Ce este brandingul: cum ajută în dezvoltarea afacerilor și care este principala greșeală pe care o fac antreprenorii

×
Codul embed a fost copiat

Astăzi vorbim despre branding, cum îți gândești strategia, ce definește un brand, când este momentul potrivit să te gândești la branding și, mai ales, cum te ajută brandingul în dezvoltarea afacerii.

Discutăm despre toate alături de Roxana Hurducaș, consultant și expert în strategie de branding de peste 17 ani, din care 10 ani a petrecut alături de Fan Curier din postura de director de marketing și comunicare.

Roxana Hurducaș: Există tot felul de definiții. Nu există o definiție standard la care să ne raportăm. Mie îmi place să spun sau să cred că branding-ul este magia de a deveni de neuitat. Dar, de fapt, procesul de branding vorbește despre fiecare sentiment, fiecare gând care îți apare atunci când te gândești la numele unei companii. Sunt multe elemente care construiesc acest sentiment sau acest gând, de la cum ți se vorbește la telefon, la cum arată ambalajul, la cum arată site-ul și la cum arată logo-ul. Cea mai des întâlnită greșeală pe care o fac antreprenorii și afacerile este să creadă că dacă au un logo, au brand brand, avem branding. Acesta este logo-ul nostru, logo-ul. De fapt, identitatea vizuală, logo-ul și declinările pe mai multe canale și mai multe livrabile sunt doar o parte din tot ceea ce înseamnă procesul de branding.


Cum cum construim un brand? De unde începem? De unde pornim în construcția unui brand?

Roxana Hurducaș: Că tot am vorbit despre logo, nu începem cu logo-ul OK, pentru că identitatea vizuală ar trebui să reflecte esența brand-ului respectiv. Așa că la designer când îl rugăm să ne facă logo-ul, trebuie să mergem cu un brif și în briful acela ar trebui ca noi să-i spunem care este identitatea noastră de brand, ce face compania, cui se adresează, care este personalitatea, cum ne poziționăm. Prin poziționare înțelegem locul din percepția consumatorului pe care o companie îl ocupă, e ne diferențiază de competiție. Care sunt atributele brand-ului nostru? Avem o radiografie, se numește identitate de brand. Avem de asemenea o strategie, adică drumul pe care îl stabilim pentru a ne atinge viziunea, adică destinația. Și cu toate lucrurile astea, frumos, mergem la designer și spunem asta: „Este identitatea noastră de brand. Te rugăm să ne ajuți cu o identitate vizuală care să reflecte perfect tot ceea ce noi am pus aici”.

Citește și
Cum să te descurci cu vânzările și după Black Friday. Virgil Pascu: „Toată lumea abia își revine”
Cum să te descurci cu vânzările și după Black Friday. Virgil Pascu: „Toată lumea abia își revine”
„Plătește-ne 184 de miliarde de dolari înapoi, Zelenski. Atunci Ucraina va putea fi numită din nou o țară independentă”

Mai multe detalii aflați din clipul video de mai sus.

Articol recomandat de sport.ro
Kosovarii se laudă că au găsit imaginile care pot schimba tot: "Adevărata față a românilor a ieșit la iveală"
Kosovarii se laudă că au găsit imaginile care pot schimba tot: "Adevărata față a românilor a ieșit la iveală"
Citește și...
Evoluție și inovație în e-commerce: Care este impactul pachetomatelor asupra businessurilor și cât sunt de eficiente
Evoluție și inovație în e-commerce: Care este impactul pachetomatelor asupra businessurilor și cât sunt de eficiente

Cătălin Maftei CEO și fondator Plăți Online și Poșta Panduri a fost invitatul lui Andrei Radu, în emisiunea ePlan, difuzată exclusiv online pe www.stirileprotv.ro.

Cum să te descurci cu vânzările și după Black Friday. Virgil Pascu: „Toată lumea abia își revine”
Cum să te descurci cu vânzările și după Black Friday. Virgil Pascu: „Toată lumea abia își revine”

Andrei Radu, gazda ePlan, a aflat care e cea mai bună strategie de vânzări a comercianților după ce campaniile de reduceri precum Black Friday s-a terminat, iar cumpărătorii sunt încă în căutare de produse bune la preț de chilipir.

Sergiu Cadar, antreprenor: La începutul pandemiei se vindea orice. Dacă puneai un produs pe site, a doua zi aveai comenzi
Sergiu Cadar, antreprenor: La începutul pandemiei se vindea orice. Dacă puneai un produs pe site, a doua zi aveai comenzi

Sergiu Cadar, CEO Somproduct, a fost invitatul lui Andrei Radu, în emisiunea ePlan, difuzată exclusiv online pe www.stirileprotv.ro.

Recomandări
La Agenția pentru Mediu București, șefii le cer angajaților să mintă când întrebăm despre arderile ilegale din Capitală
La Agenția pentru Mediu București, șefii le cer angajaților să mintă când întrebăm despre arderile ilegale din Capitală

De departe, cea mai poluată zonă din România este regiunea București-Ilfov.

Mesajul Nadiei Comâneci după moartea lui Bela Karolyi. Antrenorul a relatat cum a întâlnit-o pe „Zeița de la Montreal”
Mesajul Nadiei Comâneci după moartea lui Bela Karolyi. Antrenorul a relatat cum a întâlnit-o pe „Zeița de la Montreal”

Doliu în lumea gimnasticii. Bela Karolyi, legendarul antrenor care a scris istorie cu Nadia Comăneci la Jocurile Olimpice de la Montreal, a murit în Statele Unite, la vârsta de 82 de ani.

Nicolae Ciucă, atac sub centură la George Simion: e „o țeapă” la fel de mare ca Nordisul. Ce a putut să mai spună despre el
Nicolae Ciucă, atac sub centură la George Simion: e „o țeapă” la fel de mare ca Nordisul. Ce a putut să mai spună despre el

George Simion este „o țeapă” la fel de mare ca Nordisul, afirmă contracandidatul său, liberalul Nicolae Ciucă. Mai mult, liderul AUR este considerat și „cel mai tânăr nostalgic” după Nicolae Ceaușescu.