Ministerul Transporturilor a făcut publică strategia pentru următorul deceniu. Câți kilometri de autostradă vom avea
72 de miliarde de euro ar putea să ajungă în infrastructura României. Este adevărat în următorii 10 ani.
Ministerul Transporturilor a făcut publică strategia pentru următorul deceniu când ar urma să avem de 4 ori mai mulţi kilometri de autostradă şi de drumuri expres. În plus, în oraşele mari sufocate de maşini ar urma să circule trenuri metropolitane.
La Cluj-Napoca va fi metrou iar, magistralele din capitală vor fi extinse. Planurile nu par realiste atrag însă atenţia asociaţiile de profil.
Cea mai mare sumă, peste 37 de miliarde de euro, ar urma să fie investită în infrastructură. Practic, potrivit oficialilor toate zonele ţării vor fi perfect conectate, promit reprezentanţii Ministerului Transporturilor, care admit însă că mai este mult de lucru inclusiv la proiectele începute acum mulţi ani şi neterminate.
Ministrul Transporturilor: ”Coridorul principal Constanța-București-Sibiu-Nădlac obligatoriu trebuie să fie finalizat. Ce lipseşte din coridorul 4 şi anume inelul Bucureştiului, Sibiu-Piteşti şi tronsonul 2 din Lugoj deva sunt obiective pe care noi suntem obligaţi să le finanţăm şi să le finalizăm. Moldova nu are doar două proiecte importante. Vorbim de A13, Brasov-Bacău, vorbim de autostrada unirii, unde am înregistrat progrese”.
Planul de investiţii pentru următorul deceniu aduce şi noutăţi: trenul metropolitan, care ar urma să reducă aglomeraţia din trafic în mai multe oraşe mari din ţară.
Robert Dobre, Director în Ministerul Transporturilor: ”Nu doar cu nişte trenuri puse pe o şină existentă, ci şi cu noi opriri. Gândiţi-vă spre exemplu că am putea avea oprire în Pipera, Petricani, Andronache, Colentina, în bazine de captare foarte mari a populaţiei, cu concepte park&ride, fiecare dintre călători îşi poate lăsa maşina lângă gară şi să folosească transportul metropolitan”.
Şi magistralele de metrou vor fi extinse. Apar 6 noi magistrale, conform planului. Se vor finaliza lucrările din Drumul Taberei, apare linia spre aeroport, dar şi linii noi care traversează oraşul.
Metrou va avea şi Cluj-Napoca. Vor fi 13 km şi 14 staţii între Gilău, Floreşti şi Cluj-Napoca.
1 miliard de euro va costa această linie, şi încă 7,8 miliarde magistralele din Capitală. Lucrările la reţeaua feroviară vor fi 19 miliarde de euro, astfel ca pentru toate proiectele de infrastructură anunţate va fi nevoie de 72,4 miliarde de euro.
Banii ar urma să vină din fonduri europene, din împrumuturi, dar şi de la buget. Ar urma să crească alocarea din PIB pentru infrastructura, de la 0,6%, la 2% pe an. Planul va rămâne câteva săptămâni în dezbatere publică.
Ionuţ Ciurea, Pro Infrastructura: ”Nu au nicio legătură cu realitatea. Suntem foarte buni la a face planuri, de fapt nici nu putem să le spunem planuri. Sunt mai mult nişte hărţi colorate şi nişte linii aşa trasate pe hartă cu carioca, atât. De aici până la implementarea lor, noi avem promisiuni de genul acesta în fiecare an, cu atât mai mult în an electoral”.
Cătălin Costache, Director în Ministerul Transporturilor: ”O critică principală a planurilor de transport a fost că ele sunt nerealiste şi promit şi nu livrează nimic. într-adevăr planul nostru este ambiţios, însă cu măsurile de capacitate administrativă pe care le-am prezentat, considerăm că poate să se implementeze”.
Până să fie gata planurile noi, Ministerul Transporturilor anunță că a obținut finanțare de la Banca europeană pentru reconstrucție și Dezvoltare. Banii vor fi folosiți pentru construcția autostrăzii Comarnic-Brașov dar și pentru Sibiu-Pitești.
Sursa: StirilePROTV
Etichete: autostrada, cheltuieli, fonduri, strategie, ministerul transporturilor, drumuri, plan,
Dată publicare:
22-07-2020 20:08