Dragoș Pâslaru, europarlamentar: 60% din IMM-urile din România sunt supraîndatorate și foarte vulnerabile
Cea mai mare parte a IMM-urilor din România sunt supraîndatorate și foarte vulnerabile, în condițiile în care finanțarea bancară este limitată, a declarat europarlamentarul Dragoș Pâslaru la o conferință a Organizației Femeilor Antreprenor UGIR.
Dragoș Pâslaru, europarlamentar Renew Europe, a recunoscut problemele de finanțare pe care le au firmele românești și ar trebui să existe posibilitatea ca micii antreprenori să-și poată lista firmele la Bursă mult mai ușor.
Alegeri 2024
14:21
Câți bani vor câștiga membrii secțiilor de votare la alegeriile parlamentare și prezidențiale. Sumele pe care le vor încasa
12:32
Cine poate deveni președintele României. Ce prevede Constituția
11:25
Cum și unde pot vota românii la alegerile prezidențiale. Ce trebuie să ai la tine când mergi la secția de vot
22:40
Ce a răspuns Nicolae Ciucă la întrebarea dacă a scris versurile manelei ce i-a fost dedicată de Dani Mocanu
”Conform datelor, 60% din IMM-urile din România au o problemă în ceea ce privește accesul la finanțare, în sensul că sunt supraîndatorate, au o problemă de capitalizare și din acest motiv sunt foarte vulnerabile. Finanțarea bancară are și ea niște norme, și din această cauză, este și ea limitată. Filosofia este cum putem să facem dintr-un miliard, două miliarde, cum putem multiplica banii (din cadrul PNRR). Acesta este mesajul cu privire la avangardă: România nu poate să rămână tot timpul în a recupera decalajele, în a prinde din urmă”, a declarat Dragoș Pâslaru la evenimentul Organizației Femeilor Antreprenor (OFA) UGIR susținut vineri la Bistrița Năsăud, ”Antreprenoriatul Românesc în Pandemie”.
La rândul său, europarlamentarul Corina Crețu i-a felicitat pe antreprenorii români pentru curajul și modul în care au făcut față ”acestei perioade sumbre, pentru o bună parte a mediului privat.
”Fiind în Parlamentul European, am putut constata cu tristețe că, din punct de vedere al categoriei sociale, dar și din punct de vedere a situației economice a țării noastre, femeile antreprenor sunt într-o situație mai dificilă față de femeile antreprenor din alte state, precum Suedia sau Germania. Eu aș milita și v-aș sfătui să faceți un front comun pentru o comunicare mai mare în privința fondurilor europene”, a spus Corina Crețu.
Valentina Saygo, secretar de stat Ministerul Economiei, întrebată fiind când vor fi aplicate Măsurile 2 și 3 ale granturilor pentru antreprenori, a recunoscut că sunt probleme și nu poate răspunde la această întrebare: ”Nu pot să vă răspund la această întrebare. Sunt niște decizii care trebuiesc luate la nivelul coaliției. Sunt convinsă că, în cel mai scurt timp, ele se vor debloca. Știu că sunt multe probleme și multe disfuncționalități, iar oamenii așteaptă aceste granturi care trebuiau să vină de foarte multă vreme”.
Secretarul de stat din Ministerul Economiei a ținut însă să precizeze ”în calitate de antreprenor”, că știe care sunt problemele și cât de greu este să concediezi oameni.
Soluția dată de secretarul de stat este: ”Nu ne rămâne de făcut decât să sperăm, pentru că pot fi multe măsuri care să vină în sprijinul antreprenorilor!”.
Ministerul Educației vrea să introducă metoda învățării continue
Mihnea Claudiu Drumea, secretar de stat Ministerul Muncii și Protecției Sociale, a afirmat că, în România, potențialul antreprenorial este în prezent subexploatat ca sursă de creștere economică. Cât privește problematica de gen, în domeniul ocupării forței de muncă, situația este descurajantă.
”Persoanele de gen feminin reprezintă cea mai mare parte dintre lucrătorii familiali neremunerați”, a declarat Mihnea Claudiu Drumea.
Liliana Romaniuc, consilier Ministerul Educației și Cercetării, a precizat că, în momentul de față, Ministerul Educației caută soluții pentru a putea face transferul competențelor antreprenoriale în mediul educațional.
Liliana Romaniuc a precizat că ministerul are în vedere, în planul școlar, implementarea învățării continue: ”learning by doing”(învățare prin practică), iar directorii și profesorii au nevoie de dezvoltarea cunoștințelor antreprenoriale. ”Trăim într-o lume Vuka: o lume extrem de volatilă, incertă, complexă, ambiguă. Ca să faci față într-o astfel de lume, ai nevoie de meta-competență, ceea ce inseamnă: să ai capacitatea să înveți, să adaptezi, să anticipezi și să schimbi continuu”, a afirmat Liliana Romaniuc.