta unul pe celalalt pentru a gasi noi clienti, parteneri si furnizori.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Stefan este unul dintre cei care a venit aici pentru a dezvolta afacerea pe care o conduce. Este si unul dintre fondatorii grupului de afaceri.
Stefan Ecxarcu, director companie de arhivare: "Ce ne lipseste e cultura de antreprenoriat, cultura de dezvoltare de business. Facem asta de 25 de ani, alti oameni din alte tari fac de sute de ani."
La o astfel de intalnire, Stefan si-a gasit un nou job - conduce o firma de servicii de arhivare cu patru depozite in apropierea Bucurestiului.
"Volumul de documente este foarte mare: inseamna peste 4 milioane si jumatate de bibliorafturi. Avem o aplicatie in care tinem gestiunea intregii arhive. In aplicatie totul se identifica la nivel de cod de bare", spune el.
Adica 1 milion de cutii cu diferite documente, bine organizate - de la contracte de credit ale bancilor, pana la adeverinte ale angajatilor din companii de productie si comert. O parte dintre clientii lui Stefan au venit chiar din recomandarile facute de cei cu care se intalneste la clubul de afaceri din care face parte.
La finalul fiecarei intalniri, cei mai multi primesc de la ceilalti participanti datele de contact ale unor persoane care i-ar putea ajuta si cu care s-ar putea intalni. Reuniunile nu sunt insa gratuite - costa circa 1.000 de euro pe an. In acesti bani intra si micul dejun pe care-l iau impreuna in fiecare saptamana.